Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 597

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-10-26 23:16
Antall innlegg: 2369

vel, ny sjanse neste uke!

sommerfugl2011-10-27 00:00
Antall innlegg: 473

Potten bare vokser og vokser, hvor skal dette ende?! Håper i alle fall det er mange som må dele den dagen lykketallet slår til! Nærmere 100 millioner synes jeg rett og slett er for mye!

Burde vært et tak på f.eks. 20 millioner og så kunne resterende vært i et slags millionfond hvor forskjellige institusjoner og organisasjoner kunne lagt inn søknad med begrunnelse. Så kunne de ha trukket ut noen hver uke så lenge lykketallspotten var over 20 mill. Tenk hvor mye en million kroner kunne gjort for en avdeling på et sykehjem, en fadderorganisasjon, en idrettsklubb osv.! Og så kunne de ha laget reportasjer om de som vant en million og sendt på Nrk 1 istedenfor Fakta På Laurdag! Det hadde vært glad-TV, det!

tombola2011-10-27 01:07
Antall innlegg: 232

Som potensiell vinner av 100 millioner kroner til uka støtter jeg sommerfugls idé.

Ville vært mer enn fornøyd med bare 20 millioner.

heidihv2011-10-27 05:53
Antall innlegg: 90

Sletta all gjeld -studielån og hus- kjøpt ny toyota til gubben, slettet noen nære venners husgjeld og gitt ti mill hver til tv-visjon-norge, miff, internasjonale kristne ambassade i Jerusalem og sendt tiende klassene ved skolen med hvite busser til Auschwitz (dersom elevene og foreldrene ønsket det).....MÅ levere lotto kupong...man vet jo aldri :) og NOEN vinner jo hver uke.... man kan jo iallefall drømme...det er GRATIS :)

Torill2011-10-27 06:53
Antall innlegg: 3668

Noen vinner hver uke.

eller

Hver uke er det noen som vinner.

piaf2011-10-27 18:11
Antall innlegg: 995

Zofies verden

www.dagbladet.no/teg...13 18888800

jeykz2011-10-27 20:01
Antall innlegg: 346

Jeg hadde gitt til familien, donert til hjelpeorganisajoner, dratt ned til uland og hjelpet selv, gitt en stor del til dyrebeskyttelsen. Kjøpt meg hus, bil og småtterier, reist verden rundt og spandert reise til mor. Det hadde jeg brukt penger på blandt annet :-)

SkrMo - Ikke medlem lenger2011-10-27 20:43
Antall innlegg: 9

Hadde kjøpt meg ett fett hus, blitt rentist samt investert i nye selskaper.

toeren2011-10-27 21:05
Antall innlegg: 50

Det hender barna spør hva jeg ville brukt pengene på, og jeg pleier som regel å si at det hadde jo vært fint med et par millioner, men at det egentlig holder med en halv. Da har jeg en god egenandel til å få huslån, og vi kunne tatt oss råd til ny bil og kanskje en lengre ferietur enn ellers.

96 millioner er en så uforståelig stor sum at jeg ville gitt bort det meste til veldedige formål. Selv med 9,6 mill hadde jeg hatt mer enn jeg kunne klare å håndtere, tror jeg.

Smalhansen2011-10-28 00:55
Antall innlegg: 48

Skulle kjøpt meg noen gode, varme sokker.
Lenger rekker ikke fantasien.

kvedh2011-10-28 10:36
Antall innlegg: 64

Dere alle hadde plutslig fått mange venner dere ikke viste dere hadde, som ville forduftet like plutslig den dagen penga tok slutt.

Dess mer du eier, dess mer må du beskytte. Det er forholdsvis slitsomt for en vanlig dødlig.

