Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 775

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
mymlen2012-12-07 08:38
Antall innlegg: 701

Spillverter er mennesker de og, nabojenta! OG ordspillere.... Det de legger ut er vel ikke mindre interessant eller underholdende fordi om de har påtatt seg et verv? Skjønte ikke helt problemstillingen din, jeg.

Niillas2012-12-07 10:31
Antall innlegg: 6024

Lillemis: Du bør sjå Pakten med dansk tale - den dubbinga dei har fått til på NRK, kan ein godt klare seg utan. Dansk drama - og så mykje betre enn den haltande og stotrande serien NRK sender i år.

Sinabelle2012-12-07 11:36
Antall innlegg: 412

Så er det på'an igjen! Hva skal man kjøpe til mamma, pappa, søsken, tanter og onkler til jul? Hva ønsker de seg egentlig? Svært sjelden får man gode svar. Men, fortvil ikke! Bak den syvende luken skjuler det seg gode tips til mange spennende oppskrifter som passer utmerket som spiselige julegaver. Ikke bare får du gitt personlige gaver, men du får laget skikkelig julestemning på kjøkkenet; og kanskje også få en smaksprøve selv av godsakene.

www.matbloggsentrale...ga ver.html

Morgendagens luke blir åpent av krostin. :)

Lillemis2012-12-07 11:53
Antall innlegg: 153

Niillas: Det kunne være en god ide - den finnes kanskje på DVD? Den har ikke den verste dubbinga i historien, men den PP-rådgiveren - Jens - han har de ikke lyktes helt med...

Julekongen er ikke særlig vellykket, dessverre.

Mira7 - Ikke medlem lenger2012-12-07 13:17
Antall innlegg: 2459

Hurra for spillvertene, som i det hele tatt orker å være spillverter:)) Koser meg hver dag med det som blir lagt ut her (merket ikke noe forskjell på det dere la ut og det "ikke spillvertene" har lagt ut, pussig...D

bris12012-12-07 13:51
Antall innlegg: 2601

Sinabelle, det var en fornøyelse å åpne luka! Lekkerbisken for en som er glad i å lage mat ;-))

Sinabelle2012-12-07 14:07
Antall innlegg: 412

Takk bris1. :)

Jeg har allerede planlagt å lage noe fra den siden, men har ikke helt bestemt meg for hva. Kanskje fudge og marsipangriser, og noe annet snadder.

Niillas2012-12-07 16:00
Antall innlegg: 6024

Lillemis: Platekompaniet har den på dansk med norske undertekstar. Frå Danmark - t.d. www.dvdoo.dk - kan du få Pagten på dansk med danske undertekstar. Og så sender DR-TV2 den danske originale The Julekalender - frå Sønderjylland, I alle fall ikkje mindre vittig enn den norske kopien. Jul i Valhal blir også sendt på DR-TV2 i år. Maya Ilsøe har skrive ein annan juleserie før ho kom med Pagten - Absalons hemmelighed - eg trur han vart vist på NRK eingong - eg likar den veldig godt - poetisk og varm og julete - og godt handverk. Du får den også frå www.dvdoo.dk - for om lag 100 kroner. Grevens återkomst som er julekalenderen på svt i år, er sånn midt på treet synest eg - men mykje betre enn Julekongen. Eg er i Berlin for tida, og her er nok av flotte julemarknader, men adventskalendrar på fjernsyn er ikkje nokon tradisjon her.

