Spillrom
| Sjiraffen | 7 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 865 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ubestemt | 2010-11-18 19:41 | |
![]() | Einar Gelius er en medianisse og jeg skjønner godt at kirka har fått nok. | |
| Harry98 - Ikke medlem lenger | 2010-11-18 19:56 | |
![]() | Er fryktelig lei hele saken, klart kirka kan og bør sparke Gelius. Det blir som en politimann som gir ut bok om hvilke kikk han får når han er ute å raner kiosker og gamle damer ved natterstider... | |
| picassa | 2010-11-18 22:29 | |
![]() | Verden trenger folk som Gelius. Jeg er ikke saa sikker naar detn gjelder Kvarme.Saanne som ham har vi nok av. | |
| mymlen | 2010-11-18 23:27 | |
![]() | Gelius er en medianisse, helt klart. Så hvorfor forundres over at de får en annen media"nisse" (Anka) til å uttale seg? | |
| Ninaxxx | 2010-11-18 23:48 | |
![]() | He he, godt poeng, mymlen. | |
| sommerfugl | 2010-11-19 01:44 | |
![]() | Man kan si hva man vil om Gelius... PR-kåt? Helt klart! Men jeg synes han er en fargeklatt som skaper oppmerksomhet rundt kirken og det synes jeg vi trenger etterhvert som det popper opp flere og flere moskéer i Oslo. | |
| ubestemt | 2010-11-19 08:47 | |
![]() | Uenig sommerfugl, Einar Gelius skaper først og fremst oppmerksomhet rundt seg selv. | |
| Cygnus | 2010-11-19 09:38 | |
![]() | Jeg er vel ganske imot oppsigelser av grunner som kan kalles ulydighet mot arbeidsgiver, men synes det er dumt at det nå ser ut som den boken er grunnen til Geliusbråket - den er vel bare en dråpe, skulle jeg tro (har ikke lest den, men jeg fatter ikke hva prestens eget sexliv har å gjøre med sex i bibelen, som jeg synes høres ut som et interessant emne). Dessuten er jeg enig med ubestemt - denne personen virker ekstremt selvopptatt og selvforherligende (jf idiotien rundt fylkesmannansettelsen). Hvis kirken trenger slik oppmerksomhet, synes jeg det er merkelig, og skulle like å høre hva som er fordelen med det (særlig vis-a-vis moskéer!) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-11-19 12:04 | |
![]() | enig med mymlen. Her er det medianisseri (nytt ord!) lang vei. Komisk at det er nettopp fru Anka som uttaler seg... :-) | |
| BassBjørn | 2010-11-19 13:32 | |
![]() | Enten det gjelder Gelius eller andre nisser som måtte uttale seg.... Alt dette snakket om at kirken ikke må kvele eller kritisere den og den. Hva med om VI sluttet å ta kvelertak på kirken? Bibelen har aldri sagt at VI er verdens navle, men syndere som trenger Guds nåde, gjennom det verket som Jesus gjorde på Golgata, korsfestelsen og oppstandelsen. Og tror vi på det, skal vi bli frelst. Les: Johannes 3, 16 og gjerne versene før og etter også. Hvis det er så himla vanskelig å godta, hvorfor kan ikke de som er uenige i dette da lage sitt eget trossamfunn? Det er fullt lovlig det, ifølge norsk lov, er det ikke? Og hvis Anka digger Gelius og forsvarer han, har hun vel penger nok til å spytte litt inn i kollekten til Gelius slik at de kan lage en KJEMPEDIGG forsamling med folk som liker sex-boka til Gelius? Jada, jeg vet det kommer reaksjoner på dette innlegget også, men likefullt... Verden (du og jeg) oppfører oss som en gjeng med selvopptatte idioter fra tid til annen....... og likevel elsket Gud oss, deg og meg SÅ HØYT at Han gav sin sønn, den enbårne, for at hver den som tror på Ham IKKE skal gå fortapt, men ha evig liv. Og det gjelder til og med for komiske Fru Anka :-) | |
| BassBjørn | 2010-11-19 13:40 | |