Derfor en "liker" på sommerfugl s tanker:)

Mira7 - Ikke medlem lenger2011-10-28 10:52
Antall innlegg: 2459

Skikkelig raus du Bamsebraka, 1 million til søskenflokken, og 94 til deg selv:D Broren sin det:))

tonjemarie2011-10-28 21:21
Antall innlegg: 146

NÅR jeg vinner så skal jeg betale ut gjeld, kjøpe stort hus, ny bil også skal jeg kjøpe hus til mine 3 barn. Oså skal vi bare kose oss for resten :-). Skal gi dere beskjed når pengene tikker inn på konto :-)

akantus2011-10-28 23:45
Antall innlegg: 176

Har nettopp fått vite at min mann har en uvanlig - og sannsynligvis alvorlig - kreftsykdom, hvor alvorlig vet vi ikke ennå.Da ble plutselig ønsket om masse penger betydelig mindre påtrengende enn ønsket om at han skal bli frisk igjen...
Men om jeg vant: behandling i utlandet, kanskje , hvis de ikke klarer det her?

Fidelma2011-10-29 12:33
Antall innlegg: 3315

Trist å høre, akantus. Krysser fingrene og håper dere får gode nyheter.

Hvis jeg hadde vunnet en så vanvittig sum med penger hadde jeg sørget for at de nærmeste + noen utvalgte venner hadde blitt gjeldsfrie.

I fjor besøkte vi et barnehjem i Colombia hvor vi ble kjent med mange flotte barn med svært ulike framtidsutsikter. Før vi dro donerte vi en del penger som var øremerket motivasjonstiltak og ekstra lese- skriveopplæring. Hver måned det siste året har vi fått regnskap, bilder og filmsnutter som har dokumentert hva pengene er blitt brukt til.
Det hadde vært en selvfølge å videreføre disse tiltakene og utvidet til flere langsiktige tiltak for dette barnehjemmet.

I løpet av det siste året har vi fått kjennskap til det viktige arbeidet forening for hjertesyke barn gjør, og derfor ville nok de også fått en slump.

ka-ramella - Ikke medlem lenger2011-10-29 12:51
Antall innlegg: 388

Mye penger å dele ut ... Jeg ville ha gitt elevene på min skole en slags lønn - en viss sum for å møte opp og gjøre en skikkelig jobb mens de var der. Mange elever med dårlig råd ville få mulighet til å konsentrere seg om skolen og vi ville produsert betydelig flere fagbrev enn i dag. Skolen ville sannsynligvis ha tiltrukket seg mange motiverte elever sånn at elevgrunnlaget ville blitt mer variert og dette ville gitt ringvirkninger som bedre læringsmiljø og litt enklere dager for alle ansatte. Jeg måtte nok sørget for at en del av pengene ble avsatt til å yngle så ordningen kunne vare til politiske myndigheter hadde tatt et grep om yrkesutdanningen som virker bedre enn i dag.

meisa2011-10-29 18:07
Antall innlegg: 443

Jeg vinner nok ikke de mange millionene, av den gode grunn at jeg nesten aldri spiller vikinglotto lenger. Jeg liker ikke at førstepremien er så enorm; beløpet kunne vært delt på de andre premiegruppene. Ingen enkeltperson trenger så mye penger.

Jeg vet ikke helt hva jeg ville brukt pengene til. Kanskje en hytte på garden jeg kommer fra. Jeg ville ikke sluttet helt å jobbe, så lenge jobben ga mening og jeg var frisk. Kanskje jeg ville gitt en del til nmoen slektninger som har startet et hjelpeprosjekt i Kenya og Tanzania. Noe kunne jeg skutt inn i en ny bedriift, om noen yngre enn meg hadde en god forretningside.

Jeg kjenner ei som vant ca 4 millioner for en del år siden. Hun ga et større bengebeløp til hvert av nevø/niesene. Hun kjøpte seg hytte. Hun skiftet jobb, til en som ikke var så belastende for kroppen, og jeg tror ikke hun jobber fullt.

TRAKTORTOR2011-10-29 21:01
Antall innlegg: 11

Jeg ville kjøpt mange store traktorer. Så ville jeg lånt ut traktorene til de som ville låne en traktor.

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-29 23:35
Antall innlegg: 2369

www.nrk.no/kultur-og.../1 .7853621

nei og nei. 9700 år.

akantus2011-10-30 00:11
Antall innlegg: 176

så lenge gidder i hvert fall ikke jeg å vente!

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?