Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 451

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Hårfint - Ikke medlem lenger2018-10-13 00:16
Antall innlegg: 114

vänta bara..

klunk - Ikke medlem lenger2018-10-13 09:20
Antall innlegg: 343

Jeg tror som tidligere sagt på et liv før døden :-)

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-13 10:15
Antall innlegg: 1807

Det gjør vel de fleste av oss. Og så kan man også undre seg over hva som kommer etterpå. Ikke sånn dagstøtt; men innimellom er det bare sunt. Memento More - Husk du skal dø. Jeg opplever i hvert fall at når jeg ikke er helt ung mer..., og også har hatt den spesielle opplevelsen det er å stå ved sin fars og mors side når de forlater denne verden. Det siste åndedrag. Det har gjort at jeg har fått en større bevissthet om at min tid på jorda ikke varer evig; og at de valgene jeg tar skal jeg leve med og tåle den dagen jeg reiser herfra. At disse opplevelsene og andre skjellsettende opplevelser jeg har hatt har gjort meg til et mer bevisst og faktisk bedre menneske; det er sikkert. Så jeg er glad for at jeg forstår at tiden er begrenset, og at jeg har ansvar for å "forvalte den" på best mulig måte. For meg er blant annet det å gi fra meg noe av mitt jordiske gods og gull til de som virkelig trenger det; før jeg reiser herfra.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-13 17:11
Antall innlegg: 235

Det var nå fint sagt, abelon!

Men når du reiser her fra, hvor reiser du hen?

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-13 19:26

Vi mennesker skal ha kontroll på alt. Men når det gjelder døden, så er det ingenting vi kan si eller gjøre som egentlig har betydning. Når vår tid på jorden er over, så må vi bare "finne oss i" at vi ikke vet hva som kommer. Være ydmyke for at vi ikke skal vite. Det er ikke et eneste menneske på jorden som VET hva som skjer etter dette livet. Tro og håp er sikkert bra for noen; men sannheten for oss alle, uten unntak, er at vi ikke VET.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-13 19:44
Antall innlegg: 235

Tro versus viten har vi allerede dekket i tråden.

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-13 22:29

På dette området finnes det ikke viten; kanskje man skal si heldigvis.
Det største mysteriet. Hvor kommer vi fra; hvorfor er vi her og hva skjer etterpå. Mange som snakker om tro fremstiller det som om det er sannsynlig at det de tror på, vil inntreffe; det høres merkelig ut. De prøver å overbevise seg selv på en måte. Synes det er mer interessant å snakke om "psykologiske mekanismer" egentlig...

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-17 23:30
Antall innlegg: 6062

Her er en fin video der John Cleese (Han fra Monty Pyton og Hotell i Særklasse) intervjuer en rekke universitetsdoktorer om livet etter døden

www.youtube.com/watc...RG izqsLumo

John Cleese er jo så morsom at … og ..

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-18 00:00

Angående dette innlegget foran med denne videoen , så er historien slik at jeg kommuniserte med John Cleese på FB ca 1 år før denne videoen ble laget og fortale at han burde se nærmere på dette med nær døden opplevelser og lignende fenomener og antydet at dette burde han presentere for folk. John viste det seg hadde lenge vært interessert i dette og slike ut av kroppen-opplevelser. Og som videoen viser så gjorde han noe meget bra ut av dette.

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-18 01:13

Så nesten alt; skal se resten senere. En av dem snakka om "klare øyeblikk"; eller hva man skal kalle det... Jeg hadde noe i den gata da jeg var ganske ung. Hadde helt glemt det; og husker ikke ordentlig nå, men erindrer at det var en merkelig klarhet; nei, det er jo egentlig helt umulig å forklare! Men jeg hadde den gang vært igjennom ganske traumatiske ting; og så kom det en kraft inni meg som jeg ikke hadde hatt før; kan ikke fremkalle det så bra for meg selv akkurat nå, men det var underlig å huske at jeg har opplevd noe som kanskje kan kalles "klarhet". Husker i hvert fall at det hjalp meg den gangen. En indre kraft.

klunk - Ikke medlem lenger2018-10-19 19:14
Antall innlegg: 343

Jeg slår 2 tråder sammen, går inn for 30 timers uke etter døden 😎

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-19 19:15

He he- klunk klunk!

Cygnus2018-10-21 21:36
Antall innlegg: 44845

Game over - og så kan en bli et nytt tre eller en blomst osv!

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-21 23:33

Ja du blir nok en blomst Cygnus om du vil det. Oss andre beholder bevisstheten og blir enda mer bevisste og kunnskapsrike etter døden.

Hva synes du om det Cygnus ?

Cygnus2018-10-21 23:54
Antall innlegg: 44845

Jeg liker godt tanken på å bli en blomst!

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-22 00:08

Ok

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?