Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 469

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
trymare2013-05-07 12:08
Antall innlegg: 871

La meg forklare: Rødt får 200.000 i støtte, Høyre får ingenting. Av LOs medlemmer stemmer 25% Høyre. Jeg tror nok betraktelig færre enn 25% stemmer Rødt av LOs medlemsmasse. Derfor er det bemerkelsesverdig at LO nå går ut å støtter kommunistene på ytterste venstrefløy.

Harry 20122013-05-07 12:21
Antall innlegg: 48

Det kan vel henda Trymare, det er ein grunn til at LO støtter venstresida i norsk politikk? Kan det ha noko å gjera med retten til å organisera seg t.d.?
Kan vel heller ikkje sei dei nevnte partia på høgre sida, er av dei som støttar mest opp om denne retten?

Det er dei som meiner me ikkje treng fagrørsla i 2013, av erfaring har eg heilt motsett oppfatning.

bris12013-05-07 12:55
Antall innlegg: 2601

Trymare, der har du en oppgave: forklar de 25 % med Høyre-velgere at de indirekte støtter venstresiden i norsk politikk.

YesYes2013-05-07 14:38
Antall innlegg: 137

Isolert sett kan nok LO`s støtte til venstresiden virke korrupt og urettferdig, men om venstresiden ikke ble støttet på denne måten så ville man lett ende opp med et politisk system der man som f.eks. i USA har kun to høyrepartier å velge mellom i det føderale valget. Det ville være som om man i Norge kun kunne velge mellom H og Frp til stortingsvalget. Og alle skjønner jo at dette ikke akkurat medfører bedre livsvilkår for en stor del av befolkningen som faller utenfor arbeidslivet av ulike årsaker. F.eks. i USA så er vel nå minstelønna ca 7 dollar timen og det er der mange som jobber med minstelønn under uverdige slaveriaktige forhold.

jonassindre - Ikke medlem lenger2013-05-07 15:11
Antall innlegg: 405

Høyre er Norges største arbeiderparti pr.dags dato!! Hvordan er det mulig å drasse USA inn i denne "debatten" uten å rette blikket mot de som skråler Internasjonalen og vaier røde faner på "arbeidernes" kampdag?? Mange av disse har ettpartisystem!! Da har du valg da...
Mitt kjære lands NEST største arbeiderparti får definitivt ikke min stemme før de slår seg sammen med det største,og da er vi jo enige,NESTEN alle sammen!! To høyreparti i USA??? Den var god,du..
Ha en fin dag og godt valg.

YesYes2013-05-07 15:33
Antall innlegg: 137

jonassindre: Jeg har ikke noe problem med å være enig i at historiens typiske ettpartisystemer er mye verre enn USA`s tilnærmede topartisystem.

Men når man ser på politikken republikanerne og demokratene har ført i USA gjennom de siste 30 år ja så er sammenligningen med norske Frp og H betimelig.

Dragonfly72013-05-07 17:38
Antall innlegg: 2

To partier som garantert ikke vil få min stemme noensinne er FrP og SV.

snubi2013-05-07 20:17
Antall innlegg: 500

FrP, SP og SV er totalt uaktuelt!

jonassindre - Ikke medlem lenger2013-05-07 22:39
Antall innlegg: 405

ÿesyes!! plukke bær i Hardanger?? Spørsmålet var i utgangspunktet;
hvem vil du IKKE stemme på ved årets valg, Det svare æ på her og no;
Ikke Norges nest største "arbeiderparti, Du faller helt ut ang,USA"s historie,og bruker retorikker som er forbeholdt regimer som æ håpe vi ikkje må forholde oss te i fremtia..Klare ikkje å holde mæ unna den flotte dialekten min,men du,lykken og alle pertian,e for alle,, Glad vi kan ytre oss som vi gjør,og D kan dæm i USA også,Minstelønn?? va d 60kr æ leste at en statsbedrift betalte sine #slavearbeidera"?? IKKE døm før du vet eller har vett!Bruk din stemme te å bry dæ QM,ikkje me

Aran - Ikke medlem lenger2020-12-03 22:53
Antall innlegg: 6062

MDG. MDG folk blir veldig fort fornærma har jeg funnet ut. Og er mere paranoide enn folk flest.

Aran - Ikke medlem lenger2020-12-03 22:56

Hva er det som er mest skremmende for en MDG-er ?

Jo et stort tall bak bokstavene Sp.

Og et lite tall helst under 4% bak bokstavene MDG.

Aran - Ikke medlem lenger2020-12-03 22:59

... Og en hamburger som ikke er vegetarburger . Da blir MDG-eren så sur og gretten at vedkommende blokkerer deg på FB dersom du bare skriver hamburger.

Aran - Ikke medlem lenger2020-12-04 00:20

Ja ja, det var dagens erfaringer.

Nå skal man sove.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2020-12-08 09:37
Antall innlegg: 1984

Stakkars wstine. Hvor ble hun av ? Noen som vet ? NAV ? Håper hun får hjelp.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2020-12-08 09:41
Antall innlegg: 1984

Trymare påstår at Høyre ikke får noen støtte. Det er en påstand som er helt feil og ville gitt strykkarakter i statsvitenskap på ungdomsskolen. Det er en kjent sak at rikinger som Hagen og andre støtter Høyre med millionbeløp hvert år. Uten støtten fra LO ville Ap og Sv sakket akterut og vi ville ikke hatt det fine velferdssystemet vi har i dagens Norge.

Aran - Ikke medlem lenger2020-12-08 14:17

Ikke skriv negativt om wstine Jensine1. Hun er jo ikke akkurat her for å forsvare seg. Skam deg . Fysjom.

Ordspill no - Ikke medlem lenger2020-12-08 14:54
Antall innlegg: 116

Minner om forumreglene våre, og punktet som omhandler bumping av tråder.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?