Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 602

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-06-05 10:00
Antall innlegg: 2369

jamesO; du har en rørende tiltro til staten syns jeg. Blir overvåkingssamfunnet steg da??

wstine - Ikke medlem lenger2011-06-05 10:14

neste steg....

Red - Ikke medlem lenger2011-06-05 10:23
Antall innlegg: 405

gsbj,jeg er klar over dette...og for noen kan dette fungere,for andre ikke....leste for kort tid siden i Aftenposten at som følge av b.la dette fødes 30-60 barn som er rusavhengige som følge av morens legemiddelassisterte behandling o.a. Tragisk. Tror man må tenke at forskjellige mennesker,trenger forskjellige tilbud.Et nytteaspekt ved f.eks LAR,eller heroin på resept er at disse pasientene får mulighelten til å leve et verdig liv med rutiner \goder vi andre tar for gitte i hverdagen vår. De kan få muligheten til å konsentrere seg om andre ting enn jakten etter dopet de må ha.

Red - Ikke medlem lenger2011-06-05 10:27

30-60 barn årlig....

GreteSB2011-06-05 10:56
Antall innlegg: 7777

Selvfølgelig er det tragisk at barn fødes som rusavhengige. Men tror du ikke barn av mødre som bruker heroin blir syke da?

JamesO - Ikke medlem lenger2011-06-05 11:34
Antall innlegg: 2649

ja min tiltro til staten er mye større enn min tiltro til at narkopushere skal levere ut narkotika.

JamesO - Ikke medlem lenger2011-06-05 12:24

Det viktigste er at staten overtar som leverandør av narkotika til misbrukerne. Bruk av narkotiske stoffer levert av andre enn staten kan det jo fremdeles være forbud ved.

Red - Ikke medlem lenger2011-06-05 13:02

Joda,gsbj,men det var ikke poenget her....o.a...i forrige innlegg er en tilvant forkortelse som står for "og annet"...

wstine - Ikke medlem lenger2011-06-05 14:03

jamesO; seriøst? Skal staten stå som leverandør av narkotika?

- hei staten, jeg har lyst til å teste ut litt stoff.
- hei kommende narkoman, hva skal det være?

sommerfugl2011-06-05 15:10
Antall innlegg: 473

Neineinei, narkotika må ikke legaliseres! De milde stoffene er inngangsportalen til tyngre stoffer og belastede miljøer.

Det vi først og fremst må gjøre er å bruke de strafferammene vi har slik at straffen man får for lovbrudd kanskje får en preventiv virkning. For å ikke snakke om flere fengsler så ikke kriminelle blir gående i lang tid i påvente av rettsak eller soning og fortsetter å være kjeltring.

Og hvis foreldrene til kommende generasjoner slutter å sy puter oppunder armene på barna sine så kanskje de har litt flere utfordringer i hverdagen, og dermed blir ikke alt som er forbud så fordømt spennende. Argumenter om tidligere misbruk holder dessverre ikke for meg, det er mange med vanskelig bakgrunn som ikke ruser seg - man har alltid et valg.

JamesO - Ikke medlem lenger2011-06-05 15:55

Orker ikke å sitte her å leke ubetalt konsulent og klekke ut den ene gode ideen etter den andre :-), neida wstine, jeg kunne nok kommet med gode svar på dine fordomsfulle forenklinger , men nå er det nok skriving her fra meg. Om du tror at jeg mener staten bare skal dele ut stoff så tar du feil, det skal jo settes krav til mottakeren, poenget må være at staten griper inn i problemet slik at narkotikabefengt kriminalitet opphører og da MÅ stoff deles ut fra staten.

wstine - Ikke medlem lenger2011-06-05 21:10

På tide med en oppsummering!

Alle med sine fulle fem sier et klart og entydig NEI til legalisering av narkotika!

ps jamesO: meningsytring er IKKE lik konsulentvirksomhet (betalt eller ubetalt). Hehehe :-).

stalljenta2011-06-05 21:15
Antall innlegg: 205

nei, synes ikkje det ska legalisering. Man bø ha bedre hjelp til de som sliter med det å få de bort fra det miljøet etterpå!

firstprice - Ikke medlem lenger2011-06-05 22:25
Antall innlegg: 15

Klart vi kan si klart nei til legalisering av narkotika.
Men vi burde vel egentlig forby andre ting som er vanedanende og medfører endel kriminalitet. Slik som alkohol og gambling. Dette er jo også årsak til sosiale tragedier og kriminalitet.
Legg ned vinmonopolet og norsk tipping!!!!

stalljenta2011-06-05 22:59
Antall innlegg: 205

kan ikkje forby alt her i verden heller..ellers bør man jo ikje stå opp av senga

Dadadao2011-06-06 05:09
Antall innlegg: 31

Men det er greit å forby alt du ikke liker?

