Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 570 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Fiskekroken | 2011-04-13 16:19 | |
![]() | 13.april 2016 kan vi lese følgende innlegg i Ordspillforum: "Husker den gangen vi var skeptiske til Digipost. Herregud, idag skjønner jeg virkelig hvor tungvindt det var". Mange var for mange år siden også skeptiske til opprettelse av grønne postkasser ved porten, personsøkere, mobiltelefoner, internett og uttallige andre ting. Skumle greier alt det der! Verden går heldigvis framover. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-04-13 17:33 | |
![]() | Jeg har aldri, jeg gjentar aldri, vært skeptisk til opprettelse av grønne postkasser ved porten! | |
| Fiskekroken | 2011-04-13 18:41 | |
![]() | wstine: det er nok antageligvis fordi du ikke var født da postkassene kom til Norge:-) Poenget mitt var at før postkassens tid, fikk vi levert post personlig av postbudene. De banket faktisk på dørene til folk for å levere ordinær post. Trygt og godt. Da de skulle slutte med det, og brevene skulle legges i kasser istedet, var det mange som var skeptiske til sikkerhetsrisikoen dette medførte. | |
| renegade | 2011-04-13 18:51 | |
![]() | catfight! | |
| Nordavind | 2011-04-23 01:13 | |
![]() | Nei takk. Statlig digital postkasse + DLD = Nightmare on Elm Street. | |
| picassa | 2011-04-26 02:40 | |
![]() | Det var en gang det var farlig aa se paa TV ogsaa.det maatte ikke overdrives.Egentlig ganske morsomt,for det var sparsomt med sendinger.Kanskje det var pausefiskene vi kunne ta skade av.? Nye ting er i det store og hele skumle!!! | |
| bearo | 2011-04-26 14:56 | |
![]() | Gøy at folk trur at Posten faktisk er ein sosialtjeneste for folk som har busatt seg på øde stader og ikkje får besøk. | |
| Obsessive | 2011-04-26 17:15 | |
![]() | Ettersom jeg liker å ha alt i svarte permer på en hylle så kan det like greit komme inn i postkassen min så slipper jeg å skrive ut alle utskriftene jeg trenger. Men for de som bare kaster alt er det vel greit nok. | |
| mammakristin | 2011-04-26 19:07 | |
![]() | Det blir hverken digipost eller ordspill hvis strømmen går..... eller kanskje det er kommet noe nytt på det området også? | |
| sommerfugl | 2011-04-26 23:58 | |
![]() | @bearo: Jeg tror ikke posten er en sosialtjeneste. Du må huske at før i tiden så var det ikke så lett å flytte som nå. Var man født og oppvokst et sted så ble man ofte der med mindre det fantes forbindelser og penger til å prøve lykken et annet sted. Det var begrenset hvor man fikk bygge etter krigen så hvis man var så heldige å få sette opp et hus så gjorde man det. Og mange av disse stedene som nå er avfolket, der krydde det av liv før i tiden. Jeg står for det jeg skrev; jeg vil ikke bruke DigiPost så sant jeg kan unngå det og jeg og jeg synes det er hyggelig at mormor kommer seg ut minst én gang om dagen når postmannen kommer :) | |
| Stigende | 2011-05-04 13:31 | |
![]() | I likhet med sommerfugl kjenner jeg folk som gleder seg til postmannen kommer forbi. Ikke bare fordi det er trivelig å se folk, men også fordi postmannen bringer pakker, tar imot pakker man selv skal sende, og man kan ta ut kontanter fra postbankkontoen sin til å betale loddselgende sanitetskvinner og skolebarn og diverse andre ting det er greit å bruke penger på. For folk som ikke har bil men derimot femten-tyve mil til nærmeste postkontor er det veldig lite greit å ikke få post til gards. Det blir ikke det samme å handle på nettet hvis man likevel må ha en tredagers reise for å hente varen på posten. Jeg er heller ikke så beinsikker på at ikke "noen" kan klare å hacke seg inn på et system som har alle personopplysninger til halve befolkningen lagret. | |