Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 590

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2015-10-09 21:27
Antall innlegg: 1807

Jaha , så du håper at du ikke er normal , for det høres så kjedelig ut ...
Når jeg tenker på "normal" , så tenker jeg at det er positivt .
At man har sunn dømmekraft , beina på jorda , et kritisk blikk og
ikke lar seg lede , blant annet . Lista kan selvfølgelig være mye lengre ,
men du skjønner sikkert hvor jeg vil hen ? Kan jo ta et eksempel på hva man vil kalle for "ikke normal" : PROBLEMSPILLEREN her på ordspill .
Henne kan man nok kalle syk . Hun er jo et ekstremt tilfelle da , så det finnes nok flere i "gråsonekategorien".
Også er det sånne som meg , som regner seg som heeeelt normale ! ,
men som da har opplevd "kokkeligmonke ting" . Det finnes vel flere sånne som meg der ute ? Jeg hører ikke hjemme i alternativland , gjør du ?
For meg er ikke sånne opplevelser øyeblikkelig morsomme og spennende .
For meg er det "unormalt" å oppleve slike ting .
Så da er vi forskjellige kan man si .
Men jeg håper jo at du egentlig er NORMAL da ...

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-10 09:48
Antall innlegg: 2649

Joda abelon jeg er normal, skjønte jo hvor du ville hen. Og jeg tror det store flertallet i befolkningen har hatt paranormale opplevelser om de tenker seg grundig om. De som er unormale er jo de som påstår de ikke har hatt paranormale opplevelser enten de har hatt det eller ikke.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-10 13:36

Ja , hva er så paranormalt ? Ikke vet jeg .
Jeg har en venn som jeg har kjent siden barndommen ; vil si at hun er
helt normal , nesten litt A4 , mener at hun ikke er "eksperimentell" .
Mener at hun er et sunt menneske tankemessig og "handlingsmessig .
Jeg er ikke så innafor "A4 arket" som hun er . Hun fortelle av og til om små artige episoder som jeg nok ikke vil kalle paranormale , men de er litt
underlige ... Sånt har jeg så og si ingenting av . Vardøger og andre underlige "tilfeldigheter". Kanskje det har med intuisjon å gjøre .

Så du skjønte hvor jeg ville hen ... det var godt å høre .
Men si meg , er det egentlig noen klar definisjon på paranormalt ?
Det må vel være gråsonelandskap her også ?
Lurer på hva ordspillere mener om din påstand om at ALLE egentlig
har hatt en "paranormal opplevelse" eller to ... Kanskje noen klarer å
grave frem en bitteliten opplevelse , som kanskje er litt paranormal ...

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-10 14:27

De vanligste paranormale opplevelsene folk har er vel at de føler andre personer sin utstråling eller intensjoner. At folk opplever slikt er nok så vanlig at de ikke tenker over at det de opplever er noe paranormalt.

sommerferie12015-10-10 15:20
Antall innlegg: 6

Tilbake til programmet Åndenes makt - jeg er enig med deg JamesO - i at det er merkelig at folk fornekter både innhold og menneskene som deltar i programmet. En masse vanlige nordmenn forteller sine historier - ingen grunn til å tro at de lyver!! Tror det er en ganske høy terskel de har forsert for å gå på TV på denne måten. Jeg tror det frykt og fornekting som gjør at folk nekter å tro på disse historiene.

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-10 16:00

Enig med deg sommerferie1.

Lurer på hva det er skeptikerne frykter .

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-11 09:38

Man frykter det ukjente . Det rokker ved vår oppfatning av oss selv og verden. For min egen del , så kan jeg si at jeg nesten kom i en identitetskrise etter "min underlige opplevelse" . Jeg hadde jo hatt noe
"småtteri av underligheter" både før og etter denne opplevelsen , men det
greide jeg å bortforklare og mer le av . Men det er umulig å le av at jeg
faktisk har hørt stemmen til en mann som døde på 1970 tallet . Det har rett og slett gjort noe med min virkelighetsoppfatning .
Hvem er det som vil ha sin virkelighetsoppfatning snudd på hodet ?

JamesO - Ikke medlem lenger2015-10-12 23:15

www.youtube.com/watc...e= youtu.be

alone2015-10-13 09:06
Antall innlegg: 387

Jeg har en stor tro på et evig liv etter døden :) Ja jeg er en kristen og har det kjempegreit med det :)Prøver så godt jeg kan å leve som det er foreslått...Hvis det det skulle vise seg at det ikke finnes noe etterpå så !!!! So what :)

Cygnus2015-10-13 10:02
Antall innlegg: 44845

Det interessante er at emnet for tråden - reinkarnasjon - ikke har vært diskutert noe særlig! Lurer på hvorfor det forsvant?

asloco2015-10-13 15:46
Antall innlegg: 41

Jeg frykter vel egentlig ikke så veldig mye. Jeg syns det er litt trist at alt tar en slutt en dag ifølge mitt livssyn.

Når det gjelder det overnaturlige, spiritisme og det paranormale, så er ingenting av det noensinne bevist. Det er bare snakk om ofte relativt tvilsomme "vitneprov". Jeg er helt sikker på at folk tror de har opplevd ting, jeg er bare ikke helt sikker på om deres oppfatning av tingene som har skjedd stemmer overens med virkeligheten.

