Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 708

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
mymlen2012-04-22 09:17
Antall innlegg: 701

Skjønner ikke helt koblingen "hjemmelaget mat" og "ekstremsport"???
Er det kommet forbud mot å lage mat hjemme?

Kaffedamen2012-04-22 14:19
Antall innlegg: 27

Mye jeg ikke skjønner med denne tråden.

JamesO - Ikke medlem lenger2012-04-22 16:50
Antall innlegg: 2649

Da jeg overtok gårdsbruket ble det slutt med slakting på gården. Er for glad i dyra til å gjøre noe sånt. Av dagens gårdbrukere er det vel kanskje ca 2 % som slakter egne dyr.

Jermina2012-04-22 22:13
Antall innlegg: 40

...men når vi i dag vet det vi vet, velger jeg å tro at det også er endel fordeler med denne utviklingen... Jeg sikrer barna i baksetet med testvinnende barneseter, og det er ikke for å slippe bøter. Men jeg skal innrømme at jeg ikke bekymrer meg nevneverdig for sanda i sandkassa.

mymlen2012-04-23 07:54
Antall innlegg: 701

Ingen kan beskytte seg mot alt - men alle kan beskytte seg mot noe (for å skrive litt om på et kjent uttrykk).
"Alt var mye bedre under krigen" er en sannhet med modifikasjoner!

JamesO - Ikke medlem lenger2012-04-23 15:21

For å være litt seriøs her i denne tråden. dagens barn er mye mer pålaget med astma og allergier enn barna før i tiden. Dette mener man skyldes at barna overbeskyttes mot elementene og bakteriebefengte ting mens de er babyer og veldig unge slik at de da ikke får utviklet en godt imunforsvar.

Boubou2012-04-23 16:57
Antall innlegg: 1210

JamesO: nyere forskning viser at mors lave forbruk av fisk(eoljer) under svangerskapet er en hovedfaktor for utvikling av astma hos barn...mange teorier her.
Jeg ser hva trådstarter mener selv om det kommer litt i hytt og pine...Selv er jeg så kynisk at jeg pleier si det er bedre at en unge dør i ny og ne enn at en hel generasjon blir overbeskytett... men så er det det med HVA som er nok, da. Da jeg var 12 bygde jeg gapahuk et par-tre kilometer inne i marka, jobbet alene med øks og tau en hel dag, utenat noen visste hvor jeg var (lapp med "tur i skogen - hjemme til middag" ble lagt igjen før jeg gikk :-)). Er ikke sikker på at barna mine ville fått lov til det - alene og uten mobil... Hjelm på sykkel og slalåm er greit - men barnehagebarn SKAL få lov til å klatre i trær... selv når det ikke ligger støtsikker sand under.

JamesO - Ikke medlem lenger2012-04-23 18:28

Ja det kan jeg forstå er viktig dette med fisk og fiskeoljer. Selv er jeg nøye med å bruke VITA matolje til matlaging. Den inneholder en sunn kombinasjon av solsikkeolje,olivenolje og rapsolje.

Boubou2012-04-23 19:20
Antall innlegg: 1210

Og jeg er KJEMPESKEPTISK til ferdigblanda kjemi (også oljeblandinger som ikke har noe med å være gulhvite og harde) på maten...

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?