Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 597

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Valpen2011-10-30 15:43
Antall innlegg: 448

Den var morsom - flere slike på lur?

Du skjønte godt hva jeg mente med et A4- menneske og det er en ganskje kjent og gjengs definisjon.

Men bare kveruler litt du - jeg gir 17

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-30 16:01
Antall innlegg: 2369

Skal du skrive om bohemene, trymare? Det var gjeng som ikke brydde seg nevneverdig om sosiale normer i samtida si.
Opprørstrang, samfunnskritikk; deriblant fokus på dobbeltmoral, kan være drivkrefter til å ikke følge normer.

picassa2011-10-30 16:03
Antall innlegg: 596

Beklager,mente ikke aa kverulere.

En adferd som blir oppfattet som normal i en kulturkrets kan bli oppfattet som avvikende i en annen.jeg trodde ikke at det var vanskeligere.

Torill2011-10-30 16:27
Antall innlegg: 3668

Valpen - jeg fikk ikke helt med meg hva som er den kjente og gjengse definisjonen på et A4-menneske.

Boubou2011-10-30 19:47
Antall innlegg: 1210

a4 = volvo (fem år gammel) villa (rekkehus med 75% belåning) vov vov (golden retriever), to barn, 8-4jobber.

men seriøst, valpen...
"Avvikere behøver da nødvendigvis ikke ha problemer med å følge normer og regler i samfunnet"
- nei, det kan hende det er et valg. Men om de avviker fra gjengse regler og normer er de avvikere.

"Med avvikere tenker jeg mer på originaler som ikke lever som de fleste andre i samfunnet, altså ikke helt A4".
Hva DU tenker på er en sak. Definisjonen ar en annen. Hvor mye vanskeligere kan det bli enn at avvikere avviker? Hvem skal bestemme hva som er avvik "nok" (cf Picassas bygd /by).

"Ett unntak er kanskje Nerdrum som som ble dømt for ulovligheter. En mann jeg vil kalle avviker. Odd Nerdrum er definitivt en avviker - men det har lite å gjøre med hans skattesnusk" (DET deler han med adskillig flere enn klessmaken, barneoppdragelsen, livsstilen sånn generelt, og geniet spesielt.)

Er det sånn i din verden at ordet avviker er så negativt ladet at du ikke kan bruke det om noe positivt? Det kan virke sånn - men du er litt kort og det er vanskelig å catche hele meningen din. Hvis det er det... er det litt skummelt.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?