Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 474 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-06 21:56 | |
![]() | Beroligende ord! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-06 21:57 | |
![]() | Ikke noe som er tvilsomt her nei ! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-06 22:41 | |
![]() | Vi elsker hverandre høyt og ubetydelig ;-) | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 08:58 | |
![]() | Ja ja | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 09:17 | |
![]() | "Skjebnefellesskap" | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 09:41 | |
![]() | Sånn er det med den saken. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 11:01 | |
![]() | M.t.p. at Jensine insisterer på at JamesO er broren hans, så er det vel duket for et lite trekantdrama, da? | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 11:29 | |
![]() | Som vi vet så deler brødrene J/J på alt. Felles meninger, en bondegård, en ny traktor, en pc, to brødre. ...... og jeg? Jeg sier omskriver Barbra Rings Marte Svennerud; je tek dom begge to ;-) | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 14:03 | |
![]() | Det er dama si. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 14:35 | |
![]() | Itte no knussel. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 17:20 | |
![]() | Tenker på å reise til Færøyene/Island kanskje Shetland (Orknøyene), forhåpentligvis om ikke så fryktelig lenge. Har tenk til å reise med båt. Var det du som hadde tatt reise "i de traktene" Ritalina? Kan du fortelle litt? Jeg har reist veldig lite ut i verden, men nå skal jeg så smått begynne... Først litt i Norge, Vestlandet, 25 år siden jeg var det, fyttirakkern! Og om noen måneder går turen "ut i den store verden". Har bestemt meg for å reise fremfor å bygge... | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 18:00 | |
![]() | Har ikke vært på Færøyene/Island, men Shetland og Orknøyene. Tok Smyril Line fra Bergen, men det går ikke nå mener jeg. Du må reise fra Danmark, dessverre! Dette var en rundtur Shetland/Lerwick - Skottland/Aberdeen, så tog til Inverness (Loch Ness), videre til nordspissen av Skottland, ferje til Orknøyene/Kirkwall og tilbake til Shetland. Anbefales! Flott natur, kultur. Gamle slott og ruiner fra eldgammel tid. Norske avtrykk osv. Ta turen! Sikkert mye bedre å bruke tid på å reise enn å bygge, særlig for deg som ikke ferdigstiller prosjektene dine (som du fortalte om en gang) :-) | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 18:11 | |
![]() | Takk ! Joda, jeg får ferdigstilt byggeprosjektene etter hvert, men nå har jeg restaurert diverse hus i "så herrens mange år", at motivasjonen er lav, så da selger jeg heller et hus og reiser. Blir jo litt penger å reise for det ! Har lenge vært fasinert av landskap/kultur på disse stedene, så nå er det på tide! Tror ikke mange angrer etter sånne turer nei. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 18:27 | |
![]() | Ja, det var disse bøndene da............ grisebøndene denne gangen. www.nrk.no/rogaland/...1. 14068932 Norge; best på dyrevelferd? Liksom....... Hva skulle vi egentlig med dyrepolitiet? Hva gjør de? Dette er subsidiert ondskap. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 19:47 | |
![]() | Dyrene må få like stor frihet som menneskene. Ut i enga skal de så lenge som mulig. Imidlertid legger dessverre regjeringen opp til en form for produksjonstilskuddsordni nger som bare gavner de store gårdsbrukene. Det er bunnfradrag bl.a. i produksjonstilskuddet som går utover de minste hobbygårdsbrukene. De minste gårdsbrukene har ofte bedre dyrevelferd fordi bonden i større grad rekkerå se over hvert enkelt dyr og rekker mer å sørge for dyrevelferd. Slik det er i dag er det for eksempel ikke mulig å få overskudd på gårdsbruket om man ikke har tilstrekkelig med dy. Dette betyrf.eks. at noen bønder som jobber for eksempel 1000 timer i året med gårdsbruk har en timelønn på 0 kroner eller mindre enn 0 kroner. Dyrevelferden er bra, men hvor lenge vil slike bønder gidde holde på når inntekta er null. Kostnadene til kunstgjødsel, såfrø, rundballeplast, reparasjoner, innleid arbeidskraft, dyrlege, maskininvesteringer mm. er store I stedet ser vi en utvikling der det blir stadig flere store gårdsbruk og der dyreholdet blir stadig mer mekanisert, der gårdsbrukene blir mer som fabrikker å regne. De små jordteigene slås ikke lengre landskapet gror igjen på steder som ikke har de største arealene. Politikken til H og Frp ødelegger mye av det positive med jordbruket i Norge. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 20:55 | |
![]() | Her er vi enige i både det ene og det andre, J/J. Men syns du at SP kjører en politikk som taler dyrevelferdens sak? Er SP pådriver for bedret dyrevelferd? Mange dyr står fastspent innendørs livet ut, f.eks. Uttallige saker vitner om svært slett dyrehold. Har ikke bøndene selv ansvaret? Og hvorfor hører vi ikke noe fra SP? Vi kommer heller ikke utenom pelsdyrnæringen, subsidiert dyremishandling. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 20:56 | |
![]() | ps Abelon, hvis/når du skal til Vestlandet, og om du da skal innom sør-vestlandet, ta kontakt. Velkommen skal du være :-) | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 22:23 | |
![]() | tror ikke sp er på topp på dyrevelferd | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 22:31 | |
![]() | Definitivt ikke på topp, fikk vel en bunnplassering om jeg ikke husker feil. Er ikke det rart? Skulle ikke nettopp bøndene være pådriver i dyrevelferdsarbeidet, de som eier dyrene? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-07 23:31 | |
![]() | Hilse på? Ja, kanskje det/hvorfor ikke/kan ikke "skade"... Ja, det kunne faktisk vært hyggelig å si Hei på Deg! Kanskje en liten kaffetår også. Sånn ca. hvor bor du ? Vi skal ha en liten ferie snart, og samboen vil til Vestlandet. Sannsynligvis/forhåpentli gvis rett før Sankthans. Liten teltferie. | |