Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 471

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-09-04 17:09
Antall innlegg: 1984

Har aldri likt den delen i Sp som er for de store gårdsbrukene der dyrene blir behandlet som kun produsentdyr og ikke blir stelt fint med. Dette vet jeg en del om. Kanskje det er enkelte her som uttaler seg om dette og som aldri har trådd sine ben på et gårdsbruk, og som åresvis , gang på gang, driver å roper ut ord om et emne de aldri selv har sett på i virkeligheten, men bare på TV. Og som heller ikke vet om alle de hundrevis av reglene som eksisterer for god dyrevelferd.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-09-04 17:58

www.matmerk.no/no/ks...st andarder

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-09-04 17:59

www.matmerk.no/no/ks...er -bokmaal

harry2019-09-04 18:45
Antall innlegg: 126

Stemte rekordtidlig, før forhåndsstemmingen startet, da kommunen vår hadde dette som et prøveprosjekt i år. Herlig å være ferdigstemt før rikspolitikerne begynner med backstabbingen sin. Stemte Arbeiderpartiet.

På valgdagen skal jeg ta meg tid til å forlate statskirken for godt. Religioner bør bli brukerfinansiert, det kan være en politisk sak for framtida.

Vannmann2019-09-04 18:52
Antall innlegg: 357

Godt valg, Harry.

Bare vær obs på at slik systemet med statsstøtte er i dag, så er den eneste effekten av at du melder deg ut av statskirken den at de andre religionene får mer.

harry2019-09-04 19:47
Antall innlegg: 126

Vannmann; det er jeg klar over, og det er det som har bremset meg mange år. Men nå gjøres det så mye rart at jeg synes alle religioner er like ille. Vi har også politikere som prøver å sanke stemmer ved å gjemme seg bak korset, dette gamle torturapparatet.

GloriaM2019-09-05 22:44
Antall innlegg: 994

Hvordan kan de sanke stemmer ved å gjemme seg bak korset? Man burde heller krype til korset!!

Grand-pere2019-09-06 12:35
Antall innlegg: 4

Fortell meg hva du stemte, med Egil. www.youtube.com/watc...Ej bgc_275M

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-06 13:59
Antall innlegg: 987

:-). En klassiker det.

Og hva er vel søtere enn menn i tettsittende turndrakt?

:-)

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-06 16:56

Sakset fra Dyrevernalliansen

"Husk på dyrene når du skal stemme! Venstre, SV - Sosialistisk Venstreparti, Miljøpartiet De Grønne, og Rødt stemte for lov om forbud mot pelsdyroppdrett. I tillegg stemte Høyre, Fremskrittspartiet FrP og KrF Kristelig Folkeparti for avviklingen, men dette gjorde de kun på grunn av regjeringssamarbeidet, og ikke på vegne av dyrene. Arbeiderpartiet sa ja til forbud, men sviktet likevel dyrene da de trengte dem som mest og stemte mot loven. Senterpartiet ønsker fortsatt pelsdyr i bur og stemte for å videreføre dyremishandlingen. Husk på dyrene ved lokalvalget - stem på et dyrevennlig parti som holder det de lover!"

klunk - Ikke medlem lenger2019-09-07 09:06
Antall innlegg: 343

Jeg har forehåndsstemt, og stemte Venstre. Mest av ideologi, følger for lite med i lokal politikken, selv om jeg selvsagt burde. Makt må fordeles og rettsikkerheten bør bli bedre for de svakeste. Jeg vet jeg kan høres ut som en sosialist , men er det langt i fra. Jeg blir litt trist når man sier "jeg stemmer ikke, det nytter ikke likevel". For meg er det en plikt, vi har muligheten til påvirke utformingen av vårt eget samfunn. Stå på folkens, til urnene :)

LilleLaila2019-09-07 10:09
Antall innlegg: 3144

Enig med Klunk. Ser det som en plikt å stemme. Man har i hvert fall ingen grunn til å sitte og klage etterpå hvis man ikke tar seg det bryet engang.

