Spillrom
| Sjiraffen | 22 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 22 |
Mobilspill
| Pågående | 8 663 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| terø | 2011-09-13 19:25 | |
![]() | Når Helge Ingstad nevnes - Pelsjegerliv er toppers. En litt spesiell bok er - Musikantenes uttog - av Per Olov Enquist. En grusom , men også poetisk dokumentarroman om et sosialt opprør. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2011-09-13 19:45 | |
![]() | Olav Thons bok: Boken om alt. Fin og underholdende og gir svar på mye som det er naturlig å lure på. | |
| petra | 2011-09-13 19:48 | |
![]() | Jeg leser stort sett hele tiden og koser meg både med Jo Nesbø og Roy Jacobsen og annet jeg kommer over. Jeg fikk plutselig for meg for noen dager siden at jeg vil lese på nytt et par bøker som jeg mintes var så bra en gang i 60-70 årene. I alle fall så fant jeg frem Martin Andersen Nexø sine Ditte Menneskebarn. Bøkene var ikke akkurat slik jeg husket dem, men fremdeles lesbare faktisk og kan anbefales. | |
| Edro | 2011-09-13 19:57 | |
![]() | Dersom noen har lyst til å lese krim forsatt, anbefales bøkene til Kjell Ola Dahl. | |
| annhetty | 2011-09-13 21:39 | |
![]() | Siste boken jeg leste var: La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson Det var ei nydelig bok om medmenneskelighet og ei bok som varmet hjertet. Ellers er Shantaram som ble nevnt her inne en av de beste bøkene jeg har lest. | |
| picassa | 2011-09-14 01:48 | |
![]() | Helt enig Snoemannen, Balansekunst er en bok man husker lenge. veldig interessant ,men raa.der er ikke mennesket verd mye. | |
| habibi - Ikke medlem lenger | 2011-09-14 02:05 | |
![]() | Focaults pendel og Magikeren er bøker som ikke glemmes så lett. Selv har jeg vært gjennom en Pamuk-periode og er spesielt glad i de bøkene hvor han beskriver Istanbul i sol og regn. Kanskje må man ha tilbrakt litt tid der for å kjenne på stemningene og miljøet han beskriver, men god lesning er det uansett. | |
| BeeJay | 2011-09-14 02:39 | |
![]() | Har lest siden jeg var fire, og vært rimelig "altetende". Hva som fenger, hva jeg ønsker å lese, avhenger mye av humør og hvordan livet ter seg f.t. Iblant kan jeg ikke gå inn i det dype. Siste boka jeg leste var "Sirile gentlemen søkes", den ga meg det jeg trengte nå: litt latter og varme. :) En av de bøkene jeg har kost meg mest med , er Forrest Carters "The education of Little Tree", en relativt kort bok. Synes den mistet mye i oversettelsen ("Lille Tre" på norsk), og filmen som er laget over den, var helt blåst..... | |
| DollyD | 2011-09-14 06:21 | |
![]() | Jeg gleder meg til å lese novellesamlingen til Ari Behn. Likte trist som faen godt, men har vært skuffet over romanene. Med unntak av Bakgård. Den syns jeg var ganske god. | |
| olapaloma | 2011-09-14 08:18 | |
![]() | Siste bok eg har lese er Saras nøkkel avTatiana de Rosnay, den likte eg godt. naboen min og eg er med i kvar sin bokklubb og så låner me bøker hjå kvarandre, då har me eit lite ærende og kosar oss over ein tekopp og skifta bok. | |
| bearo | 2011-09-14 08:50 | |
![]() | Walt Disney sin Donald Pocket - Bomber og Granater. Veldig bra novellesamling, og anbefalast varmt. | |
| olapaloma | 2011-09-14 09:09 | |
![]() | på Norge 123 er det ein lesering og ei gruppa som heiter anbefalingar av bøker. her har eg funne fleire gode bøker som eg ikkje hadde kome på sjølv. | |
| Niillas | 2011-09-14 09:45 | |
![]() | Eg er nett ferdig med fyrste bandet av Carl Frode Tillers 'Innsirkling' - David har mist minnet - og set inn ei annonse i avisa der han bed personar som kjenner han, skrive til han for å hjelpe han til å hugse. I denne fyrste boka er det tre som skriv til han, og dei bileta dei gjev av David og seg sjølve, er spennande lesing. Det har komme eit band til - det ligg og ventar på meg - kanskje får eg tid i helga. - Elles har eg høyrt ein del på lydbøker i sommar - medan eg har arbeidt i hagen og sete på buss og tog. Mellom anna Hellemyrsfolket av Amalie Skram - lese av Eilif Armand - ei oppleving. Det er lenge sidan eg las bøkene. | |
| bastet | 2011-09-14 11:06 | |
![]() | Utilslørt. Muslimske råtekster. Veldig god bok - forskjellige muslimske kvinner (og de er veldig forskjellige, som jo vi mennesker er!) -forteller sine historier! Anbefales varmt! | |
| Sinabelle | 2011-09-14 11:37 | |
![]() | Den siste boken jeg leste hele av var "Through the Looking-Glass", av Lewis Carroll. Leste den direkte etter jeg hadde pløyd gjennom "Alice in Wonderland", men likte den andre boken best. | |
| Kirsti | 2011-09-14 12:35 | |
![]() | "Room" av Emma Donoghue (også på norsk med tittelen "Rom"). Jack er fem år gammel og bor i Rom sammen med Mor. I Rom finnes blant annet Teppe, som Jack ble født på, og Klesskap, der Jack gjemmer seg når Dør piper om kvelden, for da kommer Old Nick (som jeg tror heter Gamle-Erik i den norske oversettelsen) og får Seng til å knirke. Mor og Jack får dagene til å gå med ulike aktiviteter, og av og til ser de på TV. Der finnes andre mennesker, butikker, biler og dyr, men de finnes ikke i virkeligheten, for det er Rom som er virkeligheten. Men Mor og Jack må komme seg ut av Rom ... En utrolig rørende og sterk fortelling om en liten gutt som vokser opp i én virkelighet og så må bli kjent med en helt annen. | |
| Smartgirl | 2011-09-14 13:21 | |
![]() | Siste som ble ferdiglest var Ken Follets Kjempenes fall. Nå leser jeg Karin Fossums Jeg kan se i mørket. Det går sakte fordi jeg syns det er en ekkelt bra bok om en person som er alt annet enn sympatisk. | |
| Stig_75 | 2011-09-14 13:58 | |
![]() | Niilas: Innsirkling er virkelig bra! Fascinerende å lese historien til et menneske sett gjennom andres øyne. | |
| ThinLizzy | 2011-09-14 13:59 | |
![]() | Smartgirl: Jeg leste Fossums bok på kort tid,og hadde vondt i magen hele tida. Godt å kunne bli ferdig med den - og gå over til Reisen hjem, som er god fortellerkunst (og som tar natt og dag:-)) | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2011-09-14 14:24 | |
![]() | Ble ferdig med Karin Fossum sin nyeste i natt, spennende og annerledes krim! Nå venter John Boyne sin nye, Hendelsenes Hus (han som skrev "Gutten i den stripete pysjamasen", anbefales!!), gleder meg:) | |