Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 396

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
alone2012-06-09 20:38
Antall innlegg: 387

Dette er morrrrrrrooooooo :))))Blir ikke fornærmet om jeg taper flere hundre jeg :)))

Lullen12012-06-10 14:49
Antall innlegg: 38

USA er inne på det jeg også mener. Hvis en hadde spilt på et brett hjemme, ville det ikke være den typen fordeling. Så denne pseudotilfeldigheten som brukes her, burde gjøres om, slik at det er mulig å få de utfordringene som er naturlig. Det vil si at ikke en spiller ikke får noen muligheter, før på slutten når alle de beste poengene er tatt og ingen rød felt er igjen. Og ikke en gang da får en det. Mye morsommere å spille når det er en naturlig tildeling.

Cygnus2012-06-10 15:19
Antall innlegg: 44845

Lullen - jeg tror nesten USA er sitt vanlige spøkefulle jeg, og rankingen hans tyder ikke på at matematikken han nevner er noe som angår ham selv! Men at brikkemajoren er et problem for mange, det er sant! : )

Lullen12012-06-10 16:59

Dette latterlige påfunnet med denne brikkemajoren begynner å irritere meg. Det er jo ikke en gang god humor.Kan dere ikke snakke om det som faktisk gjelder, nemlig programvaren her. Det brukes en billig programvare som gjør at fordelingen blir feil. Jeg har også oppdaget at det går i ring. En kan faktisk få de samme bokstavene (så og si) som en annen gang en spilte. Altså, ikke en programvare som hadde gitt mer tilfeldige brikker til begge spillere.

Torill2012-06-10 17:14
Antall innlegg: 3664

Noen synes kanskje påstanden on at man får mye bedre brikker i Scrabble ennn på Ordspill er latterlig?

GreteSB2012-06-10 17:19
Antall innlegg: 7777

Jeg vet ingenting om programvarer og sånt, men jeg vet at den tilfeldige brikkefordelingen er lik for alle.

Det går opp og ned.

Lullen12012-06-10 18:24

Jeg tenkte ikke på å spille på nett når det gjelder Scrabble, men et vanlig brett hjemme i stua.

Cygnus2012-06-10 18:47

Vi skjønte hva du mente, lullen, mht Scrabble! Men hvordan i alle dager tenker du? Mener du virkelig at du får dårligere brikker enn andre pga 'dårlig programvare'??? Det høres like fantasifullt ut som brikkemajoren. 0g er ikke spesielt god humor heller!

Lullen12012-06-10 19:01

Nei, jeg mener slett ikke at det er bare meg. Det ville jo vært rart. Jeg er ikke så ego at jeg bare tenker at jeg skal vinne hele tiden, for all del. En må jo også tape. Dette må ikke oppfattes sånn. Men jeg tenker egentlig på alle når jeg sier at programvaren tildeler bokstaver. De blir delt ut i en viss rekkefølge og med en viss frekvens når det blir delt ut og at dette medfører at alle får f eks bare konsonanter eller veldig mange vokaler. Det er jo ikke naturlig i et vanlig brettspill hjemme. Da skal det være veldig spesielt. Når en datamaskin deler ut, må antakelig blandingen på en måte starte et sted, når den begynner på ny runde, kommer bare konsonantene, som om de er sortert på den måten i steden for alfabetisk. Dette er jo bare en amatørs teori, men det kan se slik ut.Og for all del - jeg er ikke bare ute etter å vinne, men ønsker bare en bedre blanding av bokstaver for alle. Og jeg er har humor, men blir så vanvittig frustrert når jeg får 2 J, 3 N, 2 F og ingen vokaler og jeg bytter selvfølgelig og til ingen nytte, får der kom det sannelig bare konsonanter igjen og jeg får tilbake F-ene, hehe. Utrolig.

Cygnus2012-06-10 19:09

Det går opp og ned - personlig har jeg tapt flere hundre i ranking de to siste ukene, så nå regner jeg med en snarlig opptur!!!

