Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 602 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| einarhj | 2011-07-24 23:43 | |
![]() | Helt enig i at man ikke skal utelukke noen fra debatter, men gå inn og "arrestere dem" på intoleranse og fordomsfulle innlegg. | |
| bris1 | 2011-07-25 12:37 | |
![]() | Gode innlegg fra einarhj og maf! Her i Harstad er det også fakkeltog kl 1800. Sønnen til en kollega er leder for AUF her i byen. Han overlevde marerittet på Utøya ved å svømme til land med en person på ryggen. Nå lurer han på om han hadde klart å få med seg to personer dersom han hadde prøvd! Det vil ta mye tid og omtanke for å få de overlevende til å komme tilbake til et normalt liv! | |
| JesusLover | 2011-07-25 13:51 | |
![]() | Jeg vil herved få kondolere alle som direkte eller indirekte ble berørt av det fæle som skjedde i Oslo på fredag. Det ble skrevet mye på Facebook rett etter bomba sprang (jeg er aktiv der), og det gikk i begynnelsen mye rykter om hvilke miljøer som sto bak som jeg følte det var viktig å prøve stoppe for å slippe gruppehets. Men nå vil jeg bare kondolere alle som har mistet noen eller som kjenner noen som har mistet noen, og si at jeg føler med dere alle. Samme går til dere som på en eller annen har fått hverdagen endret, i form av skader på jobben etc. Dette har vært en uvirkelig greie, og vi ble tatt på senga denne gangen. | |
| Vinneren 41 | 2011-07-25 16:04 | |
![]() | Vi må vel bare sørge for at denne syke personen aldri mer får se dagens lys, det vil si at han bør sitte i isolasjon resten av livet. Ett slikt element er jo truende til å gjøre slike ting igjen når han mener han ikke har gjort noe galt | |
| Solstråle65 | 2011-07-25 17:01 | |
![]() | Vi lover å glemme ditt fjes og ditt navn Vi lover å erstatte med samhold og savn Du skal ikke minnes, kun de liv du har krevd Snart skal vi glemme, at du en gang har levd! | |
| Cygnus | 2011-07-25 17:12 | |
![]() | Det verste er tanken på hvor redde disse unge var, hvilket skrekkscenario de måtte gjennomleve - vanlige terrorister lager bomber og det er selvsagt fælt det og, men det å løpe etter unge og barn på den måten er så grotesk. Det var bra han ikke fikk en åpen høring _ enn si opptre i uniform (my gawd, det var bare det som manglet!) | |
| Vinneren 41 | 2011-07-25 17:19 | |
![]() | Ja, det var bra han ikke fikk åpen høring og fikk opptre i uniform. Da hadde han jo fått alt lagt opp i sine hender da. Han ønsker jo oppmerksomhet og på en måte får han jo det nå. Han burde hatt en grufull straff og da mener jeg GRUFULL. han fortjener intet annet etter det han gjorde. Finnes absolutt INGEN unnskyldninger for å drepe nesten 100 mennesker på en slik overlagt måte. | |
| piaf | 2011-07-25 17:55 | |
![]() | Det beste hadde vært om han fikk åpen høring, og at ingen møtte opp - hverken fra presse eller publikum. Nitrist hvis pressen blir nyttige idioter for dette umennesket i tiden som kommer. | |
| Vinneren 41 | 2011-07-25 18:06 | |
![]() | Ja, enig med deg i det piaf. Men det ender vel med at dette avskummet nærmest blir en slag helt og en "mesterhjerne" som David Toska ble karakterisert som. Men avskummet fortjener aboslutt ingenting godt, hva med en tørr brødskive og ett halvt glass lunka vann hver dag resten av livet? Selvsagt får man ikke disse menneskene som er døde tilbake, men tanken på at dette elementet som sto bak får en verst tenkelig fremtid er tilstede | |
| JesusLover | 2011-07-25 18:13 | |
