Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 760

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
USA - Ikke medlem lenger2012-10-28 16:43
Antall innlegg: 1252

ja, jar tatt testen, og fikk diiagnosen høysensitiv også herfra

Torill2012-10-28 17:17
Antall innlegg: 3668

Høysensitivitet er ingen medisinsk dose, men det er iallfall en merkelapp man kan putte på seg sjøl eller andre.
I år er det høysensitivitet som er in, neste år er det kanskje noe annet? Men hvem vet, kanskje det blir like populært å være høysensitiv som det var å være hystrerisk på 1800-talle?

AaseB2012-10-28 18:03
Antall innlegg: 8147

På 1800-tallet var det vel in å vera historisk, Torill. "Do not get historical", hørte eg i ein film nyleg;-)

abelon - Ikke medlem lenger2012-10-28 18:30
Antall innlegg: 1807

Du store alpakka ! Så høysensitivitet er in i år ? Må le.
Tenk om de 15 til 20 prosentene blir til 40 eller 50 eller...
Hjelp !!!

Og så litt seriøst : Vi er alle mer eller mindre sensitive.Mer eller mindre mottakelig for å fange opp "det som ikke sies".Stemninger.
Man kan nok ikke trekke et helt skarpt skille mellom høy- og "vanlig" sensitiv.Hvis jeg drister meg til å si at høysensitive har en dypere forståelse av bl.a komunikasjon; så vil,selvfølgelig,de ikke fullt så sensitive være uenige...

snubi2012-10-28 21:18
Antall innlegg: 500

Å være såkalt høysensitiv er ingen diagnose, men en beskrivelse av en personlighetstype, altså hvordan bl.a hjernen til disse personene bearbeider inntrykk. Det har ingenting med "motegreie" å gjøre, men handler om at forskning på menneskehjernen stadig kommer videre og vi blir mer bevisst på hvorfor vi er forskjellige og hvordan hjernene våres jobber. Dette har ingenting med å være "synsk" eller ha en "6. sans" å gjøre heller. Det handler om at noen mennesker bruker mer energi eller går mer i dybden når de bearbeider, analyserer og tar inn alle typer informasjon og inntrykk. Høysensitive mennesker kan derfor trenge mere hvile og ro rundt seg fordi hjernene deres arbeider "hardere" enn de som ikke er høysensitive.

USA - Ikke medlem lenger2012-10-28 22:42
Antall innlegg: 1252

Ikke medisinsk diagnose ? Torill ? Jeg som hadde håpet på noen sykemeldingsdager med denne diagnosen, med ferie på Mallorca og greier.. håper fastlegen min ikke er klar over at høysensitiv ikke er en medisinsk diagnose.

abelon - Ikke medlem lenger2012-10-29 16:29
Antall innlegg: 1807

Ha ha ha USA , den var riktig artig.
Og takk til snubi for at du beskriver det så godt.
Jeg er ennå en "skap høysensitiv" type...men
heldigvis er det mange av oss som er "litt annerledes".

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?