Anne-B2012-06-10 19:09
Antall innlegg: 4

Tap eller vinn - det kommer på det samme. Jeg synes det verste er når man detter ut og alt går i heng og man ikke klarer å få igang spillet igjen før det er for sent. Det verste med det er at man av motspiller feilaktig kan bli "tatt" for å være usportslig og gjøre dette med vilje, med det til følge at de ikke gidder spilkle med deg flere ganger.......

twiver2012-06-10 19:40
Antall innlegg: 3469

Lag et nytt program da. Og bevis at det er bedre.

ave - Administrator2012-06-10 21:02
Antall innlegg: 4986

Brikkenes NATURLIGE iboenhet til å bli trukket ut sammen med en brikke av motsatt "kjønn"?

Porthos2012-06-10 21:16
Antall innlegg: 120

Lullen er inne på ett viktig poeng her,moderatorene bør analysere hvert foruminnlegg og avdekke forsøk på humor som ikke kan tolkes som god humor på skjellig grunnlag i forhold til faren for gjentagelse. Dårlige forsøk på `god` argumentasjon og nesevisheter bør også slås ned på. Straff bør bli nekt av spill i 6 mnd,dog tilgang til chatten i hvalrossen under soningsperioden.

Cygnus2012-06-10 21:32

LOL, Porthos!!!

Lullen12012-06-10 23:08

Hehe, Porthos

Marita132012-06-10 23:46
Antall innlegg: 39

Jeg må først og fremst si at jeg synes Ordspill er givende, spennende og med hyggelige motspillere. Men, jeg må si meg enig i at det er lite givende å tape "alt" dag etter dag. I et av mine spill i dag, så fikk jeg kun 4-5 vokaler, til tross for at jeg prøvde å bytte flere ganger. Sånn har det stort sett vært de 5-6 siste dagene, og man mister litt glød - selv om jeg spiller for å spille, ikke for å vinne "den store medaljen" Jeg gir ikke opp, må jo bli bedre snart - håper jeg :))

bentelu32012-06-11 15:02
Antall innlegg: 11

Slett ikke alene, har vel innsett at jeg ikke kommer over 1000 igjen jeg :-(

AaseB2012-06-11 18:49
Antall innlegg: 8147

Når det gjeld "brikketildeling", kan det virke som om urettferdighetane er nokonlunde jevnt fordela blant alle spelarane.
Da må det vel vera greit, tenker eg. ;-)

anbjørg752012-06-13 11:12
Antall innlegg: 36

Det er ikke så rart om man får "nesten" lik samling av bokstaver, vi har bare 27 ( er det ikke det..? ikke x og ikke q.. ) .. og det er flere av hver bokstav. Da er det bare å sette i gang med sannsynlighetsregning:) Det hadde vært mye rarere om det aldri skjedde.

Ellers tenker jeg (uten særlig stort statistisk materiale: meg selv) at når jeg spiller hjemme, spiller jeg ett eller to spill på en kveld - på ordspill.no (jeg har forresten samme problem på WF -. hvis det er lov å nevne her inne:) - så kan jeg jo spille mange flere spill på kortere tid. Og da øker samtidig sannsynligheten for at det er flere spill med bare F,J og H.. og andre skumle konsonanter.

Ellers er det jo sant at det er et pseudotilfeldig utvalg av bokstaver, men det er IKKE det samme som at det er variabler som ranking, antall tap e.l. som bestemmer. Det betyr bare at det er vanskelig å lage et heelt tilfeldig system uten noen form for forutsigbarhet.

Og så til slutt:
(jeg hadde visst mye på hjertet)... .
Igjen med dårlig statistisk materiale: Når jeg spiller er det ofte F, J og H som står igjen etter et "legg", ikke fordi jeg sparer, men fordi jeg ikke klarer bli kvitt dem med det samme, og da får de gjerne selskap med de neste J-ene jeg trekker.
Da takker jeg for oppmerksomheten - om jeg fikk noe :)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?