Fakta ser ikke ut til å bite på folk.

De landa som har liberalisert lovgivninga har ikke opplevd økning i rekruttering eller forbruk. Sjekk statistikk fra f.eks Portugal. Eller Nederland, som har langt færre overdosedødsfall enn Norge. Har dette gått de politisk korrekte hus forbi?
Det som derimot skjer er at det blir mye lettere å søke hjelp for dem som trenger det når narkotika betraktes som et psykososialt fremfor et juridisk problem. Å bruke politiets ressurser på å jage sjuke folk rundt i byen er helt horribelt, og selvsagt fånyttes.

Så har vi frp-huene som har klokkertro på straff. Javel, hvorfor sliter USA med ekstremt mye dop da? Og hvorfor har ikke forbruket eksplodert i de landa som i praksis har legalisert mindre kvanta? Kanskje fordi det er helt andre ting som styrer forbruket; sosiale strukturer, fattigdom, psykisk helse. USA har 1 prosent av befolkningen i fengsel, en større andel enn noe annet land, og likevel verdens drøyeste kriminalstatistikk. Preventiv virkning my ass...

Og hvorfor snakker folk om heroin og cannabis i samme åndedrag? Det er som å diskutere om man bør selge kaffe bare på polet. Ingen dør av cannabis, og at det er en inngangsport til sterkere stoffer er mye en myte. Spør junkiene på plata. Lenge før de var borti hasjen hadde de snoka i barskap og pilleglass og limbokser. 4 av 5 der nede lå syltynt an fra svært ung alder. De fleste av oss husker vel noen fra tidlige skoleår om hvem man tenkte at de kommer til å gå på trynet. Og sannelig, der ligger de.
Hasj var sannsynligvis det første ulovlige dopet de prøvde, og de fikk dermed kontakt med selgere som hadde langt skumlere ting å tilby. Myndighetene differensierer etter hva de liker og misliker, ikke etter hva som faktisk er farlig, jeg synes det er direkte uansvarlig.

Så er det den økonomiske biten: narkotika er en av de største handelsvarene i verden. Hvert år forsvinner astronomiske summer ned i lommene på kjeltringer. Tror dere Hells Angels eller A-gjengen er for legalisering? Niks, de er livredde for det, det vil kutte inntektene deres ganske radikalt. Er de for lavere straffer? Niks, Norge er et attraktivt land å smugle til, myndighetene klarer - i noen grad - å begrense tilgangen, men de kan ikke gjøre noe med etterspørselen. Resultat: høye priser og god inntjening.
Kjeltringer tror gjerne at det bare er de andre som blir tatt...den dårlige vitsen om preventiv virkning igjen. Fengselshumor: skal ut på prøve, og du kan ta deg faen på at jeg skal prøve alt...(jepp, jeg har vært der, for militærnekting...ble ikke skremt)

Jeg mener definitivt ikke at alle burde røyke hasj, men det kommer uansett ikke til å bli resultatet av legalisering. Noen vil, de fleste vil ikke. Om det blir Jens eller Thorvald som får siste ord, jeg kommer åkke som til å røyke en joint en gang i blant. F.eks når jeg skal sette meg ned med kaffe og ordspill. Det plager neppe noen.

;->

Torill2011-06-06 05:41
Antall innlegg: 3668

Mye bra i innlegget ditt Dadadao. Ellers er det visst en sannhet med modifikasjoner at det er så få overdosedødsfall i Nederland. Der må det obduksjon til før dødsfallet registreres som overdose, og det er de pårørende som må betale for oduksjonen. Ellers blir det bare registrert som "hjertestans" uten at årsaken til hjertestansen registreres.

piaf2011-06-06 11:12
Antall innlegg: 995

Yes We Can!
www.youtube.com/watc...Er gwPLFCuE

JamesO - Ikke medlem lenger2011-06-06 12:54

Legalisering av narkotika kan bety mye forskjellig, her bl.a. med hensyn til type rusmiddel og brukssituasjon bl.a.. Men om statene vil bli kvitt den medfølgende kriminaliteten så er det ingen vei utenom å sørge for å kontrollere utgivelsen av narkotika til misbrukerne. Statens utgivelse av metdaon er et skritt i en slik retning og rusmisbrukerne som får riktig dose metadon lovpriser denne ordningen, da de har fått orden på livet sitt igjen.

Bra innlegg Dadao.

VeldiGlad2011-06-06 13:42
Antall innlegg: 1077

*likerknapp på dadadao*

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?