Spillrom
| Sjiraffen | 2 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 722 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Miha | 2012-04-28 21:06 | |
![]() | Andy Warhol som stablet hermetikkbokser er ansett som en av verdens viktigste kunstnere. Det handler om PR og hype. Marianne får til det, så gi henne kudos for det, og ikke trekk henne ned! Det er så himla typisk norsk! Liv Ullmann f.eks. er ikke veldig godt likt i Norge; I utlandet: Levende legende. Vi nordmenn må tåle at andre gjør det bra selv om man kanskje ikke er enige i måten de gjør det på, eller liker det de produserer. Hadde Marianne vært en mann hadde det vært bedre, en mann som ikke var norsk: enda bedre. Heia janteloven sier jeg nok en gang. | |
| Dansmdmg - Ikke medlem lenger | 2012-04-29 00:54 | |
![]() | Marianne Aulies klovnebilder er fulle av optimisme og glede og gjør meg glad når jeg ser på dem. De friske fargene og naiviteten som ligger i bildene er bare herlig. Skulle med glede hatt en ekte Aulie på veggen min....men har desverre ikke råd til det. I stedet har jeg valgt å male noen av klovnene hennes selv, til glede både for meg og mine medmennesker. Det er så herlig å spre litt glede =)) At hun elsker klovner viser hun også i det virkelige liv, da hennes tilkommende ektemann er den største av dem ;-) Hurra for mennesker som ikke er A4, men som tørr å være bare seg selv, på godt og vondt. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-04-29 06:45 | |
![]() | Miha om du hadde lest alle innleghgene mine så ville du forstått at det fra min side ikke handler om at jeg ikke tåler at Marianne Auli gjør det bra og økonomisk bra som kunstner. Jeg faktisk applauderer henne her. Og jeg mener at hun som kunstner er absolutt helt fin. Imidlertid er min kritikk rettet mot prisnivå på kunst, snobberiet og dårskapet rundt kunst og kommersialisme. | |
| Bjolsen - Ikke medlem lenger | 2012-04-29 09:31 | |
![]() | Kjenner jeg blir provosert av mennesker som mener de kan gjøre alt bedre selv, eller "dette kunne et barn gjort". Javel, men Marianne gjorde det. Marianne var der. Marianne har skapt klovnebildene. Ikke du. Hun kan fortsette og til og med bli en enda bedre versjon av seg selv. Du kan bare bli en kopi. Forøvrig setter jeg stor pris på mennesker som ikke er som alle andre. For et kjedelig samfunn vi ville hatt om alle var like. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-04-29 09:53 | |
![]() | Det er mange som bare var der og gjorde det først, det betyr ikke at kopier kan være bedre og mer ettertraktet rent ekte kunstnerisk enn originalen. | |
| pikachu | 2012-04-29 12:17 | |
![]() | Synes bildene er fine,friske farver...har selv 2 bilder hengende i stua"optimistens seierdans" og "Nå kommer vi hjem mamma"..driter i det om det er kopier...bildene er fine uansett :)) | |
| HTJ | 2012-05-01 12:22 | |
![]() | Det e no ofte sånn at vesst det e en ting de fleste like, så blir det fort kjedelig og går av moten, førr det blir ikkje like spennanes og interessant. Bilda og ting som det e debatt rundt hold seg interesaant eu stund ;) Eg like bildan hennes! | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-05-12 20:49 | |
![]() | Uttrykte meg litt feil ovenfor, jeg mener at de som ikke er først med en spesiell type kunst ikke nødvendigvis utviser noen mindre foretrukket eller dårligere kunst, dsv at det sikkert er folk i Norge som kan male klovnebiolder som folk flesp foretrekker fremfor Mariannes klovnebilder om betrakterne ser bort i fra den økonomiske verdien og kjendisstatusen til Marianne Auli. En kopi er jo bare en kopi. | |
| Kokodrillen | 2012-05-12 22:26 | |
![]() | For å markere at Norge er et humant land bør vi plassere bilder av Marianne Aulie i alle fengselsceller. Mulig det vil redusere kriminaliteten, | |
| Kokodrillen | 2012-05-12 23:18 | |
![]() | Ellers er det jo vel og bra med glade farger og fine smil, men det blir ikke kunst for det. Ingen ting av det Marianne Aulie har malt er originalt eller spennende på noen måte. At Skrik av Munch gikk for 700 millioner er ellers ikke så rart. Kjøperen har trolig tjent penger på bildet allerede og som uttrykk er det helt genialt. Trolig en av de ti mest kjente maleriene i verdenshistorien. Rart at ikke oljefondet kjøpte bildet, det hadde sikkert gitt bedre avkastning enn mye av det de investerer i. | |
| kj-s | 2012-05-12 23:55 | |
![]() | Ja, jeg synes nå Marianne Aulie nærmest er genial jeg.... som forstår og utnytter menneskenes dårskap til fulle... | |
| ever - Ikke medlem lenger | 2012-05-13 01:27 | |
![]() | kj-s: Sant. Hun ler hele veien til banken. Dette er essensen i all kitsch (google ordet). Den som treffer den enkle sjels smak, vil alltid seire kommersielt. | |
| kamillec | 2012-05-13 01:36 | |
![]() | Selvfølgelig gjør man det, da de fleste av oss, toss alt, er enkle sjeler.. | |
| ever - Ikke medlem lenger | 2012-05-13 02:33 | |
![]() | Og flink er den som treffer akkurat der; det som selger. Kvalitet er en annen diskusjon. | |
| gompedyret | 2012-05-13 02:43 | |
![]() | Marianne Aulie er en fin rumpe som maler bilder og lever godt av det. Nuff said. Neste person! | |
| ever - Ikke medlem lenger | 2012-05-13 03:12 | |
![]() | Jeg har også fin rumpe. Vurderer å male med den. | |
| mymlen | 2012-05-13 07:23 | |
![]() | Liker! | |