Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående8 584

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
LinnTa2011-04-11 15:32
Antall innlegg: 3

Jeg har ønsket meg barn, men det er fastslått at jeg ikke kan få noen. Sorgen er der, men den er til å leve med. Det jeg sliter mest med, er den avfeielsen jeg opplever fra folk som har barn - for har man ikke født barn skal man jammen ikke komme her å mene noe.. DVS, man kan godt skryte, men kom med kritikk og du blir halshugget umiddelbart.

Vi har fosterbarn, og altfor mange av de jeg prater med mener at min erfaring som foreldre da ikke teller - selv etter over 10 år med barn i huset og daglig omsorg og oppdragelse.
Sånt blir jeg lei meg av.

Oheidia2011-04-11 17:53
Antall innlegg: 175

LinnTa - du har fosterbarn og har hatt disse barna i mange år! Jeg som mor ville vært ydmyk ovenfor deg fordi du faktisk har tatt til deg barn som har opplevd vanskelige hendelser og som trengte et godt hjem. Du er mamma for disse barna og det må være ganske så vanskelig i starten og gi en god omsorg samtidig som man bygger tillit til barn som kanskje er skeptiske og har hatt/ har det vondt. Vi er mange foreldre som har barn som ikke hadde klart den oppgaven.

Dessuten, det å være foreldre handler om å ta vare på de barna man har hos seg og gi de det de trenger. Om man har biologiske barn, adopterte barn, fosterbarn eller stebarn - barn er barn og har de samme behov for kjærlighet og rettledning! Så, kos deg med barna dine og ta vare på dem og ikke bry deg døyten om hva enkelte andre skulle mene!!!

OK?
:=)

lenep2011-04-11 18:37
Antall innlegg: 97

Rime - skjønner godt at du har betenkeligheter, men føler ikke de fleste av oss (i hvert fall i Norge) at vi lever et godt, sosialt og trygt liv?

Men uansett: det er kun du som kan bestemme om du ønsker barn. Ingen kan gi noen garantier om at det blir endeløs lykke, kos og bare moro, men du verden så berikende og utfordrende!!

Er selv 36 og mor til en datter på 8 år og kunne gjerne tenke meg flere barn : )

harry2011-04-11 21:19
Antall innlegg: 126

Hvis en har så liten tro på fremtiden, bør en vel la være å få avkom. Hvem vil vel ha ei pessimistisk mor?

Hang Hung - Ikke medlem lenger2011-04-16 05:16
Antall innlegg: 93

Følg instinktene, ikke tenk så mye. Det eneste riktige er å få så mange barn som man klarer. Gakk hen og gjør sådan, og du har funnet meningen med livet. Det er slik man blir udødelig, serru. Men det er klart, er man seg selv nok, er det kanskje ikke noe vitsi, før det er for sent. Da dør du ut.

LinnTa2011-04-16 11:25
Antall innlegg: 3

Tusen takk Oheidia, det var veldig hyggelig skrevet, og jeg suger det til meg som en tørr svamp som endelig har fått vann :)))

Jeg er veldig overrasket over hvor mange som opphøyer sin eksistens fordi de har barn. Akkurat som når det er tristere at noen med barn dør enn noen som ikke har det. Jeg forstår ikke logikken.

Våre 2 fosterbarn kommer aldri til å ha noen annen familie enn oss, og de kaller oss mamma og pappa (fordi de ønsker det sånn).

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive - jeg satte mer pris på det enn jeg hadde trodd jeg skulle gjøre! God påske til deg!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?