Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 15 |
Mobilspill
| Pågående | 8 584 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| innocenta | 2010-11-01 19:28 | |
![]() | benni2009: Det er relativt normalt at media fokuserer på noen enkeltsaker pr dag, uten at dette betyr at engasjementet for andre saker ligger dødt. | |
| benni2009 | 2010-11-01 19:37 | |
![]() | Jeg jobber selv i media og kjenner mekanismene. Det skal også sies at jeg har husdyr. Men jeg synes fortsatt ikke at det er riktig at denne katastrofen blåses så til de grader opp, det er for meg en grunnleggende forskjell på barn og dyr. | |
| Ruschne | 2010-11-01 19:44 | |
![]() | Nå er det dyrevelferden i pelsdyrnæringen i NORGE som er tema denne gangen - da er det klokt å holde seg til tema benni uansett hvor mange andre saker det er viktig å sette lyset på | |
| benni2009 | 2010-11-01 19:47 | |
![]() | For all del. Men i min verden er det naturlig å stille spørsmål om hvor stort problemet egentlig er, og hvor mye hysteri det fortjener, sammenlignet med andre saker. | |
| Ruschne | 2010-11-01 20:04 | |
![]() | Dette er overhodet ikke hysteri. Jeg opplever at kritikken er rettet vel så mye mot myndighetene som setter rammebetingelse til næringen og som om trent ikke følger opp sitt kontrollansvar: Les Mattilsynet, enn mot oppdretterne. Intervjuet med damen fra Mattilsynet på Dagsrevyen var en pinlig sak for tilsynet. Ministeren bør ha en flau smak i munne han og, og ror så det fosser i alle intervjuer | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-01 20:11 | |
![]() | Enig med tante g og andre: hvorfor sette svake grupper opp mot hverandre? Ja til engasjement for BÅDE barn og dyr som lider. Det ene slår ikke det andre i hjel! benni2009: selv om du er uenig med ruschne; skal det avgjøre ditt engasjement mot pelsdyrnæringen? Det blir temmelig søkt... Du skriver jo selv at du var i ferd med å skrive under et opprop? Hvorfor det? Saken taler vel for seg selv! Pelsdyrnæringen er en næring vi ikke har bruk for. Luksusprodukt for de få, basert på dyrs lidelser. Flott at NRK bruker sendetid en sjelden gang på problematikken! Så får vi håpe at de politiske partiene har guts og vilje til å legge ned næringen. | |
| peren - Ikke medlem lenger | 2010-11-01 20:13 | |
![]() | har hadt mistanke om at Mattilsynet er kjøpt og betalt av lakseoppdrett og pelsdyrnæringen ,den mistanken er ikke mindre i dag etterå sett innslag på dagsrevyen .104 av 110 kontroller var varslet på forehand. | |
| benni2009 | 2010-11-01 20:23 | |
![]() | wstine, jeg liker ikke måten ruschne avfeier det faktum at barn lider. | |
| Ruschne | 2010-11-01 20:31 | |
![]() | Hold deg til tema benny - det er det jeg og flere her ber deg om Så tar vi barna for oss når neste stygge sak mot dem kommer opp. Om du så dagrevyen i kveld er en ny avsløring der under oppseiling/ etterforskning. Det kommer garantert en tråd om det i det nærmeste. Da diskuterer vi det | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-01 20:36 | |
![]() | Enig med ruschne: denne tråden handler om vanskjøtsel av dyr. Men opprett gjerne en tråd om mishandling av barn! Jeg er med og støtter opp :-) | |
| benni2009 | 2010-11-01 20:43 | |
![]() | Oppretter ingen tråd om barnemishandling. Synes fortsatt det er relevant å spørre hvor trist avsløringen om pelsfarmene egentlig er. Hvis ikke det er å holde seg til tema, så vet ikke jeg. Eller er det bare de som er enig med trådstarter som har rett til å uttale seg? Som i mange andre tilfeller er det de mest ekstreme aktivistene som risikerer å skade saken de kjemper for | |
