Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 657

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2011-08-24 14:36
Antall innlegg: 2649

Noe å tenke på at alle statsansatte, fylkesansatte og kommunalt ansatte jo er subsidiert 100% (kalles også lønn). Ved at de ikke får direkte lønn fra tjenestemottaker, mens bonden bare er subsidiert 70%.

Tror ikke wstine blir så mett av å spise papirene de flytter på i byråkratiet.

bearo2011-08-24 16:24
Antall innlegg: 888

moodymean: Trur du faktisk Noreg brukar mindre ressursar på å oppretthalde norsk landbruk enn ein hadde brukt på å importere den maten vi behøv?

trymare2011-08-24 17:11
Antall innlegg: 871

Når vi først er igang, kan dere godt styre unna KrF og. Og Rødt for den slags skyld, ideologisk sett da.

utlending2011-08-24 17:12
Antall innlegg: 327

jeg maa bare hoere order "senterparti" for aa bli sur

legg ned huttiheita, og!

Niillas2011-08-24 19:02
Antall innlegg: 6024

Vi kan vel alle styre unna dei partia vi ikkje likar, og akseptere utan tarvlaust vås at andre røyster slik dei røystar?

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-24 19:43
Antall innlegg: 2369

Nåja!

Dulle: Jeg har da ikke lest det lokale SP-programmet. Jeg vet ikke engang om det finnes noe lokalt senterparti. Men det jeg vet er at de glimrer med sitt fravær i bystyret. 0 representanter. Og bra er det! Måtte fraværet bre seg over hele landet!

Bhå: Interessant tanke. Her trekker jeg fram en link som burde vel være et varsku for folk med distriktspolitiske tanker. Har ikke bondebarna like mye rett til kvalifiserte og utdannete lærere? Tenkte kanskje at de hadde det, men etter å ha lest innlegget ditt.... ja, da kom jeg på andre tanker. For hva i all verden skal nå bondefolket med noe særlig skolegang? Å melke si ku, å høste sin avling, å så sitt korn, å mestre sin traktor...... Det ligger i blodet. Trenger ikke sitte på skolebenken dag etter dag, uke etter uke, år etter år, når framtiden er å overta garden og heimen!
Hm.... tenk deg nå litt om!

aaseb: Kjeder meg? Er du sprø? Så langt i fra :-) Her engasjerer jeg både meg selv og deg og en rekke andre. Jeg gjør en forskjell og bidrar med mitt. Jeg tar gjerne en pære, evt en croissant med sjokoladefyll. Noko her og noko der. Litt av kvart rett og slett.
Jeg setter fingeren på viktige spørsmål om håpløs distriktspolitikk. Jeg kaller en spade for en spade, for å bruke et velkjent redskap på landsbygda.

mor48: Nei! Jeg har ingenting mot ansvarlig dyrehold!

Som sagt, SP styrer man unna!
Tviholde på en spredt bosetting for enhver pris.....?
Men hvorfor stikker bondejentene til byen? Og lar bondegutten være igjen?
Svar meg på det!
Og så må bondeguttene importere thaidamer fra fjerne Østen. Og disse thaidamene må lære seg rosemaling, hekling, diamantsting, bunadsvev, forskjell på stabbur og låve og utedo.
Lurer på om de vet hva de begir seg inn på disse importerte!

gompedyret2011-08-24 19:50
Antall innlegg: 4381

Jeg likte den "er du søt". Prikken over i'en.

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-24 19:52

Gompe: Alltid greit med en gemyttelig tone ;-)

.....selv om temaet er alvorlig nok!

snubi2011-08-24 20:10
Antall innlegg: 500

Jepp, ingen grunn til ikke å kunne gi noen et aldri så lite spark bak på en sjarmerende og ironisk måte ;)

Nattfiol2011-08-24 20:12
Antall innlegg: 14

Bra innlegg av deg Niillas - kort og tydelig

Kulekanon - Ikke medlem lenger2011-08-24 20:34
Antall innlegg: 8

Er det slik å forstå at det er håpløs distriktspolitikk, det å bevare småkolene på landsbygda? Vel, alle burde vel flytte til Oslo eller en annen stor by...
Smakløst. Forøvrig: Ser at wstine har noen gode poeng, men ærlig talt, om man ikke kjenner nordmenn på annet vis enn gjennom massemedia, bør man moderere seg.Foreslår at valgkampen finner sted et annet sted enn her på Ordspill. Hilsen en lands(ens)mann.

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-24 20:42

Nei, nå får du jammen meg gi deg kulek :-))

berrum2011-08-24 22:09
Antall innlegg: 322

Hvis alle her inne gjør som wstine og opplyser om hva vi ikke skal stemme på, så blir det vel enkelt og greit ikke noe å stemme på.

gompedyret2011-08-24 22:39
Antall innlegg: 4381

Et godt poeng, berrum. Hva er det man _skal_ stemme på? Og hvorfor?

Torill2011-08-24 22:46
Antall innlegg: 3668

Anbefaler NRK's valgomat, tilpasset din kommune, og mer aktuell for kommunevalget enn den som det vises til i annen tråd.

www.nrk.no/valg2011/valgo mat/

gerdmarie2011-08-24 23:05
Antall innlegg: 265

En annen variant å vurdere:
Bondepartiet/ Senterpartiet, talerør før bønder og bygdesamfunn,
Husmorpartiet et talerør for alle kvinner som gjør husmoroppgaver + noen menn,
Lærerpartiet for alle som underviser,
Sjåførpartiet for alle som kjører bil
Kontorpartiet for alle som jobber på kontor..
Listen kan sikkert forlenges slik at alle yrkesgrupper kan finne sitt parti og dermed slipper man problemet med å finne ut hvilket parti som er " min favoritt".

bearo2011-08-24 23:11
Antall innlegg: 888

Ser framleis ikkje heilt korleis sosialhjelp for utlendingar og homofil adopsjon er relevant for mitt valg i kommunstyrevalget.

Torill2011-08-24 23:15
Antall innlegg: 3668

Bearo, det kan si noe om hvilket politisk grunnsyn og hva slags verdisyn du har. Synes du det er irrelevant, så går det an å velge å ikke tillegge dette vekt når du tar testen.

wstine - Ikke medlem lenger2011-08-24 23:15

Ingen grunn til å gjøre det så vanskelig. Stem hva som helst, bare ikke SP!

Hvorfor skulle man ikke stemme AP? Høyre? Venstre? Krf? SV?

Til og med FRP har et par lyse sider, nemlig valgfritt sidemål og null støtte til pelsdyrnæringen.

Niillas2011-08-24 23:52
Antall innlegg: 6024

Så godt at vi har nokon mellom oss som har sett lyset.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?