Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 769

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Nixita2013-02-01 12:58
Antall innlegg: 4724

Nok av friske "mannfolk" som bråker rundt med freser for bare noen meter snø

potet2013-02-01 16:06
Antall innlegg: 131

Det er best for helsen å måke snøen med handmakt, så det gjør vi her. Helgefred på lørdag har jeg aldri hørt om, det må jo være noe ganske nytt. før i ttiden var det jo jobbedag.
Men på søndag synes jeg folk skal få fred til i 10 - 11 tiden.

Lene T2013-02-01 16:08
Antall innlegg: 2931

Jeg regner med at du prøver å være morsom med din bastante og generaliserende helsekommentar..

divaen2013-02-01 19:02
Antall innlegg: 341

Tenk på de fine musklene man får av det. Trening og frisk luft. Gratis er det også.

akric2013-02-01 21:00
Antall innlegg: 455

Fælt til avsporinger, da! Dette handler da ikke om hvorvidt man skal måke for hånd eller med freser, men når man kan bråke i helgene! Min mening er at man ikke skal bråke på søndager i det hele tatt (noen holder faktisk helgefred), og på lørdager kan du godt vente til ti. Minst. Godt å sove ut etter stri uke.
Til dere som måker for hånd og tydeligvis trenger skryt: Så flott! Ikke bråker dere, sunt er det, og muskler har dere sikkert! Suuupert!
Til dere som bruker freser: Snøen blir borte, og det er faktisk poenget! Suuupert!
Sånn. Håper aller er fornøyde nå.

gmw2013-02-01 22:34
Antall innlegg: 122

Mitt poeng med ikke å bruke freser har ikke noe med ønske om hverken trim eller muskler. Skjønner godt at mange ønsker å bruke snøfreser, men poenget var derfor at det faktisk går an å måke snø uten å bråke - i hvert fall på søndager. Der er jeg veldig enig med deg akric - noen ønsker fremdeles litt stillhet på søndager. Det er ikke noe hyggelig å våkne til naboens sirkelsag en søndag formiddag heller, og det er også deilig å slippe lyden av gressklipper når man skal sette seg ut i solveggen en sommersøndag og nyte en kopp kaffe. det er jo seks andre dager i uka da - for de aller fleste av oss..... :-)

Lene T2013-02-02 10:08

Nå skal jeg smette inn mitt siste innlegg i denne saken; ja, enig, gmw, men det er faktisk ganske mange som av helsemessige årsaker ikke kan måke snø manuelt - om de vil aldri så mye.

Nixita2013-02-02 11:53
Antall innlegg: 4724

Alle skjønner det Lene T, men man må da kunne få lov å si at man har vært på en herlig skitur selv om ikke alle har mulighet til det.

Lene T2013-02-02 11:59

Ja, gjerne det, men ikke samtidig si at alle ekte mannfolk/kvinnfolk går på ski.

Lene T2013-02-02 12:08

(og beklager at jeg har bidratt til å avspore tråden din, meso ;), slutter meg gjerne til akric!)

Matsine2013-02-02 12:54
Antall innlegg: 99

Nå detter jo denne snøen ned enten det passer eller ikke. Da er det helsen som bør bestemme om freseren skal brukes eller ikke. Er snøfreseren et must (virkelig must), bør ikke dette skje før kl. 11.00 på lørdag og kl. 13.00 på søndagene. Men jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan komme til enighet med naboer om dette.

I "gamle dager" skulle gudstjenesten ha begynt før "ting" kunne gjøres, og venninnen min fikk ikke engang lov til å strikke på søndager (og det bråker jo ikke). Holmenkollrenn og skøyteløp startet visst ikke før kl. 13.00 (ikke at jeg husker så langt tilbake, men noen fortalte meg det). Men, idag, når de fleste jobber, er det deilig å slippe å bli vekket av motorisert terrorinstrumenter.

Ha en fin helg.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?