| Ruschne | 2010-11-01 20:57 | |
![]() | Jeg må bare si at jeg støtter aksjonen for et endelig dødsstøt mot pelsdyrnæringen. Benni, dette er ikke ekstremisme slik jeg ser det, men et oppriktig ønske om at pelsdyr ikke skal leve livet under slike forhold som vi er vitne til og som myndighetene tydeligvis ikke vil bidra til å bedre gjennom kraftig skjerpede rammevilkår. De som nå dokumenterer de alvorlige forholdene gjør ikke hærverk og de slipper ikke dyrene ut i det fri og den visse død. Det er kun avslørende bilder, veldig avslørende bilder Det er vel også meningsløst at det offentlige skal støtte denne næringen med 50 millioner i året. Siden det er en næring for overklassen, så får de eventuelt selv betale det plaggene koster uten offentlig støtte. Helst hadde jeg sett næringen død | |
| benni2009 | 2010-11-01 21:10 | |
![]() | Der er vi enig. Det er en totalt overflødig og sjuk industri. Men jeg er ikke enig i dimensjonene dette har fått, både i denne tråden og i media | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-01 21:18 | |
![]() | Hvor ofte er det fokus på pelsdyrnæringen i media? Ikke særlig ofte. Men dessverre er det et tilbakevendende tema i og med næringen ikke klarer å rydde opp. Enig med ruschne: aller helst burde næringen bli lagt død. Som nevnt; pels er et unødvendig luksusprodukt, ingen trenger pels! Og når dette er basert på dyrs lidelser blir det svært provoserende. Statsstøtta likeså. Benni: "bare de som er enig med trådstarter som har rett til å uttale seg..." Seriøst??? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-01 21:20 | |
![]() | ps, syns ikke saken er overdimensjonert! Dessverre ser det ut til at nettopp mediadekning er det som skal til for at noe skjer..... (forhåpentligvis) | |
| mikromina | 2010-11-01 21:39 | |
![]() | Skrekkelig!! Avskaff alle pelsdyrfarmer og la dyra få leve sine liv som det er naturlig for dem! Må man absolutt ha pelsjakker, så fins det mye bra i fuskepels! De som vanskjøtter dyra sine, burde blitt fratatt retten til å ha dyr på livstid! Og pelsdyrfarmer er kun laga for å tilfredsstille det eksklusive behovet hos et stadig mer storforlangende menneske og er derfor unødvendig i samfunnet. | |
| benni2009 | 2010-11-01 21:39 | |
![]() | wstine, les sammenhengen. Når jeg blir bedt om å holde kjeft/holde meg til saken når jeg kommer med et saklig argument om dimensjonene i denne diskusjonen, oppfatter jeg det som at man ikke er interessert i motstridende argument. Skjønner at ironien i utsagnet ikke sank inn | |
| sommerfugl | 2010-11-01 23:48 | |
![]() | Nå fikk dyrene en tråd - kjempebra at folk engasjerer seg. Enig med tante g i at det er unødvendig å sette dårlig stilte grupper opp mot hverandre, men start gjerne en tråd for barna også! Trådstarter wstine har vel ikke sagt noe om at alle må være enige, men utgangspunktet handlet om en sauebonde og en underskriftkampanje for å støtte et dyrepoliti. Dyrene kan tross alt ikke si ifra selv så jeg synes engasjementet for dette ikke kan bli stort nok... | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-01 23:50 | |
![]() | ingen som har bedt deg om å holde kjeft benni, såvidt jeg kan se. Men å holde seg til temaet..... det er noe helt annet.... | |
| Vippebryter - Ikke medlem lenger | 2010-11-02 00:04 | |
![]() | Klarer små barn å si ifra selv når foreldrene mishandler ungene sine? Nei. Tenk på alle dyrevernaktivister, de soser rundt og leker seg med kamera mens de egentlig kunne jobbet i barnevernet. | |