Spillrom
Sjiraffen | 18 |
Krokodillen | 2 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 20 |
Mobilspill
Pågående | 8 666 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Emmas | 2011-10-11 21:44 | |
![]() | Gammel nabo dro til byen tidlig på lørdag og søndag morgen for å lete flasker. Aner ikke hvor mye han pantet for, men det ble en hobby. Han holdt på til han var 90! Nå er det mest østeuropeere å se. Romfolk? Det er de samme som sitter på gatehjørner og spiller, eller bare sitter der med koppen sin... som altså av og til er på jakt i søppelspann rundt om. | |
Ginerva | 2011-10-11 22:08 | |
![]() | Mine tomflasker havner i sekker i boden og brukes som krisekapital. Om man panter litt nå og da merkes det ikke så mye, men har man 2-3 sekker så har man plutselig penger til de vanskelige dagene før neste lønning | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-10-11 22:11 | |
![]() | Slik holdt jeg også på ginerva. Helt siden studietiden. Men nå klarer jeg ikke stå i mot tilbudet om å donere pantebeløpet til et godt formål i regi av Coop. F.eks arbeid mot landminer. Så der går min pant. Skulle bare mangle! | |
miamaria | 2011-10-11 22:45 | |
![]() | jeg kjenner et ektepar som alltid dro til nærmeste by med bil og tilhenger grytidlig 18. mai. fylte opp med tomflasker. sånt ble det folkesnakk av. de burde jo hatt en miljø-pris. | |
jeykz | 2011-10-11 23:24 | |
![]() | Jepp :-) | |
picassa | 2011-10-12 11:20 | |
![]() | Panteordningen skulle vaert innfoert i flere land. jeg aner ikke om den finnes i andre deler av Spania enn der jeg bor,her er den i hvertfall ikke eksisterende. det var veldig rart for meg aa kaste baade flasker og bokser i soepla i begynnelsen jeg bodde her,men man vender seg til det meste. Vi har i det minste faatt glasskontainere etterhvert. | |
albertCn | 2011-10-12 13:36 | |
![]() | Synes det er flaut men gjør det. Gir gjerne bort til organisasjoner som tar seg bryet med å samle inn tomflasker. | |
plinda2 | 2011-10-12 15:31 | |
![]() | Selvsagt panter jeg flasker. Reddende inntekt det skorter på stipendet. | |
solfridpeder | 2011-10-12 18:17 | |
![]() | Her gir vi tomflaskene til ungdomsskole-elevene som skal på klassetur. | |
meisa | 2011-10-12 18:43 | |
![]() | Jeg panter egne flasker, og dem som noen en sjelden gang har kastet på plenen min (er ikke hvert år det skjer). Går ikke rundt på bygda og plukker flasker. Jeg husker at tidligere var det noen foreldre som vekket barna natt til lørdag/søndag, for at ungene skulle plukke flasker etter at det hadde vært arrangement i turnhallen. | |
miamaria | 2011-10-13 23:55 | |
![]() | tomflasker. det er søppel med innlagt premie. er på hytta nå. en rusletur langs sjøkanten i solnedgangen. alle de andre hyttene i området er tomme på denne tiden, så jeg "eier" liksom hele halvøya for et halvt års tid. på våre egne strender må vi plukke søppel. masse søppel. "hvor søppel flyte kan..." (den sangen skulle vært skrevet litt om i våre dager..) artige ting kan forekomme som ilanddrevet: en veibom eller et skilt med "havnevesenets brygge" (pryder nå ungenes krabbefiske-brygge) OG TOMFLASKER. det kan bli ganske mange, avhengig av vindretning. en liten trøst midt oppi all søppelplukkingen. kan rekke til en del liter sjekte-diesel:) | |
TRAKTORTOR | 2011-10-14 00:46 | |
![]() | Jeg panter ikke. Men kaster mye flasker ut av bilvinduet. Når jeg er ute med båten kaster jeg tomflaskene over bord. Da vet jeg det er mange som samler på flasker som vil bli glade | |
Avery | 2011-10-14 00:55 | |
![]() | Ja, jeg panter. | |
miamaria | 2011-10-14 01:29 | |
![]() | TRAKTOTOR:hihi | |
miamaria | 2011-10-14 01:29 | |
![]() | + R | |
terø | 2011-10-14 08:32 | |
![]() | Jeg er en panter! | |
Boubou | 2011-10-15 11:14 | |
![]() | panter såklart, men plukker sjelden. | |