Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 827 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| miamaria | 2010-12-18 23:30 | |
![]() | men bananfluene bare eeelsker det stoffet/lukta. | |
| roannima | 2010-12-18 23:35 | |
![]() | Syns du er FLINK Rabiaz som ikke sløser:) jeg blir regelrett uvel av all maten som blir kasta i dette landet her, SYKT mye faktisk.....og mye er fullstendig brukbar mat. Datohysteri kaller jeg det..... Dere vet at egg feks er fullstendig brukbar i to mnd etter datoen er gått ut? og at biffen som gikk ut på dato i går er den aller aller beste ? Da er den fantastisk mør...smelter i munnen :) Som sagt,,,,,,lukt og utseende av maten er en mere pålitelig enn datoen..... GOD JUL :)) | |
| ave - Administrator | 2010-12-18 23:49 | |
![]() | Hos meg blir tre svarte bananer kompost.... | |
| maf | 2010-12-19 00:15 | |
![]() | Roannima - den egg-tingen er jeg VELDIG skeptisk til. Jeg tester alltid eggene når de er 'utdatert' ved å legge dem i et glass vann, og om de er over 1 uke for gamle, ender de ofte med å flyte (= ikke bra). Biffen derimot er jeg helt enig i, man kan lukte på kjøtt når det er dårlig. Yoghurt o.l. er bare å spise av, melkeprodukter generelt kan spises uten fare så lenge man selv syns det smaker godt :) Og ALL hermetikk er god så lenge ikke boksen buler ut eller bøyer inn. Svarte bananer ville jeg, akkurat som Rabiaz, brukt til pannekaker - NAM! | |
| gullai | 2010-12-19 03:30 | |
![]() | banan og sjokolade, smeltet i ovnen. nam | |
| bris1 | 2010-12-19 11:05 | |
![]() | Svarte, overmodne bananer blir kompost også hos oss. Ikke bra å spise dersom man har migrene, har jeg lært. | |
| gompedyret | 2010-12-19 13:12 | |
![]() | Ad egg: Jeg kan rapportere at egg som var rundt en måned over datoen både smakte og virket helt aldeles brillefint, som eggerøre i gårsdagens juletapas. | |
| Rabiaz | 2010-12-19 18:08 | |
![]() | Takk Roannmina :) Pannekakene ble veldig gode, men svært mettende. Tror jeg prøver å steke dem neste gang. Men kompost skal de neppe bli i fremtiden heller. Skal mye til før jeg kaster mat! Ang gammel mat; enig med Roannima og Maf. Lukter det bra, så smaker det sikkert bra også :) | |
| bris1 | 2010-12-19 18:45 | |
![]() | Rabiz, om du komposterer selv så er ikke de svarte bananene bortkastet, tvert imot! Min kompost går med til å berike jorden jeg bruker til så/plante grønnsaker i til neste år, så det er hjelp til selvhjelp! | |
| Rabiaz | 2010-12-19 19:08 | |
![]() | Det er bra bris1, men jeg driver ikke med jordbruk riktig ennå :) Kompost for meg blir dermed synonymt med søppeldunken.... | |