Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 775

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ikdo2012-12-25 13:31
Antall innlegg: 10

God gammeldags rødgrøt med fløte.
Sommerens bær av alle sorter og etter hva som er tilgjengelig brukes. Rips, solbær, bringebær, jordbær, blåbær.... Alt blandes i en kjele med litt vann og sukker, og småkokes et par minutter. For en glatt og silkeaktig grøt, bruk stavmikser. tilsett potetmeljevning og avkjøl. Nydelig etter lutefiskmiddagen.

trud2012-12-25 15:43
Antall innlegg: 7388

Selvplukkede, modne multer med gode minner i krem - mums ;-)

måken2012-12-25 17:34
Antall innlegg: 8

Hva med en English Christmascake. Tung som bly og full av julesmak.
NB! Ikke for barna, det går med ca. 1/2 liter brennevin til bløtlegging av frukten og dynkyng i etterkant.

slaraffen2012-12-25 20:16
Antall innlegg: 191

Jeg var i London og spiste tradisjonell britisk julemiddagfor tre uker siden, med bla. kalkun og chestnuts og Christmascake eller Christmaspudding (er det det samme?) den var i alle fall tung og full av frukter og alkohol... men takke meg til norsk julemat...hehe

baremeg602012-12-26 11:42
Antall innlegg: 82

Jeg legger skiver av appelsin lagvis med frosne blåbær, og gjerne litt jordbær også dersom jeg har. Så koker jeg sukkerlake og heller denne over (pass på at du bruker en skål som tåler varme. Skåla bør også være gjennomsiktig slik at de vakre fargene kommer frem). Serveres med krem eller myk vaniljeis. En frisk dessert!

ave - Administrator2012-12-26 21:11
Antall innlegg: 4987

Jammen var det noen fine dessertforslag her som jeg ikke har prøvd før.

Mulig jeg ikke skal teste dem ut midt i tradisjonelle sekvenser, men forsøksvis til bursdager som nå kommer på løpende bånd her :)

Mira7 - Ikke medlem lenger2012-12-26 22:30
Antall innlegg: 2459

Hadde gjester i går, og lagde en iskake som slo godt an. Egentlig dajmiskake, men bytter ut dajmen med friske bær, nam... Liker det meste av desserter, men noe med frisk frukt og en kremklatt oppå er vel en favoritt.

USA - Ikke medlem lenger2012-12-29 00:51
Antall innlegg: 1252

Salas boysenbær med kokkosmelk....

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?