Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 780 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Lynge | 2011-01-19 22:05 | |
![]() | Lag mat i jerngryte! | |
| jwpede | 2011-01-19 22:32 | |
![]() | Hadde samme problem inntil jeg fikk noen fikse småtips fra en som kalte seg Dragekula eller noe sånt. Hjertevarm hilsen fra Bobvar | |
| Gunnha 92 - Ikke medlem lenger | 2011-01-19 22:51 | |
![]() | jeg er veldig glad for at æ slepp jerntabletter. :D uheldig dem som må bruke det. :S | |
| anf | 2011-01-19 22:54 | |
![]() | Rødvin | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-01-19 23:01 | |
![]() | www.helsedirektorate...gs stoffer/ matportalen.no/matva...re tabellen | |
| picassa | 2011-01-20 00:07 | |
![]() | ROEDBETESAFT/EKSTRAKT hei,jeg ser du har faatt mange tips.Men ingen har nevnt rodbetesaft/ekstrakt.Faas i helsekost.det nytter ikke bare aa spise noe med jern,man maa ha noe som er mer effektivt. Jeg taaler heller ikke jerntabletter og var skikkelig paa minussida med blod prosenten. Drikk et eggeglass hver morgen,eller hva som blir anbefelt paa paakningen naa.det hjalp meg. Lykke til!!! | |
| Gunnha 92 - Ikke medlem lenger | 2011-01-20 00:10 | |
![]() | men det e jo bra. det går an og spise masse leverposteig og blod pølser. :) jeg ønsker deg god bedring og lykke til. :D | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-01-20 00:46 | |
![]() | Ja leverpostei og blodpølser er kjempegodt. | |
| miamaria | 2011-01-20 07:51 | |
![]() | viktig: melkeprodukter hindrer opptak av jern! | |
| Oheidia | 2011-01-20 09:35 | |
![]() | Så flotte tips! Jeg skal sende mannen ut og handle både c-vitaminer og mer leverpostei og så skal jeg nok drikker mer juice og helt kutte ut melk samt te som jeg pleier å drikke til måltidene. Rødbetesaft/ekstrakt tror jeg jammen jeg skal prøve også og så får jeg sende samme mann på apoteket for å høre om de har noe som garantert ikke gir magesmerter (for jeg orker ikke å ha vondt i flere kroppsdeler akkurat nå). Blodpølse eller klubb har jeg ikke spist siden jeg var barn og likte det da - kanskje teste det igjen? Takk for tips i alle fall :=) | |
| Isobel | 2011-01-20 10:14 | |
![]() | Alt rødt kjøtt og lever (og blodmat) er jo bra, jo rødere jo bedre (ettersom rødfargen kommer av hemoglobin og myoglobin som inneholder jern). At det er mye jern i spinat er en myte, og jeg tviler sterkt på at det er så mye jern i rødbeter at det rettferdiggjør å kjøpe/drikke juice av det. Men det skader selvsagt ikke. Ellers er nok et tilskudd det aller beste. Jeg har jernmangel støtt og stadig, og klarer ikke å holde nivåene mine ved like uten tilskudd, så jeg tar ferro-retard hver dag, året igjennom. Jeg har stort sett ikke magesmerter, men det kan være litt ubehagelig om jeg tar pillene på tom mage om morgenen. Så å passe på å ta dem med et måltid er nok lurt. Ellers så ville jeg tatt en tur til legen så snart influensatendensene roer seg, det kan jo være at legen mener en injeksjon kan gjøre susen. Lykke til og god bedring. | |
| Reet | 2011-01-20 10:21 | |
![]() | Biff og broccoli! Og grovt brød. | |
| Boubou | 2011-01-20 17:38 | |
![]() | Gryteretter med kjøtt/lever og tomater (c-vitaminene Rabiaz snakket om) tilberedt i jerngryte til middag et par ganger i uken (godt det er vinter;-) og passe på å velge pålegg og matvarer med jern sammen med c-vitaminer. etter å ha vært blodgiver + å ha gått ned mange kilo, vært gavid og en ulykke(litt om hverandre, var jeg sånn som du er nå. fikk streng beskjed om å ta tabletter, men ble så sinnsvakt dårlig i magen, og pøvde med kjerringråd. det virket (men det er viktig at du blir fulgt opp jevnlig hvis du velger å ikke ta tilskudd!!!) Lykke til. | |
| allis | 2011-01-20 18:01 | |
![]() | Eta blopøls å drekk appelsinjus attåt :) | |
| ave - Administrator | 2011-01-20 22:53 | |
![]() | Hvis jernlageret er så lavt vil det ta flere år å "spise" det opp igjen. Drøft med legen hvilke medikamentelle muligheter h*n kan hjelpe deg med for at det kan gå raskere, i tillegg til gode kostråd du allerede har fått her i tråden. | |
| Gubbjävel | 2011-01-20 22:58 | |
![]() | BLODPUDDING Selvfølgelig!! | |
| Herbie Hind - Ikke medlem lenger | 2011-01-21 03:27 | |
![]() | Har du prøvd McDonalds? | |
| rolig | 2011-01-21 07:51 | |
![]() | Innkjøp av hvitløk og et kors vil holde vampyrene på avstand. Begynner du allerede å få spisse hjørnetenner, gusten hud og dagslysfobi er det nok dessverre for sent..... Men man kan ha det mye gøy som vampyr også! - selv om man kan føle seg litt blodfattig av og til...... | |
| LaBarca | 2011-01-21 10:00 | |
![]() | Du nevnte at du har andre vondter også. Du burde absolutt få balanse i blodverdiene dine under kyndig veiledning. Det flåsete utsagnet fra legene på Riksen opprører meg fremdeles, men du burde ihvertfall ikke prøve å doktorere deg selv. | |
| lonc | 2011-01-22 21:19 | |
![]() | PattiSmith... En blodprosent på 19 er vel ikke ormalt med tanke på at man skal ha verdier på mellom 12-15. Da har man tatt for mye jern og det er i alle fall ikke bra. Men ville nok tatt litt jern og spist mat med høyt jerninnhold (grønne grønnsaker, leverpostei osv...) Jo fortere den kommer opp jo bedre er det. Drikk juice ved siden av når du tar jern da jern taes fortere opp i kombinasjon med vitamin C.... | |