Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 773 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pandamommen | 2014-07-18 23:11 | |
![]() | Man burde kubnne velge selv og ikke bli påtvunget denne sure lisensen. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-07-19 10:37 | |
![]() | Det som er det morsomme her er jo at alle undersøkelser viser at selv de som hater lisensen og NRK både ser og hører laaaangt mer på det enn de selv tror. | |
| Phi_Phi - Ikke medlem lenger | 2014-07-19 16:12 | |
![]() | Dere som er så glade i NRK-lisensen må gjerne betale min (som jeg blir påtvunget gjennom obligatoriske tv-signaler gjennom borettslaget). Blir bare for dumt å se hvordan NRK holder på, spesielt når de holder på med ut.no, yr.no og så videre, områder de overhodet ikke har noe med å gjøre i utgangspunktet. La de konkurrere på like vilkår som alle andre. Skal man ha en tv-lisens burde man i det aller minste 1) sørge for at kanalen faktisk driver med tv og radio, og ikke vær- og turportaler på nett, og 2) nekte den å sende reklame (som de faktisk gjør når de sier at "sendingen sponses av...) Folk var livredde for kommersielle tv-kanaler før; få kan vel se for seg en hverdag med kun NRK. Om noen år ler vi forhåpentligvis av tv-lisensen vi hadde før, slik vi ler av dem som ville ha tv-monopol tidligere. | |
| ljusnan | 2014-07-20 06:42 | |
![]() | Tv2 dekning av ol i sortsji var mye bedre enn noe ol nrk har dekket. Stort sett flinke reportere. Men under fotball VM har jeg sett på Svenske kanaler som uten tvil har mye bedre rapportere enn både nrk og tv2. | |
| Fiskekroken | 2014-07-20 11:36 | |
![]() | NRK har forpliktet seg til å sende programmer som er såkalt folkeopplysende. I tillegg har de krav på seg til å tekste for hørselshemmede, derav en viss prosent på nynorsk. De må også ivareta samisk, og skal ha sendinger som dekker både brede og smale samfunnsgrupper og program for barn. De må også ha daglige nyhetssendinger og sende beredskapsmeldinger som skal nås fram til alle, i alle kroker og kriker i hele landet. På fjernsyn er det kun NRK1, NRK2 og NRK3/NRKSuper og TV 2 Hovedkanalen som har slike forpliktelser. Det samme har NRKs radiokanaler, bortsett fra teksting da:). Alle andre kanaler kan gjøre som de selv ønsker. Jeg synes noen ganger det er kjekt med reklamepauser. Men det koster å være sikret det som er listet opp ovenfor, så ikke kødd med lisensen:) | |