Spillrom
| Sjiraffen | 15 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 15 |
Mobilspill
| Pågående | 8 631 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Cygnus | 2015-06-11 22:46 | |
![]() | Ja abelon, det er også en grunn til at hen kanskje kunne være lurt - men da å kutte ut han/hun. Som nevnt før har mange språk et 'hen' og ingen mulighet gor å ai han eller hun - så det er helt greit. Men tror ikke det alene løser alle de identitetsproblemene som har vært nevnt i denne tråden. | |
| ave - Administrator | 2015-06-11 23:53 | |
![]() | All den tid folk ikke har et stempel i panna som sier noe om politiske preferanser, seksuell identitet, psykisk status, whatever, så er det greit å ha noen allmenne generelle betegnelser for å forsøke å beskrive hvem og hva vi snakker om. Sånn må det nesten bli i det offentlige rom, etter min forståelse. At bildet nyanserer seg bedre når man faktisk vet/kjenner til noe mer enn det generelle er jo helt naturlig, og da gir det jo mer mening med tydeligere defineringer. | |
| Cygnus | 2015-06-12 00:20 | |
![]() | Men poenget mitt er at i vanlig språk er det egentlig unødvendig å skille mellom kjønn i omtale (3 person entall - merk at flertall er kjønnsnøytralt 'de'), slik norsk, engeksk, tysk, men ikke alle språk gjør. | |
| lups - Ikke medlem lenger | 2015-06-12 06:35 | |
![]() | En viktig ting oppi alt dette er vel respekt for hverandre??? Uansett kjønn hen,han,hun,tve,intet an you name it.... | |
| Puddelgal - Ikke medlem lenger | 2015-06-12 10:36 | |
![]() | Det er nesten bestandig veldig lite interessant å lese tråder hvor de som diskuterer ikke føler på kroppen hva det vil si å ikke passe inn. En ting er at språket skal gjøre kommunikasjon oversiktlig, men å påstå, som en gjør her, at man tillegger språket mer makt enn det har er jo veldig upresist. Språk er makt. Om de som kommer under kategorien synes at betegnelsene ikke dekker det som de er så må språket inkludere de betegnelsene som er nødvendig. Jeg skal i alle fall være generøs nok til å inkludere dem i mitt språk. Av og til tenker jeg at om vi ikke hadde vært så satt på det å definere hverandre gjennom språk og assosiasjoner så hadde kanskje flere tenkt at det ikke var nødvendig å gå til så drastiske steg som utsette seg selv for smerter for å passe det bildet som fremstår gjennom den allmenne oppfattelsen av kjønn. Å spikke det ned til å være et spørsmål om grammatikk blir en klinisk måte å avvise noe som krever litt mer av oss, rister litt i fundamentet. Da bruker vi nordmenn å bli så urolige og lite genrøs. | |
| Emil1960 | 2015-06-12 10:59 | |
![]() | Veldig flott sagt Puddelgal !!! | |
| Emil1960 | 2015-06-12 14:44 | |
![]() | Gosj , nå hadde jeg skrivi et laaangt innlegg, så ringte tlf, alt forsvant ....fuckings ! Begynner på nytt ! Heterofile : medfødt akseptabel identitet, sitter aldri i noe "skap", får normalt sett en naturlig oppvekst og tilhørighet ( noe jeg mener MÅ være sunt) ! Man finner f.eks.sin utkårede, og alle hjerter fryder seg og backer opp...jadda , i håp om barnebarn og slekten føres videre ...og med prestens velsignelse kan det neppe bli bedre ...alle roper hipp hurra og kaster lykkeris! Homofile : starter livet med å lure på om de er normale ..stikker også ofte inn i "skapet", noen blir der SÅ lenge at de aldri klarer å finne hverken seg sjøl eller andre ! Men nå er vel homo nesten stuereint. ..takket være kjente folk som har blitt gode forbilder! Transgendere : Her ramler folk mellom alle stoler...de identifiserer seg ofte som hetero eller homo , noen tar livet av seg, andre er heldige , og har både familie og venner som forstår....men gjør samfunnet det ? Her er det ennå en lang vei å gå for å bli akseptert ! | |
| Cygnus | 2015-06-12 15:11 | |
![]() | Jeg er faktisk enig med deg, Emil - for en gangs skyld!! ;) - det er helt klart en implisitt 'norm' i samfunnet, vanligvis basert på majoriteten, og de av oss som er i den majoriteten bør legge stor vekt på å forstå at det som ikke følger normen, er like normalt og naturlig som våre identiteter, aktiviteter, følelser, legninger, osv. Men forhåpentligvis er dette noe som stadig endrer seg i positiv lei - til og med i kirken!!' | |
| Emil1960 | 2015-06-12 15:50 | |
![]() | Bra Cygnus. ..nå ble jeg faktisk litt mere glad i deg også ;-)) ! | |
| Word65 | 2015-06-12 18:25 | |
![]() | Veldig bra Emil...stolt av deg !! | |
| Cygnus | 2015-06-12 19:53 | |
![]() | Neimen Emil da! Jeg som trodde du hadde vært glad i meg hele tiden!! ;) | |
| Emil1960 | 2015-06-12 20:23 | |
![]() | Joda...du virker kjempekul ;-)) ! | |
| lups - Ikke medlem lenger | 2015-06-13 16:40 | |
![]() | Gud skapte mann og kvinne..Siden skapte mannen og kvinnen alle de andre kjønnene hmmm .Hva blir det neste?? | |
| bearo | 2015-06-14 06:56 | |
![]() | Eg føler meg som en konge, men ser likevel gjennom fingrane på å bli omtalt som "han tøffe fyren der". Toleranse og aksept startar gjerne innanfra. | |
| Emil1960 | 2015-06-14 13:55 | |
![]() | Lupus : og i dag fortsetter faktisk mann og kvinne å skape alle disse manfoldighetene! ! | |
| alone | 2015-06-14 16:39 | |
![]() | Så levde de glade og lykkelige helt til the end. | |
| Emil1960 | 2015-06-14 17:55 | |
![]() | Ja så sant man får sjansen så gjør man det....nemlig ! | |
| alone | 2015-06-14 20:11 | |
![]() | Ja ikke sant :) | |
| Emil1960 | 2015-06-15 21:11 | |
![]() | Ironisk? | |
| ave - Administrator | 2015-06-16 00:49 | |
![]() | Nå begynner denne tråden å bli en kryptisk dialog mellom noen av aktørene her, og lite inkluderende for andre debattanter. I så fall er det mer hensiktsmessig å ta kommunikasjonen som pm. | |