![]() | KONDOLANSER TIL ALLE BERØRTE Jeg vil herved få kondolere alle som direkte eller indirekte ble berørt av det fæle som skjedde i Oslo på fredag. Det ble skrevet mye på Facebook rett etter bomba sprang (jeg er aktiv der), og det gikk i begynnelsen mye rykter om hvilke miljøer som sto bak som jeg følte det var viktig å prøve stoppe for å slippe gruppehets. Men nå vil jeg bare kondolere alle som har mistet noen eller som kjenner noen som har mistet noen, og si at jeg føler med dere alle. Samme går til dere som på en eller annen har fått hverdagen endret, i form av skader på jobben etc. Dette har vært en uvirkelig greie, og vi ble tatt på senga denne gangen. | |
| jwpede | 2011-07-25 18:23 | |
![]() | Har politiet svart på følgende: Hvorfor ble det ikke i løpet av den tida de brukte på å kjøre fra Oslo, organisert, evnt. ved rekvirering på campingplassen, at flere båter lå klare med motoren i gang da de kom fram? Trist hilsen fra Bobvar | |
| Cygnus | 2011-07-25 18:44 | |
![]() | Jeg sitter og hører på at politiet nærmest må forsvare seg fordi de meldte for mange døde - dette er så tullete, arbeidsforholdene var vel nærmest kaotiske - og dessuten, er det ikke BRA at det var færre? er ikke 68 nok? | |
| slaraffen | 2011-07-25 19:18 | |
![]() | Er Trond Giske på ferie for tiden? Har ikke sett eller hørt han i media på vegne av regjeringen, i forbindelse med denne tragedien. | |
| Stig_75 | 2011-07-25 20:13 | |
![]() | Cygnus: Jeg er blant dem som synes det er merkverdig av politiet å si at X antall er BEKREFTET døde når det motsatte viser seg å ikke være tilfelle. For min del har det noe med tilliten til politiet å gjøre. Jeg er selvsagt glad for at tallet justeres ned, men de har nå vinglet kraftig. Det var 10 fredag kveld, godt over 80 søndags kveld og nå er det altså heldigvis noe lavere. slaraffen: Jeg har lurt på det samme. Spesielt siden NHD faktisk ble ganske kraftig rammet. | |
| slaraffen | 2011-07-25 20:20 | |
![]() | Han var visst på ferie ja.... www.dagbladet.no/201.../1 7434351/ | |
| Cygnus | 2011-07-25 20:22 | |
![]() | Men dette skjer alltid i ulykker - 9/11: 6000 offer , nedjustert til 3000 - osv. Jeg ser dette som nok et eksempel på at en i den senere tid leter etter skyldige, noen som gjør feil, i alle ulykker og alt som går galt - i dette tilfellet synes jeg virkelig vi bør fokusere på den som er skyldig, ikke annet tull! Dette er et hjertesukk fra en gammel dame, men dog! | |
| ave - Administrator | 2011-07-25 21:32 | |
![]() | Trond Giske deltok i markeringa i Trondheim i dag. Hvorfor dette behovet for å "henge" andre i en krisesituasjon, hva er det som søkes å rettferdiggjøres? | |
| MyRuin | 2011-07-25 22:49 | |
![]() | Helt enig med Ave,- hva er grunnen til å finne syndebukker her? Det er bare 1 syndebukk her.. alle andre har gjort en fantastisk innsats! | |
| Janis77 | 2011-07-26 00:28 | |
![]() | All ros til politiet, brannvesen, helsearbeidere, Jens, Kongehuset. Kan ikke fatte at folk klager på disse menneskene. Grunnen til at det tok tid var fordi morderen nøye hadde planlagt at beredskapstroppen skulle være opptatt i Oslo, så han kunne skyte på Utøya. Og tallene er ikke lett og gi eksakt. Sånn er det bare. RIP til alle døde, tankene går til de etterlatte. La oss stå sammen <3 | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-07-26 08:34 | |
![]() | Det har vært mye nasjonalt og internasjonalt medieomtale om terrortragedien på Utøya. Imidlertid kan man finne andre tragedier globalt som er enda verre om man ser på antall ofre. Disse tragediene hører man mye mindre om i media. Den verste jeg har hørt om er at det årlig drepes ca 700.000 myfødte jentebarn i India pga familiepolitikken og tradisjonene i landet som gjør det mer attraktivt å få guttebarn. Vi må bare alle innrømme at tragedien på Utøya blekner mot denne årevise tragedien i India....., men hører vi noe særlig om denne Indiske tragedien i media, Nei. | |