Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 599 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Bhå | 2011-11-28 15:59 | |
![]() | Seier - Den fysiske verden er grei den da, men er TANKER en del av den fysiske verden? Det er vel ingen som tviler på at de er der for det? | |
| Seier - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 16:02 | |
![]() | Cometome: Jeg skjønner fremdeles ikke. Det er jo bare forrvirrende når du på den ene siden sier at tiden ikke eksisterer, men på den andre at man må vente noen sekunder for 40 år på jorden. I så fall må det jo være mer riktig å si at tiden går mye fortere enn her. Så hva er det riktige? Videre skjønner jeg ikke på hvilken måte denne forklaringsmodellen din skulle fungere som bevis til oss som "trenger bevis for alt". Hvor er beviset? Hva er det du mener blir for dumt? At vi ikke tar ditt deliriske og usammenhengende babbel som god fisk helt uten videre? | |
| Seier - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 16:04 | |
![]() | Bhå: Du har vel besvart ditt eget spørsmål. Så lenge tankene er der så er de jo en del av verden. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 16:05 | |
![]() | Alltid like fengende tema dette her ja, takk til JamesO som gjorde tråden mulig! Og takk til cometome for ualminnelig klart syn på saken. oi, må ikke glemme aaseb, som skriver både nynorsk og engelsk, men ikke et ord om saken da...... jajaja Noen som så programmet da? | |
| Cygnus | 2011-11-28 16:09 | |
![]() | cometome - hvor skulle du egentlig ha stukket av til??? | |
| CleverDuck | 2011-11-28 16:09 | |
![]() | Mymle: Ingen fare, den er ekte nok! Faktisk så VAR jeg påskeharen i mitt forrige liv, jada husker det godt... Forresten så har jeg sendt inn søknad om å få bli tannfeen i mitt neste.. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 16:13 | |
![]() | Jeg skal bli aaseb i mitt neste liv. Can`t wait. Må bare utføre wstineoppdraget mitt først. Yes! | |
| snubi | 2011-11-28 16:13 | |
![]() | Hey! Tannfestillingen er opptatt! | |
| Bhå | 2011-11-28 16:17 | |
![]() | Seier - Du besvarte ikke mitt.... En kan verken ta på eller se tankene. Ja jeg vet at det kan måles, men det kan mye av det paranormale også? Eksisterer ikke dette da? Da kan vel heller ikke tankene eksistere? Mulig du synes min argumentasjon er elendig.... Det er helt greit, jeg kan ikke mye om sånne ting og er heller ikke flink til å "argumentere" for at jeg har rett. Forøvrig har jeg ikke behov for det heller. Men kan du bevise at Gud ikke er der? Kan du bevise at den troen jeg har er noe tull? Er det bare "ingenting" det jeg kjenner lever i meg, akkurat som tankene mine?...... Tror jeg skal skrive anbefalingsbrev ang. CleverDuck sin tannfe-søknad ;-) Påskeharen har uansett skremt nok unger..... heh.... | |
| maranello | 2011-11-28 16:23 | |
![]() | Sorry folkens døden finnes og liv etter det finnes også..... Ingen kan beviset hva som er på andre siden... wait and see..... med når en er der... da er det for sent å tro på det... fordi man er død......og kan umulig kommer tilbake for å fortelle de andre hva som skjer i den dimensjon..... Det fins mange bøker om det... det er opp til hver og en å velge hvilken som er mest sant..... | |
| Seier - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 17:01 | |
