Spillrom
| Sjiraffen | 7 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 7 |
Mobilspill
| Pågående | 8 249 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Herbie Hind - Ikke medlem lenger | 2011-01-03 15:05 | |
![]() | Å du gode min..... God jul til dere i tastaturgeni-foreningen! | |
| picassa | 2011-01-03 15:34 | |
![]() | jeg er kanskje teit,men spansk spraak har en del andre finurlige saker som f.eks.apostrofer. Alle mine venner ville sikkert forstaatt om jeg skrev ano i stedet for año.At jeg mener aar og ikke anus. Men hvis du er interessert i aa proeve aa skrive spansk saa riktig som mulig,maa du ha et lettvint system for aa faa satt paa apostofene. Da jeg skulle kjoepe ny pc var valget enkelt for meg.Jeg ofret de tre norske bokstavene som jeg ikke kan skrive korrekt paa denne pc-en, | |
| LaBarca | 2011-01-03 15:47 | |
![]() | Tusen takk, Herbie Hind! Den hilsenen skal jeg ha i bakhode i 355 dager. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-01-03 15:56 | |
![]() | anus, annus...... | |
| nutitta | 2011-01-03 16:46 | |
![]() | og hvor i Spania holder du til da Picassa? Jeg er forøvrig enig i at det var fra i går at røykeforbud var et faktum i Spania. Ikke fra nyttår. Selv bor jeg i Javea, Costa Blanca nord, og her er det nesten ingen nordmenn, men du verden for en fin plass, | |
| miamaria | 2011-01-03 17:30 | |
![]() | hun bor i "småbåtveien" når hun er sydover. LaBarca=småbåt | |
| LaBarca | 2011-01-03 17:32 | |
![]() | Niks, miamaria, det er jeg som er LaBarca. Picassa er Picassa. Ingen dobbeltbooking her, nei :-)) | |
| nutitta | 2011-01-03 17:33 | |
![]() | er labarca og picassa samme person da? | |
| LaBarca | 2011-01-03 17:52 | |
![]() | Nei! Det var det jeg prøvde å si i forrige innlegg. Jeg er LaBarca, hjemmehørende bl.a. på Tenerife Picassa er Picassa, hjemmehørende ... ja det vet jeg ikke :) | |
| miamaria | 2011-01-03 18:24 | |
![]() | ooops! lover å ikke gjøre akkurat DEN bommerten omigjen! | |
| nutitta | 2011-01-03 18:30 | |
![]() | jeg vet jo det Labarca, men ditt innlegg kom ikke opp før jeg skrev mitt :-), så det først etterpå. | |
| picassa | 2011-01-03 18:42 | |
![]() | Jeg bor i Nerja i Málagaprovinsen.Det varmeste omraadet i Europa faktisk.Vi har mer enn 300 soldager.Herlig.Gleder meg til aa komme hjem etter 6 uker i koffert. | |
| LaBarca | 2011-01-03 18:53 | |
![]() | Sånn er det når vi skravler i munnen på hverandre, nutitta :-) | |
| Herbie Hind - Ikke medlem lenger | 2011-01-03 21:18 | |
![]() | Madre de Dios...... Da tar vi alt fra begynnelsen av: Man trenger ikke å ha norsk tastatur for å skrive æ,ø og å, for de som ikke har skjønt det enda..... Spansk og andre tastaturer har like mange taster, det står bare noe annet på tastene....Bruk Windows til å tolke tastaturet på norsk, selv om det er spansk.... er det så vanskelig? Ø blir en Ø når du taster på Ñ for eksempel....verre er det ikke.... Når det gjelder bruken av apostrof i spansk er vel det meget sjeldent, kan faktisk ikke huske å ha sett det i farten. "Tilde" derimot blir brukt hyppig for å vise aksent...."akutt aksent" heter det på norsk....Apostrof kommer jo mellom bokstaver, som "you're", mens spansk "tilde" jo står over en bokstav, som i "mámalo"......okay, picassa? Eso dicho, tampoco tengo las "æ, ø y å" en mi teclado, pero como veis las escribo igual.....que raro...¡mágico! ¿Sería un genio este Herbie o qué? | |
| Stig_75 | 2011-01-03 21:39 | |
![]() | Åpenbart et troll som har forvillet seg inn i tråden her.... For å være på topic: Det har vel vært røykfritt på enkelte steder i Spania i lengre tid, og man har hatt en røykelov. Men det skal uansett ikke bli dumt å kunne oppholde seg innendørs (de gangene man trenger det) uten at lokalet er stinn av røyk. | |
| picassa | 2011-01-03 21:39 | |
![]() | OK,jeg mente tilde,og jeg finner det spanske tastaturet saa mye greiere aa ha.Haaper ikke det er straffbart hehe | |
| picassa | 2011-01-03 21:43 | |
![]() | Ja Stig_75.det har vaert roykfritt paa enkelte steder,men naa er det totalt roykfritt.Vi vil merke stor forskjell i byen vaar. | |
| Hortensdame | 2011-01-03 21:45 | |
![]() | Tilbake til røykfritt i utlandet, tenk om alle land kunne innført det:-) Det ahadde vært perfekt! I Norge som skal være røykritt finnes det faktisk hotell som tillater røyking på rommene! Bodde på et slikt rett før jul......... så loven er til å unngås virker det sånn. | |
| Herbie Hind - Ikke medlem lenger | 2011-01-03 21:53 | |
![]() | Jeg også finner det mye greiere å bruke spansk tastatur picassa, og bruker kun det. Men jeg sitter vel ikke på Ordspill og jatter med ae, oe og aa av den grunn....helt unødvendig, og middels irriterende for andre å lese. For å streife temaet litt: Den nye, og strengere spanske røykeloven er gjeldende fra klokken 00.00, 2. januar 2011. Altså ikke fra nyttår hvis det var noen som mente det. Den nye loven passer forøvrig fint for oss som liker å sitte på pub hver kveld og ikke liker røykelukt-klær. Forøvrig er det visst ikke alle som har tenkt til å følge den nye loven: www.diariosur.es/201...31 554.html | |
| cammie | 2011-01-03 23:36 | |
![]() | Jeg synes det er supert at det blir roeykfritt på restauranter i Spania! Haaper de andre nabolandene foelger etter :) Saerlig sigarroeyk er plagsomme greier! | |