Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 753 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| stumpeguri | 2013-12-20 01:00 | |
![]() | Skulkekalender 20 desember I bislaget sto der en bøtte med sild En kasse potet og en klase med dill Jeg skrapet en isrose på det frosne bislags vindu og pustet varmt mot kalde fingre. I skumringens lys over marken Skimtet jeg slipestein og gamle sparken. Elgen sto blant hvite trær i skogens bryn og prustet iskrystaller. i den blankfrosne dammen på åker speilet månen sine råker og kråkens hese skrik forstummet bak et frosset slør. Under bislags tak hang granbarkvast Mellom dobbelvindu ,røde roser lagd av plast. Jeg lukket hånden opp og igjen,fram og tilbake Smuler av serinakake. | |
| stumpeguri | 2013-12-20 01:00 | |
![]() | Skulkekalender 20 desember I bislaget sto der en bøtte med sild En kasse potet og en klase med dill Jeg skrapet en isrose på det frosne bislags vindu og pustet varmt mot kalde fingre. I skumringens lys over marken Skimtet jeg slipestein og gamle sparken. Elgen sto blant hvite trær i skogens bryn og prustet iskrystaller. i den blankfrosne dammen på åker speilet månen sine råker og kråkens hese skrik forstummet bak et frosset slør. Under bislags tak hang granbarkvast Mellom dobbelvindu ,røde roser lagd av plast. Jeg lukket hånden opp og igjen,fram og tilbake Smuler av serinakake. | |
| stumpeguri | 2013-12-21 09:27 | |
![]() | skulkekalender 21 desember Gamlefar hostet og harket i kroken. Han hadde akkurat lest et kapittel i den tibetanske dødeboken. Han fabulerte om døden….den kommer sikkert i natt, «Å gamlemor hjelp mæ, æ utånder snart.» Han hadde følt sæ skral i flere dager Halseondt og urinale plager Og som om det ikke skulle være nok Hans utfreakede unge nevø kom og ga han denne informative bok. Det hørtes et fnys i en melsky der fremme Medlidenhet i desember det kan man bare glemme. «Du Ludolf Marenius min kjæreste mann! Du får pinade vente tel sylta er kokt så skal æ gje dæ ditt siste vaskevann!!» | |
| stumpeguri | 2013-12-22 00:12 | |
![]() | Skulkekalender 22 desember Nei… jeg driver ikke og vasker så mye Hva er vitsen med det i duskegryet? Da heller ligger jeg på sofa så god Og lar både det ene og det andre vokse og gro… Ja skjønn du meg rett jeg er både god og mett, og gaver i hopetalls er pakket inn. Noe til tynn og noe til trinn Men sylte har jeg og litt ekstra rompesteik. Stresse? Å nei du …Han smeisk-erik kan vaske sjøl Han trenger en forandring for han er jo allerede lenka fast i bakstefjøl. | |
| bris1 | 2013-12-22 14:09 | |
![]() | For en fantasi du har! jeg gir meg ende over..... God jul, stumpeguri! | |
| stumpeguri | 2013-12-23 09:55 | |
![]() | Tusen takk bris :-) det er hyggelig og høre...ja som min mor alltid sa...det er ikke fantasien det er manko på :-) god jul | |
| stumpeguri | 2013-12-23 10:28 | |
![]() | Skulkekalender Lillejulaftes Æ pakker inn potet og tråd Denne pakken skal min aller beste kompis få. Æ pakker inn en svær agurk Æ håper ikke det blir no surk. Til gubben har æ funnet frem Litt fenalår med piska krem. Min beste nabo får en håndfull nøtter Mens min verste nabo får en kopp med larveføtter. Alle ungene ja tre…. Får 50 øre og det var det. | |
| stumpeguri | 2013-12-24 00:01 | |
![]() | Skulkekalender Storjulaftes De hadde kjørt så lenge nå Jakop og Maria i sin blå Peugot. De hadde trolig tatt litt feil av vegen De skulle jo til betlehem Og ikke dit dem fisker juleskreien. Men nå var det for sent og snu I horisonten så de skjomen bru. De kjørte så til narvik by Og begynte og lete etter hus og ly. Men alt var stengt og lukket, Maria bare sukket. I fjæra i vassvik står det et naust så rødt Du tror det vel ikke men det var der han jesus ble født. Blant fiskekasser og sildenot Og linestamper og allslags skrot. De la seg til og sove I fiskerens alkove Da kom fødselen i gang og nisene i havet sang. De tre vise menn fant ikke frem De havnet inn på narvikguten og der ble dem! Maria tok det hele med en stoisk ro Mens Jakop lappet sin beksømsko. Det fantes ingen overjordisk stjerneglans Kun en enslig pære på naustet hannes Hans. Og tror du det ikke får du tro om på ny Jesus ble født i Narvik By. | |