Spillrom
| Sjiraffen | 7 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 7 |
Mobilspill
| Pågående | 8 870 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| snubi | 2010-12-05 22:49 | |
![]() | wstine: Jeg bare lurte på HVORFOR du boikotter søndagsåpne butikker? Kan ikke se du har skrevet noen grunn.... Er det plagsomt på noen måte at butikkene er åpne på søndager? Skjønner ikke greia jeg.. | |
| ddt - Ikke medlem lenger | 2010-12-05 23:49 | |
![]() | Boikott ... betyr ikke det gutteværelse på engelsk da ? det er vel der de fleste sitter med sine bokstavleker.....men her er vel flest jenter ... de kan da ikke være fornøyd med et så lite kjønnsnøytralt begrep ???????? | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-12-06 00:03 | |
![]() | Hihi :) Bra, ddt! Der ga du en god oversettelse. Hilsen en av alle jentene :P | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-12-06 13:54 | |
![]() | snubi; har en tanke om at samfunnet/folk flest trenger en utpausingsdag, hvor hverdagens mas og kjas blir lagt til side. Fokus på andre ting, aktiviteter, familiesammenkomster osv osv. Uten at det trenger å være noe religiøst over det. Ved å ha åpne butikker om søndagen beveger vi oss bort fra denne tradisjonen. Hvorfor er ikke offentlige kontor åpne om søndagen, andre næringer innen privat sektor? Kanskje det blir neste steg? Alle varer og tjenester tilgjengelige 24/7 året rundt? Ja takk til en utpausingsdag rett og slett. men tror jeg at min private boikott har noen virkning og betydning??? Overhodet ikke! :-) | |
| LaBarca | 2010-12-06 14:15 | |
![]() | Jeg synes det er fint med tilgjengelige tjenester, uansett type. Jobber du mandag til fredag, kan det være greit å handle lørdag og søndag. Jobber du fredag til tirsdag, kan det være greit å handle onsdag og torsdag. Når det gjelder offentlig informasjon, er det meste tilgjengelig på nettet - døgnet rundt. | |
| ajnor | 2010-12-06 14:28 | |
![]() | Hvis det virkelig er sånn at vi _må_ handle på søndager, hvorfor kan ikke da tannlegen, legen, dyrlegen osv jobbe på lørdag og søndag også, sånn at jeg slipper å ta fri fra jobben for å gå til lege eller tannlege, eller må ta fri fra jobben for å ta med bikkja til dyrlegen? Jeg mener at det IKKE er nødvendig med søndagsåpne butikker. Butikkene er jo åpne fra tidlig på dagen til sene kveld hver ukedag + hele lørdag. Hvis man ikke rekker å handle innenfor de tidsrammene, så er man ikke strukturert nok - synes jeg! Søndag er en avslapningsdag, en gjøre-helt-andre-ting-dag . | |
| GreteSB | 2010-12-06 14:37 | |
![]() | Er det ikke bare før noen uker før jul butikkene holder åpne på søndager da? | |
| stumpeguri | 2010-12-06 16:58 | |
![]() | d er sunt og flott at butikker holder stengt på søndager...generelt sett bruker folk for mye tid på handling og vandling...men utviklingen har tatt den retningen at alt skal være tilgjengelig hele tiden........ | |
| LaBarca | 2010-12-06 17:13 | |
![]() | Joda, gsbj, det er bare snakk om noen uker. Bortsett fra Brustadbuene, da, som holder koken året rundt. De som ikke vil handle på søndager, kan la være. Rundt omkring i distriktene er det julemesser over en lav sko i disse tider. Så vidt jeg vet er de som regel søndagsåpne. | |