Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Fidelma | 2011-08-12 16:30 | |
![]() | Er det noen som husker Daniel Duppsko? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-12 16:31 | |
![]() | Skippy, skippy the bush kenguru .... | |
| SandraLinn | 2011-08-12 16:44 | |
![]() | Vi på Saltkråkan var jo en slager. Morfar har dokka Tjorven fra min mor var lita, og den lekte vi pent med når vi var på besøk :) Ellers kan jeg nevne mange av de dere har nevnt: Majka, jenta fra verdensrommet. Det var en gang et menneske. Lekestue. Skomakergata. Pernille og Mr. Nelson. Tøydokka Anna. Klabb og Babb. Collargol. Det var også en serie med Anne Cath. Vestly og Alf Prøysen, husker ikke navnet på serien. Men de var gatemusikanter. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-12 17:01 | |
![]() | Romeo Clive og Kanutten mener jeg de het, Sandra Linn. Stian med sekken ja. Som tok på seg brillene og dro av sted fra land til land. Også en av mine favoritter, ajnor. | |
| zilwia | 2011-08-12 17:26 | |
![]() | Husker jeg feil, eller var det en serie som het Tulutta og Makronelle, eller var dette bare en sang fra en eller annen serie? - Sto i ferjekø i sommer, og foran oss sto en rosemalt 2cv..med liten tilhenger..og på bagasjelokket sto malt: Tulutta og Makronelle. Det var sånn jeg kom på det.. - Siden da har melodien vært spikra fast inni her - men altså, noen som vet ? | |
| Niillas | 2011-08-12 18:22 | |
![]() | Tulutta og Makronelle var høyrespel i Laurdagsbarnetimen på radio sist på femtitalet om episodar i livet til to gamle tanter som ikkje heilt fann seg til rette i den mopderne verda - ganske morosamt. Episodane vart sende i reprise mange gonger på sekstitalet og kanskje seinare òg. Forfattaren var Babbis Friis-Baastad, og ho samla forteljingane i ei bok som vart utgitt i 1960. Boka vart omsett til svensk i 1966.I boka finn du songteksten og notane. Eg var så heldig å få tak i boka på qxl for eit par år sidan - eg trur ikkje ho er så lett å få tak i. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-08-12 18:28 | |
![]() | Romeo Clive var spilt av Alf Prøysen mens Kanutten var spilt av Anne Cath Vestly. Begge enormt viktige forfattere for barn i Norge. | |
| Niillas | 2011-08-12 18:31 | |
![]() | wstine og SandraLinn: Serien heitte ikkje 'Romeo Clive og Kanutten', men 'Kanutten og Romeo Clive' - slik det også står i eit innlegg litt lenger oppe. Romeo Clives fulle namn var Romeo Clive Sandersen Olsén - dumt at ikkje NRK gir ut slike klassikarar på DVD - synest i alle fall eg. | |
| Scrabla | 2011-08-12 19:05 | |
![]() | Sukk. Ønsker slike barneprogram for mine tantebarn og barnebarn. Dubbede amerikanske heseblesende serier og støyende moderne eventyr med innslag av vold er det neste generasjon bygges opp på. Jo, mange barn vil nok ha det, men får de velge? | |
| snubi | 2011-08-12 19:06 | |
![]() | rubatS: Den papiranda var vel "Andungen kvakk-kvakk"? Jeg var superfan av den! | |
| kuami | 2011-08-12 19:20 | |
![]() | Falkeklubben husker jeg, Sverre M Fjellstads naturprogrammer (han var alltid like overrasket over at ugle/tiger osv dukket opp...) , Ingebrigt Daviks syngespel (på havsens bunn?? kjedelig), Lekestue med det runde vinduet osv. | |
| Happy4You | 2011-08-12 20:42 | |
![]() | jeg lurer på om når Pompel og pilt kom på barne tv :P... dem liker jeg utrolig mye ;D... men aner ikke når dem ble sent på barne-tv :) trur det var 60 eller 70-tallet (kansje 80-tallet) :) | |
| Niillas | 2011-08-12 21:11 | |
![]() | Serien med Pompel og Pilt og Gorgon vaktmester heiter 'Reparatørene kommer', og vart fyrste gongen send i 1969. Han vart send i reprise i 1973, 1976,1979, 1985 og 1994. Eg lika serien - særleg alle -ere-orda til Gorgon vaktmester - reparere, revidere, registrere, reflektere, reformere, revitere, resignere, respirere, resultere, revultere, respektere, reglerere, respireres osv osv | |
| Happy4You | 2011-08-12 21:19 | |
![]() | da fikk rett da :D... i <3 de to :D... | |
| SandraLinn | 2011-08-12 21:21 | |
![]() | Nabogutten vår var livredd for andungen kvakk-kvakk. Da den gikk på tv løp han og gjemte seg under kjøkkenbordet! Svogeren min var helt sjokkert da de viste Det var en gang et menneske på tv. "Får vi lov å se på det da, mamma?" Hehehe! Da mine to eldste var små ( nå 14 og 15 år), gikk det en del barne tvprogrammer fra Afrika, rene dokumentarer. Da kjedet de seg og sa: "Når begynner barne tv,mamma?" | |
| Fiskekroken | 2011-08-12 21:42 | |
![]() | Tante Brun, Grønn og fiolett. Eller mulig fargene var i omvendt rekkefølge. Husker ingenting av hva det faktisk handlet om, men av en eller annen grunn har serien gjort inntrykk. Kanskje andre husker hva det handlet om? | |
| Torill | 2011-08-12 21:50 | |
![]() | Lotta og Peter og Farbror Blå var også med. Det var ikke så mye action, men de hadde pene kjoler og spaserte rundt med parasollene sine. Tantene altså. | |
| SandraLinn | 2011-08-12 21:51 | |
![]() | Mange gode minner som dukker opp her,altså :) | |
| Happy4You | 2011-08-12 21:58 | |
![]() | tante brun, grønn og fiolett har jeg hørt om :D... leste en bok om dem en gang. men har ikke sett filmen/ene :) | |
| miamaria | 2011-08-12 21:58 | |
![]() | en serie het : "i et rom i et hus i en have". tre søstre i nabohuset her hoppet ned fra sofaen og fant på noe annet når den kom. moren undret: -skal dere ikke se barne-tv? de svarte: det er sånn rom-i-hus-i-have. alle har jo det. | |