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-07 10:24

Så enig, klunk og LilleL.,

I lokalpolitikken er politikerne i hovedsak ulønna, kun med noe møtegodtgjørelser som ikke er rare greiene.
Uavhengig av parti; hurra for lokalpolitikere som bruker masse tid og ressurser på det de tror på. Det minste vi andre kan gjøre er å stemme.

Til urnene alle menn og kvinner. Godt valg!

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-09-07 10:28

Skrev dette som en kommentar til Erna Solberg sitt innlegg om skole:

Jeg har vært både elev og lærer på allmennfag videregående skole. Og må si at det karakterkravet H ønsker på 4 i matematikk for å kunne komme inn på lærerhøgskole medfører at en rekke gode potensielle omsorgsfulle oversiktsevnede lærere ikke får tatt en slik utdanning. Dette karakterkravet burde settes ned og man burde heller sette et karakterkrav på 3,4 som snittkarakter (som vel er ca gjennomsnittskarakteren for de som går studieforberedende). Akkurat matematikk er et spesielt fag. En lærer kan være veldig god og likevel lide av dyskalkuli. Dyskalkuli er matematikkens svar på dysleksi. (Jeg underviste i matematikk og naturfag)

LilleLaila2019-09-07 12:22

Er så enig med deg, Jensine. Selv har jeg jobbet 10 år i barneskolen som "klassestyrer" med "u.godkj.utd." på lønnsslippen bare på grunn av den hersens matematikken!! Nå har jeg fått meg en annen utdanning som ikke krevde så ekstremt god matteforståelse :)

LilleLaila2019-09-07 12:24

Genialt ordspill, Gloria. Flere som burde krype til korset, ja :)

GloriaM2019-09-07 14:03
Antall innlegg: 994

Takk LL ;)

Angina2019-09-07 19:22
Antall innlegg: 265

Har ikke bestemt meg ennå, men jeg tar iallefall ikke valget basert på hva Dyrevernalliansen mener.

Vannmann2019-09-07 22:48
Antall innlegg: 357

Stem grønt!

Husk at kloden døøør uten grønn kommunepolitikk i Norge!

;)

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-09-08 17:30

Skrev dette i noen FB-grupper for bygda, etter at jeg så i avisa at Frp har annonsert over flere helsider i lokalavisa.

Man noterer seg at ett parti har alliert seg med pengestøtte fra noen av de større bedriftene i bygda og annonserer i dag på mer enn 2 hele sider i Saltenposten for kommunevalget.

Ingen andre partier har penger til en slik annonsering, virker det som.
Det samme partiet , altså Frp, vil også at kommunen skal selge all bygningsmasse og heller betale leie. Dette gjelder også skolebygg. Se video på Saltdal Frp sin FB-side ang. dette.. Dvs. at det skal sitte noen rike investorer og tjene penger på at barna i Saltdal går på barne- og ungdomsskolen. Det er en av flere planer. Har dette noen gang skjedd i en norsk kommune ?

Det er klart at en slik situasjon vil kunne sette kommunen i en veldig økonomisk skvis ved at man tenker seg at eieren av skolebyggene etter noen år setter opp leieprisen svært mye, og samtidig har kommunen ingen andre alternativer til skolebygg, fordi de gamle skolebyggene er forfalt for mye eller er i bruk til noe annet.

Nå virker det jo urealistisk at kommunen kommer til å selge skolebygg -massen, men det er faktisk på programmet til Frp. Så om Frp får for mange stemmer …

Virker som Frp - politikerne i Saltdal blir løpegutter for større lokale bedrifter.

Jeg har tro på at kommunestyret med et mindre Frp er fullt ut i stand til å fatte fornuftige beslutninger som er til gode for befolkningen i Saltdal. Og herunder i det lange løp til gode for både små og store lokale bedrifter.

Jeg er tilhenger av at alle fiskeribedrifter og entreprenør - bedrifter i Saltdal skal få utvikle seg, men det må skje på fornuftige vilkår etter totalvurderinger uten at enkelte skal oppnå særskilte spesialvilkår basert på sterk påvirkning og for sterke bånd til politikerne, slik det ser ut som om det legges opp til her fra Frp sin side

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?