Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 724 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| kamillec | 2011-02-15 21:50 | |
![]() | Digger denne tråden:-)) | |
| aquariussoul | 2011-02-15 22:00 | |
![]() | Så bra, jeg også, nå skal jeg krype opp i sofakroken og lese de siste sidene i boka - ha en god lesekveld alle sammen :) | |
| rameau | 2011-02-15 22:10 | |
![]() | Hvis dere er ute etter en virkelig spesiell leseopplevelse, velger dere "Finnegans Wake" av James Joyce. | |
| kamillec | 2011-02-15 23:11 | |
![]() | Rameau; har du lest den? Leste litt om den på Wikipedia, og ja..... | |
| rameau | 2011-02-16 08:35 | |
![]() | Jeg er snart ferdig. Veldig spesiell, aner i grunnen ikke hva den handler om, men det er fenomenalt mange ordspill og dobbelt/trippelbetydninge r. Jeg tror det er slik at lydene i seg selv er viktigere enn meningen med dem. | |
| HanneIL | 2011-02-16 13:21 | |
![]() | Hva er det som gjør at en bok passer mest for jenter...? | |
| AaseB | 2011-02-16 13:26 | |
![]() | Eg har lest "Ulysses" av James Joyce. Den handlar om Dublin.... ;-) | |
| Lynge | 2011-02-16 15:10 | |
![]() | Holder på med Tausehetens konsekvenser av Linda Olsson. Den er ganske bra | |
| MayaPapaya | 2011-02-16 15:27 | |
![]() | Bøker som er absolutt verdt å lese: Balansekunst - Rohinton Mistry Mitt liv, min frihet - Ayaan Hirsi Ali Shantaram - Gregory David Roberts India - Torbjørn Færøvik Four corners - Kira Salak Ugly - Constance Briscoe Beyond ugly - Constance Briscoe Mengele Zoo - Gert Nygårdshaug Alkymisten - Pauelo Cohelo | |
| verb | 2011-02-16 15:29 | |
![]() | Hamsun. | |
| aquariussoul | 2011-02-16 16:38 | |
![]() | Godt spørsmål HanneIL, jeg bare føler at "Den glemte hage" blir litt for "klissete" for en mann, uten at det trenger å stemme. Det er en "mild" bok, den er spennende, og det er kjærlighet, vet ikke helt om menn vil lese slikt jeg.... For meg var den super, spennende og fengende fra side 1 til side 600, og det er det jo ikke alltid en bok er. | |
| innocenta | 2011-02-16 16:54 | |
![]() | Bøker kan fort bli for klissete for enkelte damer også. Jeg anbefaler Ivar Nimme av Arne Hjeltnes, Eg er mamma. Eg skal være god av Kjersti Kollbotn, og Grotesque av Natsuo Kirino. | |
| ThinLizzy | 2011-02-16 17:03 | |
![]() | Paassaliinen (aner ikke hvor mange vokaler der er i navnet) - men De hengte revers skog var vanvittig morsom - både for gutter og jenter. Indridason har skrevet noen gode krimbøker med unntak av den nest siste. | |
| aquariussoul | 2011-02-16 17:04 | |
![]() | Joda, men så "klissete" er "Den glemte hage" ikke, på langt nær, men jeg noterer alle gode forslag som kommer opp her, alltid fint å ha bøker å se frem til :)) | |
| LeifSvein | 2011-02-16 18:55 | |
![]() | Mannebok: "Stormenes tid" av Ken Follett! Fantastisk historie, dramatikk, erotikk (!), spenning.... Rett og slett et mesterverk! | |
| cammie | 2011-02-16 18:55 | |
![]() | "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda er en nydelig bok som anbefales. Og "Maleren fra Shanghai" med handlingen fra Kina er kjempeflott! | |
| aquariussoul | 2011-02-16 19:42 | |
![]() | Stormenes tid var fantastisk, det var også en bok jeg ikke kunne legge fra meg, og den hadde ganske mange sider den også :)) | |
| sinecera | 2011-02-16 19:43 | |
![]() | For kvinner og menn; "Og dagene varer lengre enn et århundre" - Tjingiz Ajtmatov "Hundre års ensomhet" - Gabriel Garcia Marquez Noen savner da kanskje "Hundre år" av Herrbjørg Wassmo - men den kan ikke jeg anbefale like sterkt (den er litt for "jentete" for meg), men hvis man vil ha en "hundreårstriologi" så kan den være med på lasset. Flere har nevnt Arto Paasilinna, og han anbefales også herfra, spesielt "Harens år" Cammie, "Saman .." er en skikkelig fin "feelgood"-bok, og filmen er faktisk akkurat like hyggelig. | |
| Lizzie73 | 2011-02-16 20:24 | |
![]() | Supre boktips - takk takk! :) Her er mine: * "Himmelblomsttreets muligheter" og "Prost Gotvins geometri" av Gert Nygaardshaug - bare MÅ leses. * "Englenes spill" og "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafón om du ikke allerede har lest dem og om du liker litt eventyr * "Kvinnen i buret" og "Fasandreperne" av Jussi Adler Olsen om du liker krim * "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese om du vil ha en bok du leser på en halvtime. * "Rebecca" av Daphne du Maurier likte jeg forresten utrolig godt - litt sånn Hitchock-stemning over den. * "Et godt menneske" av Nick Hornby om du av og til irriterer deg over folk som alltid er like optimistiske og positive uansett - jeg lo høyt for meg selv da jeg leste denne... | |
| kamillec | 2011-02-16 21:02 | |
![]() | Jeg fikk virkelig øynene opp for Ken Follett da jeg leste "Stormenes tid". Anbefaler dere oppfølgeren "I all evighet". "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" av Jan Wiese er kjempefin! En annen fin bok du gjør unna i en fei, er "Høytleseren" av Bernhard Schlink. | |