Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 870

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-16 22:55
Antall innlegg: 2649

Senterpartiet er maktens parti for derfra kommer det mange bønder. Bonde er et typisk yrke for den som blir president i USA eller Statsminister i Norge om man ser dette i et hundreårsperspektiv.

Selv har jeg forlatt senterpartiet pga denne overfeministiske kvinnebevegelsen som har utviklet seg der siste 10 år. Nå heller det mot Venstre, men er ikke sikker. Jeg trodde en kort stund høyre var et bra parti for meg , men da jeg leste nærmere om hva som stod i partiprogrammet deres ble jeg sjokkert over dets kulde og hensynsløstagenhet mot enkelte grupper i samfunnet.

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:04
Antall innlegg: 2369

utdyp "overfeministiske kvinnebevegelsen" innen SP da vel!

hva er det bondekjerringene bedriver?

gunda2010-11-16 23:08
Antall innlegg: 75

Partiet Venstre for meg:)

JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:09

Du wstine. Det er en gren i Sp som har spredd seg som en ekkel rødstrømpe i hele partiet. Mannfolkene har ikke stått nok imot for å holde partiet rent for slikt feministtull. Flere Sp-kvinner har blitt smittet av en slags rødstrømpesyke fra ultrafeminister i Sv.

Veldig trist er det .......

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:13

Javel, men hva med å konkretisere?

JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:23

I dag føler man for å generalisere....

starey - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:24
Antall innlegg: 956

Ja, kvinnfolk er noe herk.

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:35

Da må man konkretisere selv....!

Fysj for bondekjerringer! Revolusjonerer bondestanden innenfra: slutt med heimelaga mat på bordet, aldri mer en kjapp en i høyet, skal bestemme alt selv. Overtar gard og grunn, driter en lang i i det gamle patriarkalske samfunnet. Sitter bare og quilter dagen lang. Spiller Heidi Hauge (joda!!!) og stikker på countryfestival uten mann. Kommer aldri tilbake, og bygdene blir avfolka. Mannen må stelle heime, mutters alene. Tjenestejenter er en saga blott, men en ung fyrrig polakk plukker jordbæra og mer til.....

JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-16 23:43

Tjenestejenter en saga blott ???

Vel jeg vet ikke helt. Planlegger å ansette to unge østeuropeiske jenter neste år gjennom et slikt utvekslingsprogram. ....

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-17 00:00

i all verden! Hvilke oppgaver skal de få da????

Så du ikke dokumentaren nylig? Østeuropeiske mødre som forlot barna sine hjemme for å jobbe her i landet.

arctic - Ikke medlem lenger2010-11-17 00:47
Antall innlegg: 931

partiet rødt/rv takk

scapegoat - Ikke medlem lenger2010-11-17 01:01
Antall innlegg: 225

Jeg lurer veldig på hva det er herr jamesO mener med at feminisme er tull.
Hvilken verden er det han lever i? Ser han for seg en verden der det er naturlig og rettferdig at det ene kjønn skal tjene det andre? Og hva kan han begrunne det med?

JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-17 09:04

Jeg er for likestilling, helt sikkert mer enn menn flest, men når feminismen går for langt slik at den reduserer mannens frihet i for stor grad så mener jeg at feminisme blir tull og må bekjempes. Og vice versa ..... Mannsjåvinismen må jo heller ikke gå for langt, da blir det bare ekkelt....

Du drar mine meninger alt for langt scapegoat og prøver å sette meg i en bås som jeg er laangt unna.

Wistine: Det virker som om du har mye dritt inne i deg som du ønsker bli kvitt ved å laste det på andre. Heldigvis har jeg så mye såpe at dette gjør ikke meg skitten.

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-17 09:32

Allikevel svarer du villig vekk! Ikke skyld på såpa .......

Prøvde faktisk talt å ta deg alvorlig, men da ville du heller generalisere....... DU slenger ut bedritne påstander om fæle, stygge rødstrømpetendenser i moderpartiet ditt, men å utdype det?? Neeeeei, det vil han ikke. Hva annet kan du vente?

Ikke kom hit og snakk om dritt jamesO, dritten er det du selv som står for.

JamesO - Ikke medlem lenger2010-11-17 09:35

Sp har aldri vært mitt moderparti.

Æsj

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-17 09:36

"reduserer mannens frihet i for stor grad"........

Nok en påstand du ikke begrunner.

"for likestilling, mer enn menn flest" !!!!! Jøss!

Boubou2010-11-17 09:36
Antall innlegg: 1210

Nå ble det mye feminisme her... Jeg er av dem som mener at feministene kan gå for langt (i å begrense andres valgmuligheter, ikke i å hevde sine egne, og å komme med tåpelige ikke-saker) så jeg tror jeg ser hva du mener JamesO.
For meg er Høyre partiet som passer best; jeg tror at vi har en drivkraft som gjør oss egnet til å ta vare på oss selv - og mangler noen den, betyr ikke det at alle må puttes i barnehage for at ingen skal komme dårlig ut. Da ender vi med mye middelmådighet.

wstine - Ikke medlem lenger2010-11-17 09:41

Hvilke valgmuligheter er det som begrenses?

"Tåpelig ikke-sak". Hva er det?

VeldiGlad2010-11-17 09:52
Antall innlegg: 1077

Jeg syns alle burde vært menn, slapp vi slik rivalisering.
Ellers er jeg for krig og fred og politikk og sånn :))

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-11-17 10:01
Antall innlegg: 168

Jeg er ikke enig med deg, Boubou.

Det er i samfunn der man tar vare på hverandre at man får flest lykkelige/sterke mennesker. Det er ikke slik at dersom vi lar dem som sliter forgå så blir det så mye bedre for alle de andre.

Vår sterkeste drivkraft er kjærligheten til oss selv og våre egne. Det er naivt å tro noe annet. Derfor må vi ha en politikk som balanserer dette med rammer for samspill med resten av samfunnet.

Det skandinaviske sosialdemokratiet har lykkes ganske bra, uten at dette betyr at ting ikke kan bli bedre. Men ser ikke at noen av de andre partiene har noen gode ideer akkurat nå. Ap/Sv.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?