![]() | Bhå: Jeg har da aldri sagt at jeg kan bevise noe som helst om noen gud. Og det er det jo heller ingen andre som kan, så det er lite man kan si sikkert om den saken. Du må gjerne tro på din gud. Men du må akseptere at jeg ikke har funnet noen grunn til å tro på en. Jeg besvarte da ditt spørsmål. Så lenge vi har tanker så er det jo klart at disse finnes. Men hvor de kommer fra er et spørsmål som både vitenskap og filosofi på langt nær har vært i stand til å besvare enda. Vi vet jo heller ikke om vi noen gang kan si noe sikkert om det. Jeg vet ikke helt hva du mener med "mye av det paranormale", men dersom noe kan påvises så eksisterer det jo. Og da er det jo ikke paranormalt likevel. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 17:58 | |
![]() | Man ser og hører det man vil se og høre. Vil man se en gjennomsiktig skikkelse så kan du banne på at det dukker en gjennomsiktig sak nettopp i ditt hus. Ikke så god å få øye på da, gjennomsiktig som den er, men den som vil se..... den ser. Og med ett hører man noen fottrinn. Hm, kan det være den gjennomsiktige som tramper på min trapp? Tripp trapp. Kanskje vil den gjennomsiktige trappetramperen også flytte på en kommode? Eller spille litt på pianoet? Hvem vet? Men etterpå da? Når du har sett en gjennomsiktig skikkelse, hva da? Og hørt noen fottrinn? Jeg undres, ergo er jeg. | |
| CleverDuck | 2011-11-28 18:36 | |
![]() | hahaha | |
| Tengil | 2011-11-28 18:38 | |
![]() | Jeg skal bli spøkelse slik at jeg kan få holde mest mulig helvette med folk, flytte på ting rett foran øynene deres og slikt, hehe :D | |
| snubi | 2011-11-28 18:51 | |
![]() | Ubetalelig, wstine ;D | |
| HanneIL | 2011-11-28 19:33 | |
![]() | enig med aaseb | |
| Boubou | 2011-11-28 19:34 | |
![]() | JamesO, Cometone, alle andre som TROOOOOR... Jeg liker logikk. Jeg liker at ting henger sammen og kan forklares. Da blir det HIMLA vanskelig å tro på spøkelser, overnaturlige greier av mange slag som det argumenteres for med brask og bram men uten snev av logikk, konsistens og saklighet - og veldig lett å melde seg inn i klubben til skeptikerne. Har til gode å høre et virkelig intelligent menneske argumentere for disse overnaturlige hendelsers eksistens på en måte jeg kan tro på rent intellektuelt. Sorry folks. Det er ikke det at jeg ABSOLUTT IKKE TROR - men den eneste grunnen til at jeg har en liten dør åpen, er at vi jo ikke kan bevise at disse tingene IKKE skjer. Og, jeg prøver ofte å huske på tidligere tiders mistro til våre fysiske lover. Det er HELT sikkert at noe av det vi tror på kommer til å bli grundig utledd om noen hundre år. Kanskje likestilling? Kanskje demokratiet? Kanskje religion? Kanskje lavkarbo? Kanskje klimaendringer? Kanskje vekstøkonomier? Kan forresten anbefale en bok av Audrey Nieffenegger som fikk meg til å tenke en hel del - langt på vei troverdig, ja, om å VÆRE spøkelse - og om ordspill/kryssord :-). Husker ikke navnet, eller.. "Her fearful symmetry" kan det ha vært. | |
| MsOlaisen | 2011-11-28 19:37 | |
![]() | Det er forskjell på å tro og å vite... | |
| miamaria | 2011-11-28 23:38 | |
![]() | JamesO, jeg stusser på at du ser GJENNOMSIKTIGE skikkelser. selv så jeg en liten gammel mann med ei snål bikkje i et svært kort bånd - hele fem ganger på kort tid på samme sted. jeg var sammen med gubben der og da. da vi kom hjem spurte jeg om HAN visste hvem denne med hunden var - han hilste jo ikke engang. -hvilken mann? sa gubben. - jeg så ingen. vi var da alene der. det ble brått veldig ekkelt å være meg. ubehagelig. jeg kom helt ut av hakk i flere dager. tenkte tanker som: hvor mange av de jeg ser rundt meg lever egentlig NÅ? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2011-11-28 23:39 | |
![]() | All angst er angst for intetheten. Vi vet ingenting om hva som venter,eller ikke venter...etterpå. | |