![]() | Forøvrig ligger det STOR visdom i dette lille innlegget som VeldiGlad sier: -"Trodde litt av poenget med kirken var at det ikke skulle være som alt ellers jeg? Men hva vet vel en vantro som meg om det :)" | |
| VeldiGlad | 2010-11-19 13:51 | |
![]() | Skjønner at kirken trenger å forsvare seg i slike saker. Hvis man skal sette likehetstegn mellom kirken og samfunnet/livet ellers kommer man jo til slutt til den punktet at en ikke trenger kirken mer. Ikke at jeg personlig ville syntes det ville vært fryktelig trist.. Mer interessant er det hvordan i all verden mr Gelius har fått for seg at andre vil høre om hans wetsex og diverse annet. Jeg kan i alle fall klare meg uten :) | |
| BassBjørn | 2010-11-20 04:08 | |
![]() | Jeg ville heller ikke vært så veldig lei meg hvis Kirken, Den Norske (som det sto oppført som i telefonkatalogen) hadde funnet seg noe annet å gjøre. Men det har med det jeg oppfatter som Kirkens tanker om hvor langt det er mulig å strekke seg VEKK fra det Bibelen skriver om å gjøre, og ikke menneskene som faktisk tror på Jesus, og liker å ha det samfunnet med hverandre å gå til. Det går utrolig mange herlige, Bibeltro kristne i den norske kirke. Bare så synd de skal bli gjenstand for prester som finner ut at de skal følge verdens måte å se ting på, og bevege seg bort fra det som er - eller burde være - grunnvollen til enhver kristen, enten hun/han er statskirkegjenger eller med i ei frimenighet. Hvem bør forlate kirken da? Prestene som vil gå sine egne veier og kanskje kjører løpet på tvers av det Bibelen sier, eller de kristne som faktisk velger å tro på Bibelens budskap? Jeg HÅPER jeg får noen synspunkter på dette, og at ikke denne tråden er helt død. :-) | |
| kebabhjørnet - Ikke medlem lenger | 2010-11-24 19:11 | |
![]() | DER ble vi kvitt gelius... en liten stund... han får garantert boltre seg i lisenspenger for å lage sitt eget tv-program | |
| Gubbjävel | 2010-11-24 19:24 | |
![]() | Helt greit å bli kvitt den klovnen.. Du driter vel litt i eget reir når du (nesten) sammenligner bibelen og Cupido. Tror forresten heller ikke at det blir noen flere som leser boka av den grunn. Rart at ikke Tor-Erling staff ble prest......... | |
| Gubbjävel | 2010-11-24 19:27 | |
![]() | Kirken.. For en gjeng! | |
| sommerfugl | 2010-11-24 22:08 | |
![]() | Vi skal være tolerante for så mye og mange i dette landet, men en PR-kåt prest som gjør masse positivt for nærmiljøet sitt - nei, sånt kan vi ikke akseptere, fysjamei! En kirkens mann skal jo være opphøyd over alle andre og aldri oppføre seg som et menneske med feil og mangler. Nei, han var for utradisjonell og fant på for mye tull så godt vi er kvitt han! | |
| harry | 2010-11-24 22:41 | |
![]() | Ingen ville støttet en finansminister som brukte pengene på seg selv. Hvorfor skal en da støtte en mediesyk prest som bruker prestegjerningen til å oppnå c-kjendisstatus? En prest som forbindes kun med dans, fotball og sex er en ganske så unyttig fjompenisse. Hvorfor blir han ikke stripper i stedet? | |
| benni2009 | 2010-11-24 23:41 | |
![]() | NB! En av historiens mest radikale norske biskoper prøvde å få Gelius på rett spor og truet med oppsigelse for ti år sida, så dette er ikke noe Kvarme har funnet på. Gelius har gjort langt verre ting enn å skrive ei sexbok, les bare her www.nrk.no/contentfi...us brev.pdf | |
| Fiskekroken | 2010-11-25 00:46 | |
![]() | Skal ikke kommentere innholdet i linken til benni2009, men her våkner det som måtte være av jurist i meg: synes det er hårreisende at Den Norske kirke ikke har merket dette brevet med "Unntatt fra offentlighet". Må da være brudd på alle de paragrafer om personvern som finnes? | |