Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 474

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:01
Antall innlegg: 1807

He he- at du er administrator ! Ja, det må det være?
Men er det en "personlig grunn"? Noe distanse må man jo ha når man kommuniserer som admin; og da tenker jeg at "man" ikke er galt å bruke, men "undertegnede" høres bare artig ut synes nå jeg. Men, her på Ordspill er du ikke admin, så her kan du la være å "manne" og "undertegne".

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:03

Du trenger ikke å være "very important person" her på Ordspill !

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:05
Antall innlegg: 1984

Du ble sur nå abelon. Fordi jeg skrev ordlyden som om det var slik at jeg har større peiling på slik psykologi enn du ?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:06

Prøv nå å finn ut hvorfor jeg ofte bruker man og undertegnede i stedet for jeg.

Hva kan det være ?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:12

At jeg er admin i noen FB-grupper er jo bare tull. Det skjønner du vel abelon. at dette ikke er noen grunn til å ikke bruke "jeg" så mye.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:14

He he- nei, har ikke merka noe til surhet. Men det er jo selvfølgelig "aldeles fryktelig" hvis noen andre her har mer peiling på "slik psykologi" enn det jeg har! Men, du spør oss, og kan du gi oss svaret?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:19

Ok, svaret er at: jeg bruker ikke "jeg" så mye fordi jeg synes ordet "jeg" er for egoistisk. Synes teksten virker for mye "selvsentrert" når man bruker ordet "jeg".

Men ser jo at du har greid å oppfatte det hele helt motsatt på en måte. Du har ment at årsaken var at jeg ønsket å fremstå som spesielt betydningsfull og viktig, mens hensikten var det motsatte.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:19

Nei, jeg tror ikke at du har en ……..…………. nei. At du virker litt "småforstyrra" av og til det kan nok stemme, men det gjør nok jeg også, noen ganger... Nei, jeg "tør" ikke å gjette mer...

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:20

Aha!

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:23

Tror nok dere har fått en feil oppfatning av hva slags person jeg er fordi jeg har vært veldig påståelig i disse trådene om stråling og stått på mitt og av og til delvis latterliggjort folk fordi jeg har et så intens ønske om at folk skal få vite for eksempel det som forskere har funnet ut.

I det daglige ellers er jeg nok en svært rolig person som ikke føler behov for å stikke meg frem eller hevde meg på noen måte. Men om det er nødvendig , en sjelden gang, så ønsker jeg si hva jeg mener.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:29

Men, vel, hva skal "man" si? Nei, som regel virker ikke det å bruke ordet "jeg" selvsentrert eller egoistisk. Men kanskje det føles feil ut ifra følelsene "man" har inni seg når "man" skal uttrykke seg.
Altså, må "presisere" at jeg ikke har tenkt at du bruker "man" eller "undertegnede" altfor mye. Og uansett, så er det jo artig å "analysere" hvordan/hvorfor og alt det der. Jeg er mest av alt nysgjerrig bare!

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:46

Ja, nå har vi spora fullstendig av! Men skal bare kommentere det siste du skriver. Det å fremstå "svært påståelig" har du jo "vært god til"!
Men jeg har alltid ant at du "er noe annet også", heldigvis kan man si...
Men, hvis man skal ut med budskapet sitt, så er påståelighet nok ikke det beste "verktøyet", bare det som ligger nærmest...

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 08:58

Og en ting til. Hvis du synes jeg har "brukbar psyko-logisk sans..."
så tar jeg imot med takk! Ja, alt for å styrke et "skrøpelig" jeg.

Sorry Ritalina, vi har surra til tråden din; med litt hjelp av deg også!
Men det var jo moro da!

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 09:13

Ja så lenge man kan få sneket inn noen psykologiske betraktninger så er det sikkert moro for deg abelon. Og jeg liker å snike inn noe info om stråling her og der.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 09:24

Når vi nå er i farta så kan jeg nevne grunnen til at jeg har skrytt så innmari av eksamener på universitet og høyskole. Det har vært jævlig for meg å skryte av dette da jeg jo lett ser at dette bare lett setter en selv i et dårlig lys der man blir oppfattet som en skrytepave uten forståelse for normal menighetsutveksling og hyggelig kommunikasjon mellom mennesker, men hensikten var å få folk til å skjønne at det jeg skriver om stråling ang. det vitenskapelige er reelt og ikke oppdyrkede fantasier basert på mindre god forståelse av naturvitenskap.

I tillegg er det også litt en annen grunn til skrytingen, men det blir for personlig å legge frem her.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 09:28

Ja, nettopp. Det var det jeg ønska "å kommentere" litt tidligere i tråden, at jeg har en "tendens" til å putte inn "psyko-logi" ganske ofte, og du har en "tendens" til å putte inn stråling ganske ofte. Så der har vi jo en "fellesfaktor".

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 09:40

Den "andre grunnen" til skrytingen din er jeg mer interessert i !
Skjønner jo at du er "overbevist" om det med stråling, men de fleste av oss har tiltro til "strålevernet og myndighetene" og den gjengen der...
Men hvis "dere" virkelig hadde vært interessert i å "overbevise" det norske folk, så måtte dere få avklart om det er en sammenheng; og så lenge dere ikke er interesserte i det, er det vanskelig å forholde seg til påståeligheten deres. Nei, nå våkner Erik snart, og ber oss om å komme oss til riktig tråd! Ha det så lenge J/J.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-06-24 10:21
Antall innlegg: 1630

God morgen dere to morgenfugler, J/J og Abelon!

Klokka er ikke halv elleve en gang, så det går i sakte tempo her foreløpig. Men jeg vil skryte av engasjementet og utholdenheten deres. Der er vi på linje alle tre. "Fuglane vett" hva andre lesere får ut av det, men samma det.

Og for alle del, surr gjerne i mine tråder.

Kommer sterkt tilbake om noen timer. :-)

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-24 10:24

1. For n-te gang abelon, det er avklart ved forskning at stråling er helsefarlig. Se linker i annen tråd

2. Jeg og Flydal og flere andre står ikke kunnskapsmessig eller utdannelsesmessig tilbake for de som jobber med ikke-ioniserende stråling i Statens strålevern.

Så utrolig det enn kan høres så er politikken til Statens strålevern bare å følge strålegrenseverdiene til en privat organisasjon (ICNIRP) der alle setene er okupert av trådløsindustrien. (Derfor har ikke Statens strålevern noen spesielt stor stab eller kompetanse på dette området) Dette er det skrevet bøker om.

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-24 14:07

Altså, dere som mener at strålingen fra smartmålere gjør dere syke, dere må jo bare fortsette å mene det. Det er når dere "på død og liv" skal prøve å "overbevise" andre om at dere "har rett"; ja det er da man setter i vrangstrupen! For dere kommer bare med enkelthistorier som ikke blir sjekka ut. Og man kan jo spør seg hvorfor dere i disse gruppene ikke er interessert i å få den påståtte overfølsomheten bekrefta eller avkrefta. Hvis man er så sikker i sin sak, hvorfor frykter man da svaret?
Du selv, og noen andre som påstår at dere er "el-overfølsomme", dere gjør ingenting for å få det bekrefta. Det er kun deres egen oppfatning av det hele, og det er ikke nok. Ja, dette er i hvert fall "elementær psykologi". Det vill gagne "saken deres" at dere får bekrefta denne påståtte el-overfølsomheten. Først da blir det interessant for "oss andre".
Når man har noe konkret å forholde seg til blir alt mye enklere.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?