Lillemis2012-12-07 23:06
Antall innlegg: 153

Niillas: Takk for oversikten - jeg har ikke sett Absalons hemmelighet, så den må jeg lete etter. Jul i Valhall likte jeg også veldig godt! Jeg synes disse seriene - Pakten og Jul i Valhall - er bedre håndverk og tar seeren mer på alvor enn Julekongen gjør. Noe bedre da Robert Stoltenberg kom inn med sin humor - men ellers mye platt, og mange trege sekvenser. Synd i grunnen - de kan det jo egentlig - Blåfjell/Månetoppseriene er mye bedre laget enn denne. Ha en fin førjulstid i Berlin!

krostin - Ikke medlem lenger2012-12-08 07:45
Antall innlegg: 3

Advent gir konsertopplevelser i bøtter og spann.
Her en orientalsk "Jeg gikk meg over sjø og land..."
www.youtube.com/watc...HI POxyhpz8
The Source holder, også i år, konserter i Oslo. Neste helg.

Legger ved en klassisk julesang-godbit. Litt ekstra… Balsam…
Bing Crosby & David Bowie "The Little Drummer Boy/Peace On Earth".
www.youtube.com/watc...iX jbI3kRus

Rotsen utfordres for kalenderluken i morgen, 9. desember.

picassa2012-12-09 01:38
Antall innlegg: 596

Uventa nødhjelp
Eg fekk tilsendt ein oppsiktvekkande link akkurat.
Om eg ser bort i frå at det er 8 varmegrader her midt i Telemark i dag, må eg si at dette varma hjertet mitt.
Endeleg har folk frå sydlegare strøk på planeten innsett kva vi har å slite med her oppe. Det var sanneleg på høg tid!

Africa for Norway:
www.youtube.com/watc...JL qyuxm96k

picassa2012-12-09 01:42
Antall innlegg: 596

Jeg tar meg den frihet å sende denne linken som julekalender.
Jeg har stjålet den fra AAsae,men jeg hadde så stor glede av den at jeg synes flere bør få glede ev den.

Godt for helnorske sjeler :))

bris12012-12-10 15:27
Antall innlegg: 2601

Jeg savner lukene! Hvor ble det av rotsen sitt innlegg? Krangle kan man vel gjøre i en av de andre trådene ;-))

wstine - Ikke medlem lenger2012-12-10 16:16
Antall innlegg: 2369

Her er en luke:

www.youtube.com/watc...be VUnGQOIk

Walking in the air. Fra the Snowman.

Blir ikke vakrere, fredligere enn dette.

Takk

Værsågod neste, hvem nå det måtte være.

Cygnus2012-12-10 16:23
Antall innlegg: 44845

wstine - tradisjonen tro skal du velge neste lukeåpner!

wstine - Ikke medlem lenger2012-12-10 16:30
Antall innlegg: 2369

ingen andre som følger den regelen da, men for all del

eh, da utfordrer jeg en bømling i blodet: Erik. Kjapp deg mann!

Erik75 - Ikke medlem lenger2012-12-10 16:45
Antall innlegg: 11608

Du verden!

Bak min luke skjuler det seg en liten låt som alltid har symbolisert julekvelden for meg.
Pakkene er pakket opp, julematen spist til buksen må kneppes opp, og riskremen ligger langt oppe i halsen.
Med dette innabords setter man seg ned i sofaen 19.15 for å se Karl-Bertil Jonssons Julafton på SVT1 for å smile, le litt, og kanskje få en smule dårlig samvittighet for litt manglende medmenneskelighet sammenlignet med denne herlige fyren og hans familie.

Her er julens melodi for meg : www.youtube.com/watc...fY WD4hDkdw

Da sender jeg julepinnen videre til Boubou!

Cygnus2012-12-10 19:42

Systemet virker ikke helt bra i år - en luke per dag, som en vanlig adventskalender! Så da er Boubou lukeåpneren 11. desember!

Erik75 - Ikke medlem lenger2012-12-10 19:45
Antall innlegg: 11608

Beklager... Ble så revet med da wstine nevnte Bømlo! ;)

Cygnus2012-12-10 19:48

Helt forståelig, Erik75, Bømlo er toppen! Jeg har for sikkerhets skyld - som stor busybody! - sendt et hint til Boubou i tilfelle hun ikke leste tråden før!

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?