Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 759 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| PattiSmith | 2013-11-04 16:14 | |
![]() | Verden blir mindre, og vi får del i tradisjoner fra andre deler av verden. Jeg synes det er en fin anledning til kreativ aktivitet sammen med barna. Dette utelukker ikke at vi kan ivareta egne tradisjoner. Har det vært vanlig å markere Allehelgensdag her i landet? Jeg tror det er først nå etter at Halloweenmarkeringen ble vanlig at vi har blitt oppmerksom på Allehelgensdag, så det har jo ført til oppmerksomhet rundt tidligere tradisjoner her hos oss. Halloween eller ikke, barn trenger å oppdras uansett hvilke nye arenaer de beveger seg på. De må selvsagt respektere at ikke alle ønsker besøk. En hyggelig melding på ytterdøra bør jo bli respektert. | |
| jonassindre - Ikke medlem lenger | 2013-11-04 23:03 | |
![]() | PattiSmith:) SÅ godt det du skreiv:)Jeg hadde besøk av ei prinsesse og en prins..flott sminka og etter avtale med mamman demmes hadde jeg årets skuespill..fra mi side da..de sa etterpå:Ho mormor kjente oss ikkje igjen.Artig.!!! De sa ikkje knask el knep når de ringte på men knask eller bøøh,Jeg valgte knask..såklart:) Det var den 31 oktober!! Allehelgensdag er ..så vidt jeg vet..ikkje en tradisjon her i landet.den var i går.vet jeg. Er ikkje spesiellt glad i å gå på kirkegården.. sry..til de som er det. Min måte å ta vare på de av mine aller kjæreste som er gått videre er at jeg Alltid tenner et spesiellt lys for dem på den dagen de kom inn i livet og den dagen de gikk ut. Det er min mormor,morfar og 2 av mine aller beste venninner.. Det er hhv 42,41,20 og 11 år siden. Å tenne lys og tenke på dem spesiellt disse dagene gir meg en ro større enn den jeg får på gravstedet. De er jo ikke der..de er i hjertet mitt:) | |
| PattiSmith | 2013-11-05 13:25 | |
![]() | :) det var nok hyggelig for dere alle, jonassindre. Slike opplevelser er gode både for de små og oss besteforeldre!! | |
| jonassindre - Ikke medlem lenger | 2013-11-05 14:27 | |
![]() | JA..er det ikkje godt for oss besteforeldre og se øyan stråle på de små som uten tanke på ondskap kommer og later som om de er noen andre..?? All verdens sminke og kostyme tar ikkje bort glansen i øyan til de som er fremtia for oss alle,med eller uten barnebarn..) Fin dag:) | |
| auau | 2013-11-13 11:38 | |
![]() | Mine norske røtter sier nei til import av andre lands skikker Hvorfor ikke danse halling med nisselue - til felespill (f eks). Halloween dyrkes selvfølgelig av handelsstand og andre som værer fortjeneste. | |
| terø | 2013-11-13 13:09 | |
![]() | Jeg kjenner ingen steder at Halloween er noe for meg, men god fornøyelse til de som føler for det. | |
| jonassindre - Ikke medlem lenger | 2013-11-14 23:02 | |
![]() | De SMÅ søte ungene rundt oss som ikke aner hva ondskap egentlig er- kan vel gå rundt etter avtale med mamman og pappan?? Hei hå nå er det jul igjen.nå titter nissen frem så er vi glad igjen:) Små "djevlene" og små "nissene" er helt uten skyld..de gleder seg:) Men vi voksne skaper det onde rundt oss,tror jeg Imårra skal æ tenne et spesiellt lys for min morfar som gikk 15nov1972 klokka 0959.. Hallo..vin eller ikke.. Mine kjæreste er med meg:) GO natta og ta vare på hverandre:) | |