Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 808

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-02-25 21:33
Antall innlegg: 1807

Men i likestillingens navn , eller noe sånn . La oss (ritalina) finne en uten tissefant som vi kan mene noe om her på ordspill . Altså ikke moder Theresa !
Me too , me too , vel , jeg synes det har gått for langt . Menn trakasserer ikke jevnt over heldigvis , og kvinner er ikke offer , jevnt over , heldigvis . Langeland har forbedringspotensial , og jeg synes han skal få en , siste , sjanse .

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-25 21:38
Antall innlegg: 1630

Enig i at alle skal få en sjanse til, og alkoholproblemer er alvorlig for den det gjelder.
Han beklager oppførselen sin, men i intervjuet her står han fram som selvoppnevnt offer for metoo-bevegelsen. Det er så borti veggene fjernt at han kan ikke forvente sympati. Hvor er selvinnsikten?

Cygnus2018-02-25 21:52
Antall innlegg: 44845

De problemene ksn også være alvorlige for omgivelsene.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-25 21:56

Cygnus: ja, det kan det også.

abelon: Blir nysgjerrig på hva du legger i at metoo har gått for langt?

Det er vel ingen som mener at menn jevnt over trakasserer og at kvinner jevnt over er ofre.

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-25 22:09

At denne "metoo bølgen" kom omtrent på samme tidspunkt som Langelandsaken , gjorde vel sitt til at fokuset på ham ble større enn det ellers ville blitt , og det kan da bikke for langt i "riktig retning" . Så det er det berømmelige balansepunktet da ... Ikke alltid så lett å finne det .
Ser at han til dels fremstiller seg som et offer for denne bevegelsen . Men kan også skjønne at han , til en viss grad , gjør det . Hva ville vi følt i en tilsvarende situasjon ? Sånn som jeg leste intervjuet , så har han ikke så dårlig selvinnsikt , men han føler jo selvsagt for å kjempe . Da er det stor fare for å reagere litt "primitivt" ; angrep er det beste forsvar .
Når dette har roa seg , og han kanskje får jobbe tilbake , så vil jeg tenke at han ler litt av at han , på en måte , fremstilte seg som et offer i kampens hete . Når ting kommer på avstand blir det ofte lettere .

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-25 22:28

Tja..... Langelandsaken var det lite fokus på da det "tok av" i det politiske miljøet for å si det slik. Giske, Tonning Riise, Leirstein osv.
Når Langeland nå, over et halvt år senere, kommer på banen igjen og attpå til som offer (!), fyrer han opp om egen person så det synger.

Cygnus2018-02-25 22:51
Antall innlegg: 44845

L er ikke misforstått snill gutt, abelon, hverken mot kvinner eller menn - de siste ikke seksuell trakassering men intellektuell sådan! I følge kameratene fra facebook-høyre er han den glupeste i verden!

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-25 23:28

Skal ikke påstå at jeg ha fulgt med i alle disse sakene , men saken mot Giske fulgte jeg med på , og der ble hans , enkeltstående , "upassende oppførsel" beskrevet som trakassering . I henhold til Arbeidsmiljøloven er det trakassering : Når en eller flere personer gjentatte ganger over tid blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere personer . Man kan også definere en enkeltstående hendelse som trakassering , men da må hendelsen være såpass alvorlig at "den ikke er glemt neste morgen" . I saken mot Giske reagerte jeg på at ordet trakassering ble "misbrukt" , upassende oppførsel ble det også beskrevet som , og det er mer riktig .
Når man bruker trakassering i såpass milde tilfeller , hva skal man da beskrive det som når det virkelig er trakassering ? Ordene har stor makt .

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-25 23:43

Da kan det jo være at Langeland er "litt høy på seg sjøl" . Hvis han slenger ut dritt i hytt og pine , "intellektuelt dritt" , så burde kanskje noen som vil ham vel , "leke psykolog" . Kan han være litt selvdestruktiv mon tro ? Hakke peiling . Men , er det nesten bare på facebook han morer seg med "intellektuell trakassering" , eller ?
Har du ett eksempel eller to Cygnus ?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?