For meg blir argumentasjon som: "Folkene på det kommersielle tv-programmet sier at noe er sant, derfor er det det." Litt søkt. Du finner mange på "Visjon Norge" -og andre tv-kanaler som fronter religioner, som kommer med ganske hårreisende påstander. Er det de sier også sant? JamesO, du blir himmelfallen fordi folk kan være skeptiske til "Åndenes makt". Det finner jeg litt merkelig for å være helt ærlig.

Og så tilbake til det tråden handler om. Nei, jeg tror ikke på reinkarnasjon, men skulle ønske det fantes, for jeg tror jeg har helt grei karma liksom ;)

Cygnus2015-10-13 17:00
Antall innlegg: 44845

Helt enig, asloco!
Og for å være ærlig, det virker litt tøvete å foreslå at 'skeptikere' frykter noe.

Jeg hadde virkelig likt en liten reinkarnasjon eller to, men akk, det er nok dessverre ikke mulig.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-14 01:37

Så på videoen med Audun Myskja . Har jo hørt litt om ham tidligere ;
blant annet at han driver med musikkterapi , og er høysensitiv .
Han snakker et språk som er lett å forstå , som ikke er for "høytsvevende".
Man skjønner at han har hatt en opplevelse som ga ham en retning , som han sier . Den måten han snakker om reinkarnasjon på , kan jeg gjerne "låne" ; så den "versjonen" av reinkarnasjon sier jeg ja til ...

HeleneHP - Ikke medlem lenger2015-10-15 12:59
Antall innlegg: 82

Det bunner vel ned til om man VIL tro eller ikke, gjør det ikke?

asloco2015-10-15 15:34

Hm, nei. Jeg vil jo gjerne tro på noe. Det er ikke en på/av-knapp. Det handler vel mer om å bruke logikk, og ikke se noen logiske grunner for å tro på noe. Det høres sikkert litt småautistisk ut for dem som tror.

Nei, jeg har ikke sett vinden, men jeg har sett/følt effekten av den. Jeg har heller ikke sett kjærlighet, men har følt den. Guddommer, spøkelser, ånder som sitter fast mellom dimensjoner, gjenfødelse, sjeler, superevner osv. Det har jeg ikke sett, følt eller opplevd på noen måte. Noen påberopper seg opplevelser, og jeg kan gå så langt som å si at jeg tror på at de føler de har hatt opplevelser.

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-15 21:19

Tro eller ikke tro ... Selv om jeg har hatt en uforståelig opplevelse
som jeg har måttet ta på alvor , så har jeg ikke plutselig blitt
"troende" ; jeg har bare blitt mer åpen for "det ukjente" .
Rett og slett fått et åpnere sinn på en merkelig måte ... men jeg har ikke
blitt "omvendt". Har aldri hatt noe behov for å "tro fullt og fast" på noe ,
heldigvis . Men tenker nå etter hvert , at jeg ikke tar skade av å ha
fått et mer åpent sinn .

asloco2015-10-15 22:34

Jeg syns det er helt greit at folk har åpne sinn, og jeg er åpen for at det finnes andre ting enn vi vet om. Jeg har bare ikke opplevd noe overnaturlig, og syns det er på sin plass å ta ting med en klype (evt. bøtte) med salt.

Jeg har kristne venner, buddhistiske venner og har hengt med folk som har påberopt seg varme hender og det ene og det andre. De har bare ikke klart å overbevise meg. Det er sikkert derfor det kalles tro ja.

Hvor går grensa? Det finnes folk som tar seg veldig godt betalt for healing, homeopati, spåing, kontakt med kjente og kjære som har gått bort osv. Jeg syns det er vanskeligere å tro på folk som har en økonomisk motivasjon for å hjelpe andre med sine magiske evner. Åndenes makt er ikke et opplysningsprogram. Det er et program som er lagd av et firma for TVNorge med klar økonomisk motivasjon. Det skal ikke mer enn litt googling til for å se at folk som har vært med på det har fulgt et manus de har fått utdelt. Det er merkelig at det overnaturlige aldri har ett fnugg av bevis. Det ville blitt kalt svake indisier i en rettssak.

asloco2015-10-15 22:51

skepsis.no/index.php...yh etID=140

abelon - Ikke medlem lenger2015-10-15 23:30

Og så er det stor forskjell på de som påberoper seg varme hender og det ene med det andre , som du skriver , og oss som bare har hatt en uforklarlig
opplevelse eller ti . Det er derfor jeg ikke har søkt til "åndelige miljøer"
av noe slag som måtte finnes der ute ... for det virker så overdrevent .
Det er farlig med for mye skråsikkerhet , på noe som helst område egentlig.
Så disse som mener de har spesielle evner som de kan tjene penger på ,
burde folk styre unna . Snåsamannen tok ikke betalt , og det gir ham
mer troverdighet synes jeg .

asloco2015-10-16 00:25

Helt enig, Abelon. Det er klart en stor forskjell på folk som føler de har opplevd ting, og folk som håver inn penger på det. Jeg tror at snåsamannen tror på han kan helbrede folk også.

Jeg prøver å dømme minst mulig, og håper ikke du føler at jeg prøver å latterliggjøre det at du har hatt en opplevelse. Jeg har respekt for at folk har opplevelser. Jeg tror personlig at det er hjernen som lurer en til å tro at ting skjer, men har full forståelse for at andre mener det skyldes paranormale energier.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?