Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 639 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| AaseB | 2011-08-19 15:13 | |
![]() | Eg er på ingen måte tilhengar av Jantelova. Heller ikkje motstandar av godhet og velvilje. Det har faktisk hendt at eg sjølv har gjort hyggelege ting mot andre, både dyr og menneske. Syns det er sjølvsagt og har ikkje behov for å trekke det fram her. Det å skryte av andre, derimot, er ein heilt annan sak. Men overskrifta tyder vel på at det ikkje var det trådstartar var ute etter her. Uansett, "Action speaks louder than words". | |
| Glory | 2011-08-19 16:54 | |
![]() | Janteloven har ingen ting med dette å gjøre! Død over janteloven!!! Det handler om med hvilket hjerte og sinn du gjør noe for andre. | |
| Boubou | 2011-08-19 19:03 | |
![]() | AaseB- jeg er litt enig med deg - og litt ikke. Først tenkte jeg, "nei men Gud, hva er det JEG har gjort, liksom..." (ble altså litt rar - jeg tenker ikke med sånne ord til vanlig) selv om jeg vet at jeg gjør bra ting så er det litt rart å FREMHEVE det, på en måte. Men da jeg begynte å tenke datt det menge fine ting ned i hodet mitt - og noen av dem er det jeg som har gjort - ikke alle. Nevner i fleng snømåking, maling av gavler hvor andre ikke når opp, henting av måkeegg og reder på tak (er ikke så snilt mot måkene, da, men tross alt litt viktig i nabolag med små barn), men det flottest, en historie jeg hørte nylig er denne: To kvinner møtes tilfeldig på en fest - og kommer i snakk - og det viser seg at den ene er nyskilt, forlatt og har ubehagelig nakne hender. Da tar den andre kvinnen av en ring, en nydelig en, gull og stener og det hele og sier ganske enkelt: Jeg vet hvordan det er å gå uten ring. Det er MYE verre enn folk tror. Bruk denne til du finner noe du selv har lyst på. Naturligvis fikk hun ringen tilbake, etter et halvt års tid, og de har visst blitt svært gode venner :-) En annen er også helt fantastisk: en familie går på hyttevisning (privat salg, etter en liten annonse i avisa). De skjønner raskt at hytta er utenfor deres prisklasse, ikke så stor, men egen brygge og stor tomt. De sier fra til eier, men han insisterer på å vise dem rundt siden de nå har kommet - og han har jo kokt kaffe - og de ser og prater, og blir tristere og tristere for dette er drømmehytta og de vet de ikke har råd og at alt annet vil blekne i forhold... Men den gamle kroken, han spør bare lunt hvor mye de kan gi, og selger dem hytta til den prisen - for hans unger gidder ikke komme ut mer, og han "vil eller ha hyggelige folk der"... | |
| Bhå | 2011-08-19 21:56 | |
![]() | Hurra for de gode naboene til heidihv. Jeg har veldig lyst til å være en sånn god nabo, men er sannsynligvis for "blind" til å se behovene. Stig_75..... er det så ille å synes at det er bra at man er noe positivt for andre mennesker da? AaseB - du vet den der "anti-janteloven"? VIT at du ER noe!!! osv.... Hurra for dyre-elskeren wstine :-) JA, vivi56, jeg vil ha MANGE venner som deg :-) lenep, går ut fra at du får tilbake like mye som du er med å gir ;-) wstine: en BH må tåle mye svette og ekle dager også, men DU så stor glede den kan ha for eieren og tilskuerne ;-) SandraLinn: 4 gutter som for alltid vil minnes ei god og trygg mamma, håper jeg. Oheidia: for en styrke du har! rolig: ja, ikke sant?!!! boubou; wow, en mann med et STORT hjerte, det der. | |
| Bhå | 2011-08-19 22:05 | |
![]() | Jeg laga den tråden der, fordi det er kanskje det desidert vanskeligste jeg vet om, å komme på noe BRA jeg er/har gjort/står for, i steden for å bare snakke nedsettende om meg selv, hva jeg kan eller står for. Jeg ELSKER å spille bassgitar. Stortrives sammen med andre musikere. Et smil er en ting, å si noe positivt om spillinga til andre var noe jeg måtte lære meg med årene. Måtte rett og slett lære meg å SKRYTE av hvor bra de hadde gjort hele eller deler av jobben. Jeg så at de vokste av sånne ting, smilet kom fram og de turte mer og mer utfordrende ting på sine instrumenter / sang. Jeg ELSKER å være med på å bygge opp andre på den måten. Det er på en måte et MEN her, når jeg gjør dette, gavner det faktisk meg selv også, i og med at de TØR mer og yter mer enn før. På den måten blir jeg også flinkere på det instrumentet jeg spiller. Når en trives, både i seg selv og sammen med andre, er det GØY å møtes igjen og igjen, på scena og rundt kafé-bordet. Prate sammen, bygge vennskap, nyte livet. Det er GODT å leve!!! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-19 22:09 | |
