Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 841

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Boubou2010-11-10 10:11
Antall innlegg: 1210

Åh, jeg løy. Det er EN ting jeg ikke spiser. BANAN, DET er ekkelt, det. Lukter fyttirakkern.

Ruschne2010-11-10 10:22
Antall innlegg: 711

Boubou - gåselever sier du.

Ingen skrupler med å spise det når du vet hvordan dyrene har mens de lever? Tvangsforing der maten blir presset ned i halsen på dem og der selve leveren blir kunstig oppblåst for å bli så stor og tung som mulig. Dyremishandling av verste slag ala pelsdyr i bur.

Hvordan kan slikt smake når du vet det du vet?

HVor

snubi2010-11-10 10:34
Antall innlegg: 500

Boubou: ang bernaisesaus...tror det er estragonen jeg ikke liker, og da spiller det liten rolle om den er hjemmelaget eller fra pose. Estragonen gir sausen en ekkel søtlig smak som i min gane ikke passer til noe slags mat (hollandaisesaus like så)....ellers er jeg veldig glad i andre sauser ;)

Cygnus2010-11-10 11:08
Antall innlegg: 44845

Alle har vel også sine kulturelle begrensninger mht hva en kan ikke kan spise - jeg synes jo hval er godt, mens amerikanske venner spyr ved tanken - selvsagt er hund og katt aldeles tabu i Norge som mat - for meg er også hest og kanin det.

men gi meg helst en østers og litt hvitvin (IKKE champagne!)!

Boubou2010-11-10 11:59

Ruschne - det er forskjellige måter å "tvangsfore" gjess og ender. Den gamle måten med "gavage" er ikke så pop lenger. Har ikke mer skrulpler med gjess og ender som går fritt og får for mye mat, enn med norske kyllinger som aldri ser dagslys og blir "høstet" av en svær harv. DET har jeg faktisk litt skrupler med, og PRØVER å holde meg til frittgående høns. På den andre siden har jeg ikke skrupler med å spise levende østers heller.

Boubou2010-11-10 12:01

Men det er klart at foretrekker du vegetarmat, har du vel ditt på det tørre - vi andre MÅ jo drepe for å spise, og det er et valg å ta. Så får man spise så etisk man kan.

Cygnus2010-11-10 12:06
Antall innlegg: 44845

Nei jeg lurer litt på hva østersen tenker når jeg svelger den, men klarer skyve det bort fordi jeg regner med at den kanskje ikke merker det så mye! Hvis den pep, derimot .... !

Ruschne2010-11-10 12:14

Jeg spiser frittgående egg.

Boubou2010-11-10 13:24

;-) hvor går de hen?

Ruschne2010-11-10 13:49

De går der hvor de frittgående hønene går.
Sannheten er at de frittgående hønene ikke går så veldig fritt de heller. Det er ofte "millioner" av dem i store haller ( Vel.... det er litt mer enn et A4 ark )

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-10 15:10
Antall innlegg: 2369

En gang ble jeg servert makaroni på pizzaen!!! Blarg! Det var vanlig der i huset tydligvis. Jeg plukket ut makaronien så diskret jeg kunne, for når sant skal sies så spiser jeg verken makaroni eller spaghetti heller.
Lasagne og pastaskruer derimot, ja takk.

Men tilbake til makaroni på pizza: Er dette vanlig? Hvordan kom de på den ideen tro?

Lynge2010-11-10 15:49
Antall innlegg: 103

Litt av hvert jeg ikke spiser men her kommer : makrell i tomat, lutefisk og fårikål

gunda2010-11-10 17:35
Antall innlegg: 75

Har aldri hørt om makaroni på pizza før. Hørtes ikke bra ut.

meisa2010-11-10 18:27
Antall innlegg: 443

aquariussoul:Du spiser melkegryn på julaften, mener du melkesuppe? Vi hadde lefser, melkekaker og melkesuppe om julaften. Jeg spiste alt det gode tilbehøret, men ikke lutafisken.

Jeg er ganske kresen, så det er mye jeg ikke liker (men noe av det kan jeg få ned hos andre).

Men jeg er glad i

Pinnakjøt
Smalahove (ikkje svidde vossahove, de ser så fæle ut)
Blodpølse
Gomme

aquariussoul2010-11-10 19:09
Antall innlegg: 231

Meisa, ja, det blir vel som melkesuppe, med risengryn, med sukker og kanel, nam....

Jeg er ikke kresen, men jeg spiser ikke;
Blodpølse
Raspeball

Anitapita2010-11-10 20:13
Antall innlegg: 163

Jeg greier ikke smør i fast form - det vrenger seg, snurper seg osv, har ikke nubbesjans til å få det i meg. En ganske trøblete ting å ikke like faktisk, jeg kan bli servert de lekreste smørbrød, de flotteste baguetter, og makter ikke en eneste liten smakebit.
Ellers spiser jeg det meste, ikke alt som er like godt, men det sklir ned for skams skyld om ikke annet.

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-11 14:17
Antall innlegg: 2369

vafler med tjukt lag smør er fæle greier!

picassa2010-11-11 16:35
Antall innlegg: 596

Lutefisk er det verste jeg vet.Smaken er jo ikke der,saa det er ikke den jeg klager paa,men den ekle konsistensen.

Synes baconet og ertestuingen ved siden av er helt prima.

Jeg er glad i ribbe, men ikke ribbefett.
Skrekkopplevelse for mange aar siden da jeg ble presentert for min svigerfamilie.Min svigerinne serverte LUTEFISK MED RIBBEFETT.Ekstremsport spoer du meg.

stumpeguri2010-11-11 16:40
Antall innlegg: 366

eneste æ ikke spiser er sushi....æsj eller kokt sild

picassa2010-11-11 16:43
Antall innlegg: 596

Jeg reiser til Thailand i desember.Som jeg gjorde sist jeg var der,kommmer jeg helt sikkert til aa spise frityrstekte insekter.Gresshopper,silk eormer og skorpioner.De store billene sto jeg over.

Vi var paa en gourmetrestaurant og fikk paa samme tallerken krokodille-,emu-,strutse- og kengurukjoett med fire forskjellige sauser til.Spennende!!

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?