Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 14 |
Mobilspill
| Pågående | 8 636 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-10-22 16:04 | |
![]() | helledussen! Nei, selvsagt er det helt sikkert ingen av debattantene her som seriøst mener at skriverier i ordspillforum vil få innvirkning på verken denne eller andre rettsaker. Uansett sett syn på saken. Utallige tema har blitt tatt opp i forumet, altfra røyking til ufo, rovdyr, sauehold, klarsynte, nynorsk osv osv. En solid bredde vil jeg påstå. Og nettopp det er vel poenget i et diskusjonsforum, eller hva? Meningsutveksling om saker en er opptatt av. At verden utenfor vil komme ilende til og følge opp det ordspillforum har kommet fram til, er det nok heller ingen som ser for seg...... Poenget, igjen, er diskusjonen. Finnes det tema som blir for store/tunge? Jeg mener nei. God dag mann kosteskaft............. | |
| giggsy | 2011-10-22 16:24 | |
![]() | bra wstine, helt enig..... god dag mann hostesaft.. | |
| picassa | 2011-10-22 17:15 | |
![]() | Er det fordi det er et arbeiderparti-medlem det gjelder,at noen synes saken blir for stor/tung? | |
| giggsy | 2011-10-22 17:24 | |
![]() | norges lover er like for alle ....... | |
| Porthos | 2011-10-22 20:21 | |
![]() | Hvis det er noen som har misforstått så var altså mitt poeng at de aller fleste tråder burde tillates i forum inkludert denne. Så jah. Å diskutere hvorvidt en ordfører bør gjenvelges når vedkommende er midt oppe i en overgrepssak er helt legitim debattmat. | |
| Porthos | 2011-10-22 20:22 | |
![]() | Ironi er vanskli.. | |
| Tengil | 2011-10-22 20:29 | |
![]() | En ting er at man diskuterer nynorsk, klarsynte, bensinpriser osv. men i dette tilfellet er det jo en enkelperson som det gjelder og blir lagt ut med fullt navn. Hadde f.eks wstine likt å blitt hengt ut her med det fulle navnet sitt i en sak hun hadde vært mistenkt i? Det har ingenting med partitilhørighet å gjøre, men at man er uskyldig til det motsatte er bevist! | |
| Torill | 2011-10-22 20:37 | |
![]() | Alle temaer kan selvsagt diskuteres, også dette. Det kan likevel være en fare for at man ikke lenger diskuterer temaer, men personer. Hvem er det som snakker sant, hvem er mest troverdig? Ingen er dømt og ingen er frifunnet. Folk snakker i gangene og rundt middagsbordet. Antagelig er det også blant ordspillere noen som kjenner en eller begge de involverte. Kanskje lurt å ha i bakhodet. Jeg synes det er greit at debatten forstsetter, men går det an å løfte den vekk fra de involverte personene? Hva ville du gjort om du hadde fått en alvorlig anklage mot deg? Er det klokest å tie om man blir utsett for overgrep fra en maktperson? Er det i rettsalen og bare der sannheten kommer fram? | |
| cruella23 | 2011-10-22 20:46 | |
![]() | Støtter debatt- hva i all verden skulle være argumentet mot?? Denne mannen burde dessuten ikke vært valgt i en slik situasjon, selvom alle vet at han ikke er dømt og kan bli frikjent. Her fins en GIGANTISK ubalanse i makt og status. | |
| giggsy | 2011-10-22 20:50 | |
![]() | flott innlegg Torill | |
| picassa | 2011-10-22 21:04 | |
![]() | Spoersmaalet mitt var jo hva dere mente om Vaagaa arbeiderpartis handtering av saken. Jeg forstaar at de vil gi stoette til en av sine egne,men hvor riktig er det at han blir gjenvalgt for 4 nye aar saa lenge han er tiltalt. Arbeiderpartiet sentralt er jo ikke enige med lokallaget,de mener det er riktigere med permisjon fra jobben til saken har vaert oppe i retten. Jeg mener de viser at de tror paa ham 100% og trekker jentas vitneutsagn i tvil. Kan det vaere noe verre at vi snakker om hva vi mener om denne saken enn at alt blir brettet ut i Dagbladet?Det er jo der vi har faatt infoen. | |
| Torill | 2011-10-22 21:07 | |
![]() | Jeg leser ikke VG så ofte, men er han tiltalt? Trodde han bare var anmeldt? Og muligens sikta. | |
| Janis77 | 2011-10-23 17:07 | |
![]() | Dette er useriøst! Atfor mye grublerier og spekulasjoner. Steng tråden! Dere stënger jo alle andre tråder!! Til og med en ang Utøya, Er fortsatt sjokkert over det! | |
| giggsy | 2011-10-23 18:49 | |
![]() | skjønner fortsatt ikke detta med å stenge tråden ..... og hvorfor er det useriøst ? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-10-23 19:20 | |
![]() | Fy flate for forumsverter! Stenger ALLE tråder. Til og med ALLE Utøyatrådene. Stenger og stenger. Det er useriøst! Altfor mye grublerier og spekulasjoner blant spillvertene. Er helt i sjokk, jeg....... | |
| picassa | 2011-10-23 20:08 | |
![]() | Helt riktig Torill.Han er siktet ikke tiltalt.Beklager feilen. | |
| Vidic | 2011-10-23 20:45 | |
![]() | Generelt: I de fleste saker (alle) er det flere nyanser enn tabloidavisene forteller oss. Som oppegående mennesker bør vi være tilbakeholdne med alle former for dømming av mennesker. Hvorfor har vi domstoler og påtalemyndigheter? | |
| miamaria | 2011-10-23 20:50 | |
![]() | jeg ser bare en svært ung jente oppi dette. såbar til tusen akkurat nå. uansett alt. føler det nesten uanstendig at saken skal vris og vrenges på her - likner ikke ordspillere slik jeg mente jeg kjente dem. | |
| rognkjeksen - Ikke medlem lenger | 2011-10-23 21:41 | |
![]() | Synes denne tråden er upassende å ta opp her i særlig i en sånn alvorlig sak, ettersom saken ikke er avsluttet av politiet. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-10-23 22:04 | |
![]() | Reagerer på forhåndsdømming! Men ser stadig ikke problemet med at saken tas opp i forumet. Upassende? ............Seriøst? Ja takk til meningsytring om hva det måtte være. Skulle man ikke like en tråd så bør en vel holde seg unna den. Men at alle andre skal gjøre det samme, blir drøyt. | |