Spillrom
| Sjiraffen | 7 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 7 |
Mobilspill
| Pågående | 8 865 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Assistenten - Ikke medlem lenger | 2010-11-25 08:20 | |
![]() | Om man ansetter et menneske i sin bedrift,som hele sin arbeidstid prøver å endre eller motarbeide(alt etter som man ser på Gelius og kirken)strukturen i den bedriften,ville ikke dere også tenkt at dette kanskje ikke var rett mann for jobben? Har ikke noe mot Gelius, og tror kirken selv må innse at med synkende medlemstall kan man ikke lukke seg for de realitetene de fleste forholder seg til. Men når man tar en jobb følger det gjerne med en arbeidsintruks, og den mener jeg Gelius ikke synes helt komfortabel med. Da finner man seg noe annet å gjøre. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-25 10:04 | |
![]() | Jeg for min del forholder meg til Jesus`s positive budskap. For meg er bibelen (og f.eks. koranen) stort sett en mørkebok. | |
| ubestemt | 2010-11-25 10:12 | |
![]() | Jeg har ikke problem med at medienissen Gelius valgte å si opp sin stilling. Og igjen lar jeg meg fascinere av at de som bruker kirken minst og som ikke definerer seg som kristne, er de som engasjerer seg mest til fordel for Gelius. Jeg er verken kristen eller spesielt engasjert i Gelius, men synes at han har gjort endel ting som gir grunn til å stille spørsmål ved fyrens yrkesintegritet. Det våset i boka "Sex i Bibelen" gir jeg totalt blaffen i, men det å begrave et fotball-lag viser manglende yrkesetikk og dømmekraft. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-25 10:25 | |
![]() | Jeg mener , utifra det man har fått med seg Gelius har gjort i sin prestegjerning, at det "verste" han har gjort, er å "begrave" fotballaget Lyn. Han burde ikke harsellert med sin prestegjerning på denne måten. Men noe slikt skjedde vist bare en gang. Einar Gelius er en liberal prest og det er et tap for kirken at han slutter som prest i Vålerenga menighet. | |
| Assistenten - Ikke medlem lenger | 2010-11-25 10:33 | |
![]() | I brevet som Benni2009 har lagt til tråden er det blant annet vist til at han bruker borgerlig liturgi ved vielser,synes jo det er en smuule rart om du er ansatt i KIRKA og ikke i humanistisk forbund... Å påberope seg en liberalisme unndrar ikke Gelius fra å være ansvarlig i forhold til utøvelsen av yrket. Å gi beskjed til politiet at han kommer når fotball kampen er over,når han er vakthavende prest viser en manglende dømmekraft. Er enig med Ubestemt. | |
| Assistenten - Ikke medlem lenger | 2010-11-25 10:33 | |
![]() | Humanetisk | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-25 11:17 | |
![]() | Ja de tingene du nevner der Assistenten var ikke helt bra for Gelius. Kopi fra en nettsiden Hegnar Online: Onsdag ble saken rundt Einar Gelius avsluttet med at presten sa opp sin stilling i Vålerenga Menighet. Gelius tok selv avgjørelsen etter å ha hatt flere møter med biskop Ole Christian Kvarme. Men selv om den profilerte presten får med seg litt penger ut kirkedøren i Oslo, er det først og fremst i himmelen Gelius kommer til å få sin lønn. Etter det VG erfarer mottar nemlig Gelius ikke mer enn rundt 400.000 kroner for å forlate kirken, noe som tilsvarer full lønn ut 2011. - Det har vært viktig for oss å gi Gelius en god mulighet til å nyorientere seg. Han får dermed lønn av oss en periode fremover, sier biskop Kvarme. | |
| bearo | 2010-11-25 14:27 | |
![]() | Kjekt å sjå pro-Geliusgjengen fortsetter med å samle seg rundt det same oppgulpet og totale fraværet av argument eller nokon som helst indikasjon på å ane kva ein snakkar om. Mannen sa opp si stilling sjølv. Han orka ikkje oppstyret. Akkurat det er ein tanke han fort kunne gjort seg før han gjorde seg til ein kirkeprovoserande kjendisprest. Kirka har igjen og igjen latt nåde gå for rett i forhold til alvorlige brudd på arbeidsinstruks og arbeidsetikk, og gir igjen no Gelius ein fantastisk mulighet til å komme seg vidare etter at han sjølv sa opp si stilling. Det lønner seg alltid å ha i alle fall eit minimum av innsikt i kva du snakkar om, så slipper ein å gjere seg til fjols. | |
| Cygnus | 2010-11-25 16:20 | |
![]() | bra bearo! | |
| verb | 2010-11-25 17:52 | |
![]() | Gjør døren høy gjør porten vid, for her kommer en med dårlig tid! La Gelius diskutere Moa på full tid enten i Valhall, på Bohemen eller perleporten. Alle kommer vel inn ??? | |
| Oddkjell | 2010-11-25 18:21 | |