![]() | Knallabra innlegg sier nå jeg da :-) | |
| cammie | 2011-08-19 22:48 | |
![]() | Jeg liker denne tråden! For mange år siden gikk jeg tur i Oslo og passerte en gammel dame med stokk og tunge bæreposer. Jeg spurte henne om jeg skulle bære handleposene for henne hjem. Hun takket umiddelbart ja til det, og vi trasket videre et lite stykke og deretter opp mange trapper i blokka hennes. Da jeg satte handleposene hennes på kjøkkenbordet sa hun "Du er en engel!". Jeg synes nok det var å ta i litt, men det var veldig koselig at hun satte pris på det og det kostet meg veldig lite å hjelpe :) Små gjerninger, et smil og en hyggelig kommentar krever lite, og betyr masse for andre! | |
| AaseB | 2011-08-19 22:49 | |
![]() | Det der var et bra innlegg, bhå! Så bra du har slutta å snakke nedsettande om deg sjølv! Positive ting skjer i samspelet med andre når du viser at du sett pris på innsatsen deira. :-) | |
| Glory | 2011-08-19 23:00 | |
![]() | Kjenner jeg blir litt nysgjerrig (om enn bedrøvet i samme sleng): Og disse tingene dere beskriver er ikke en selvfølge uansett? | |
| Glory | 2011-08-19 23:02 | |
![]() | Ja, kanskje ikke å selge hytta si for underpris, da. | |
| solfridpeder | 2011-08-20 08:46 | |
![]() | beste æ har hørt hittil Wctine--hehe. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2011-08-20 10:08 | |
![]() | Bra innlegg av lonc. For noen dager siden gav jeg en narkoman uteligger 50 kr, han spurte bare om 2 kr til mat, men jeg hadde 50 kr liggende løst i buksa og gav han disse til hans store overraskelse. Han hadde en slik mild og fin utsstråling så da var det lett og fint å gi han pengene. | |
| Boubou | 2011-08-20 11:36 | |
![]() | Glory: NEI, det er ikke en selvfølge å gjøre ting som tar tid, krever innlevelse, eventuelt koster penger, etcetc for andre. Hvor mange ganger har du måket snø eller ryddet hage for en nabo ubedt? Eller bedt en innvandrerfamilie i nabolaget på te? eller lånt bort et dyrt smykke til et menneske du ikke kjente? Sånne ting BØR vi gjøre og noen gjør dem, av og til, ofte, eller daglig (speiderbarn har ofte sånne oppdrag med "en god gjerning hver dag" og det SKAL koste litt. Dessverre er det VELDIG mange mennesker som ikke ser behov, ikke tør å spørre, ikke org\ker å bry seg, eller rett og slett setter seg og sine behov så til de grader først. | |
| Bhå | 2011-08-20 11:53 | |
![]() | Det finnes de som sier at vi går mot en tid "da mørket blir mørkere og lyset blir lysere". Jeg er en av dem som ofte lurer på hvem som vinner til slutt. Vil jeg klare å utgjøre en forskjell fra de som utelukkende KUN tenker på seg selv hele tida, eller havner jeg i en suppe av likegyldighet til mine medmennesker? Å hjelpe andre kan jo være farlig. Du kan ende opp med å bli utnytta. DU kan heldigvis også ende opp med å få verdens beste venner for livet, eller du kan bli innestengt og glemt.... Vi bor kanskje i et av verdens aller beste land å bo i. Vi har ALT, men det er også alt vi har, mange ganger. Gjør jeg NOK for å gi av meg selv, av min tid og kanskje mine penger? Et av Bibelens mest sentrale bud er; Du skal ELSKE din neste som deg selv. Koranen har kanskje noe liknende, ikke vet jeg, men mange av verdens religioner fremelsker det gode i oss mennesker. Selv humanismen sprer "kjærlighetens budskap" på sin måte (antar jeg da). Har vi TID til det? Til å ta bedre vare på hverandre? Har vi RÅD til det? Har vi RÅD til å LA VÆRE? (vet ikke hvordan jeg kan få uthevet tekst, derfor "ROPER" jeg). | |
| tante g | 2011-08-20 16:42 | |
![]() | Jeg tror denne tråden er positiv. Ikke for at vi skal skryte av oss selv først og fremt, men for å få en liten vekker. Jeg har inntrykk av at vi lever i et samfunn som blir stadig mer egoistisk og kaldt. Ord som empati og omsorg er på vei til å bli fremmedord. Jeg sier ikke at alle er slik, men det er flere og flere er jeg redd. Selv ser jeg dette best i min verden som frivillig i dyrebeskyttelsen. Jeg bruker all min tid og alle mine penger på å rydde opp etter andre, de som ikke bryr seg. Og jeg ser dessverre at antaller katter som mishandles, kastes ut av biler, kjøres til nabobyen og slippes, kattungekull som dumpes på de merkeligste steder og måter øker. Har man empati så hjelper man andre, mennesker som dyr. Mangler man empati så bryr man seg kun om seg selv. | |