Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 732 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| idob | 2012-07-14 00:03 | |
![]() | Min datter og søster bestemte vår siste katts navn - Ole Ragnar! Det var jo ikke de som skulle stå på trappa om kvelden å rope etter katten;) | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2012-07-14 00:04 | |
![]() | hannbikkja møtte sin første katt i dag... han sto og glodde mens katta spiste av maten hans.... jaja | |
| lubben | 2012-07-14 00:45 | |
![]() | Føler med deg idob. Min siste katt het Achmed, og det var min jobb å rope inn han for natta.... Ellers har jeg hatt drøssevis av katter opp gjennom årene. Pernille, Ming, Lille milde kabus, Ina, Baltus, Røyskatt,Lodotten, Mule.... Men jeg har også hatt hund, en schæfer, og den het Katt. En smule kattegal for å si det mildt. | |
| Waltie | 2012-07-14 03:10 | |
![]() | Katta vi hadde ei lita stund da jeg var liten het bare Pusi... Og for mange aar siden hadde jeg og "ei til" en katt vi kalte Rasmus. Han var nervoes av seg og ville ikke ut - mye pga en etterlatt vill stor hannkatt som herja i nabolaget. Saa ikke alle katter er like glad i aa vaere ute heller. Er for tida i Canada hos en familie som har innekatt - av samme slaget som min Rasmus, stor og feit og lat - men faktisk veldig foelsom og intelligent. Katter er like ulike som hunder - og kanskje til og med folk. | |
| Glory | 2012-07-14 03:19 | |
![]() | Ellers har jo dette spørsmålet vært oppe tidligere. Noen idéer der, kanskje? www.ordspill.no/foru...=- 0#117667 | |
| baremeg60 | 2012-07-14 12:12 | |
![]() | Mange fine kattenavn her. Selv har vi Tommy og Tigern. Har også hatt Tinka, Cleo, Smultring og Dagros. | |
| maritsa | 2012-07-14 20:35 | |
![]() | Vår katt heter Embla. Har også hatt to hannkatter Svarten og Stripa. | |
| annhetty | 2012-07-15 07:58 | |
![]() | Først og fremst Abelon så er ikke katter ville dyr som hører hjemme ute i naturen. Det er et importert dyr som er meningen skal være husdyr, ute eller inne. Jeg har hatt begge deler, som regel har mine katter vært inne når de hadde lyst til det og ute når de ville. Men min siste katt som ble 11 år var ute de første 7 årene og så inne de siste årene da jeg flyttet til byen i leilighet. Hun var fornøyd uansett. Når det gjelder kattenavn har jeg hatt forskjellig: Nutta, Trulsi, Yatzy, Storetutt, Cindy, Sirikit og Alex. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2012-07-15 13:09 | |
![]() | Neida,katter er ikke villdyr,men de trenger frihet,og det får de vel ikke i særlig stor grad innendørs. Vi er alle frie vesener... | |
| Lillemis | 2012-07-15 13:41 | |
![]() | Jeg ser for meg at det i tettgrendte strøk kan være litt utfordrende å stå på trappa om morgenene og rope Ole Ragnar, Achmed og Lille milde kabus (for øvrig et kattenavn som fortjener stor aktelse)! Her er det de nødvendige 1,5 børseskudd til nærmeste nabo, så det her hittil gått uten problemer å rope etter på Muffins. Muffins har vært veldig flink i helga og oppført seg særdeles eksemplarisk i forbindelse med familiens gullbryllupsfeiring. Det strømmet på med store og små som fartet fram og tilbake forbi soveplassen på benken, og Muffins leet neste ikke på et øre og lot seg villig kose med. Han har også funnet seg et par nye favorittplasser både på plattingen, og på taket av pumpehuset. Jeg har tenkt å lage om pumpehuset til et lunt sted for Muffins der han har utsyn over tunet, og hvor han kan trekke seg tilbake om det blir litt regn. På siden skal jeg lage en åpning med plexiglass foran, slik at han kan se hva som skjer ute på gårdsplassen, og i den ene enden blir det ei luke med en hønsestige slik at han lett kan komme seg ut og inn. Kårkallen mener at jeg skjemmer bort Muffins etter noter, men det er da vel ikke min feil at det lå igjen et stykke kylling som egnet seg veldig godt som kattemat?? | |
| bris1 | 2012-07-15 14:24 | |
![]() | Herlig, Lillemis! Skulle gjerne ha oppstått til et nytt liv på din gård! | |
| Waltie | 2012-07-15 14:27 | |
![]() | Bare skjem bort katten du ;-) Her i Canada har vertsfolket en katt som er stor som en hund, lat og feit som Pusur - faktisk tror jeg at den tror den ER en hund... Den logrer naar den er glad, den kan sitte paa to og legge seg ned paa kommando, og den henter ting du kaster til den. I tillegg har jeg en mistanke om at den er muslim, for av og til kneler den paa forbena og legger seg i retning soeroest... akkurat naa LIGGER den og drikker vann fra skaala... ble vel for slitsomt aa staa... jajamen... | |
| Chanett | 2012-07-15 14:57 | |
![]() | Her er det Ozzy og Kelly (Osbourne;) .. | |
| Lillemis | 2012-07-15 16:32 | |
![]() | Det skal det bli ei råd med, bris1! :-) Ozzy og Kelly - he he... Waltie - du kan komme deg hjem fra Canada og få inn en normal døgnrytne så arctic og jeg kan få mose deg litt i ordspill igjen. Helst mens du er såpass språkforvirret at du legger to A'er i stedet for en Å... :-p | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2012-07-15 18:29 | |
![]() | hmmm, døgnrytmen må ikke bli "for normal" for min er helt på bærtur | |
| ei_heks | 2012-07-15 18:53 | |
![]() | Leste en underholdende bok om en katt som het PK. For pokkers katt. Den hadde en tendens til å gå i veien for far i huset og for mange ugangsstreker. :) | |
| Cygnus | 2012-07-15 18:57 | |
![]() | Har noen (nu for tiden!) lest Gabriel Scotts bok om Sølvfaks? En fantastisk kattebok! | |
| Apion | 2012-07-15 19:39 | |
![]() | Jeg jobbet på dyreklinikk for noen år siden, og husker godt ei dame som nesten ikke ville svare da vi spurte hva katten het. Det var en perserkatt som het Nils Elvis. Søsteren min hadde en katt som het Lina Karlsen og katten jeg hadde som liten het Tullerusky. | |
| gompedyret | 2012-07-15 21:50 | |
![]() | Jeg har et kattebokrelatert innspill! Tom i Villmarka, den er grådig fin. Den handler om Tom. Tom er en katt. Han havner i villmarka! Det er nok derfor den heter Tom i Villmarka. Jeg leste den da jeg gikk på barneskolen, så det er mulig katta het noe annet, men på den andre siden er det full mulig at den ikke gjorde det. | |
| miamaria | 2012-07-16 02:15 | |
![]() | her på hytta har det tidvis forkommet ekte villkatter - en ble født i hyttas utilgjengelige kjeller. den ble foret opp og delvis temmet etter at moren forlot han svært tidlig. men skikkelig håndtam ble den aldri. gubben omgikkes den ikke uten varmedress og forede arbeidshansker! navnet var nesten selvsagt: Will Wilhelmsen! | |