![]() | En prest der borte på Enga Vil ha pr for alle penga På baner og i haller er han opptatt av baller også de som han bruker i senga! | |
| miamaria | 2010-11-25 18:39 | |
![]() | bearo: du slutter aldri å overraske. *klapper!* | |
| Brottis | 2010-11-25 19:45 | |
![]() | Gelius er en tullebukk | |
| redhy | 2010-11-25 19:53 | |
![]() | Ser at Bearo og hans gudskjærlige ordspillvenner rakker kraftig ned på andre mennesker. Det er ikke slik jeg har lært kristne venner å kjenne. Kanskje de som reklamerer for guds ord skal gi en tanke på å følge i jesus sitt spor og støtte alle mennesker uansett legning og mening. Og da bør de støtte en anderledes moderne prest og ikke leite etter feil. Noe å tenke på. Fint dikt Oddkjell, humor er viktig så lenge det ikke er ment som en ond tunges våpen. | |
| Bhå | 2010-11-25 20:28 | |
![]() | Sitter med en muggen smak i kjeften nå.... Redhy, slik jeg leser det, og flere til, mener altså at de som synes kirken skal stå på Bibelens budskap IKKE skal ha lov til å ytre seg i denne, og lignende saker? Jeg skjønner ikke at kristne må holde kjeft, når det åpenbart er noen som driver med klovnefærer i kirka. | |
| mymlen | 2010-11-25 20:34 | |
![]() | Cygnus og Bearo: tiltredes! Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. | |
| Cygnus | 2010-11-25 20:35 | |
![]() | i alle fall er det mange som har uttalt seg som overhodet ikke er kristne eller religiøse - snarere tvertimot (meg!) - men egentlig er det vel de som hører til kirken som har rett til å uttale seg, redhy - du høres ut som om du ikke er kristn men 'har kristne venner' - hvorfor skulle du, eller jeg, ha noe å si om hva som er bra for kirken??? | |
| redhy | 2010-11-25 20:48 | |
![]() | Ytre seg om saker bør alle som vil, men beskriving av Gelius er ikke av den barmhjertige typen, heller mobbing og nedrakking. Å kalle drive med klovnefærer som en saklig mening i saken ligner mer på mobbing enn kristen saklighet. Du kan godt si at du mener at kirkens ansatte ikke kan skrive om intens sex, men er mørketidstanker og prøve å stopp denne type frie ord som ikke går på noen personer. Bhå du har lov å mene at det ikke skal være Bibelens budskap, men Gelius må også få lov å legge frem sine tanke og meninger på like fritt grunnlag | |
| Bhå | 2010-11-25 20:59 | |
![]() | Gelius, som alle andre prester, har forpliktet seg til, og er kalt til tjeneste i Kirken, Den Norske, under de lover og regler som råder der. Og følger han ikke de reglene han er satt til å følge, så får det konsekvenser. Ikke så lett å se, kanskje, men hvis vi sammenligner litt. En prest som "går sine egne veger, er moderne og kul" men likefullt fjerner seg fra det som skriften, (her Bibelen) underviser om, fører faktisk hele menigheta si på ville veier i sin iver etter å "vinne nye sjeler" med sine sprell. Sammenlign det med f.eks. folk fra vegvesenet som sier: du kan godt gi gass her, for her er det trygt... og så vet de at det er is i svingen. Det KAN gå bra, men det gjør som regel ikke det. En veldig banal sammenligning, men bare for å stresse det litt.... Hvis du kom kjørende fra den andre retningen, og visste at den svingen bar galt av sted om du hadde feil fart.... ville du ikke ytret deg da? Regner med at du til og med hadde sagt noen sannhetens ord om de folka der. Og kanskje ispedd noen setninger som ikke var av det gode for den yrkesgruppa og de folkene også. De sier at djevelen har mange forkledninger. Jeg påstår overhodet ikke at han har tatt bolig i Gelius. Men man kan jo lure....... Det er ganske nærliggende å sammenligne det som skriften sier, at han (fortsatt ikke Gelius, men han andre) kommer som en tyv om natten, for å stjele og ødelegge.... altså sammenligne det som står, med de personer som går så totalt inn for å lage sine egne veier, enten det er i Kirken, Den norske, eller andre sammenhenger der kristne ferdes. Dette er ikke ment som harde ord. Bare tanker jeg gjør meg om saken, siden den alt er oppe til diskusjon her på forumet. | |
| Darrang | 2010-11-25 22:07 | |
![]() | Hva skal vi med en kirke til, hvis den må være alle til lags. Trodde kirken skulle skille seg ut med et kristent budskap, ikke være arena for alle som ønsker å realisere og eksponere seg selv i alle former. Hvorfor kan de ikke bruke et annet forum. Bør vel følge spillereglene der du velger å være? Jamfør politiske partier. Hvis man er representant for AP, krever man ikke retten til å drive Frp-politikk i det forumet. | |