Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 552

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Chiraff2021-06-03 19:59
Antall innlegg: 19107

Ja, HVIS Aran er en seriøs bærer av naturvitenskapelig kompetanse….

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 20:10
Antall innlegg: 6062

At en person har erfaringer om utvidede bevissthetstilstander som ikke er induserte av kunstige midler har ingen sammenheng med om personen har utdanning eller ikke.

Cygnus jeg har lest mer enn nok av den litteraturen du nevner.

Det er f.eks. flere leger som er overbeviste om at bevisstheten eksisterer uavhengig av kroppen og disse jobber aktivt innenfor dette området bl.a. for å overbevise folk om dette.

F eks. nevrokirugen Eben Alexander som selv hadde en nær døden opplevelse. Han mener f.eks. at det eksisterer andre dimensjoner som virker mer virkelige enn den fysiske verden vi lever i her :

www.youtube.com/watc...bk gj5J91hE

Cygnus2021-06-03 20:25
Antall innlegg: 44845

Men herregud da , Aran, slutt med disse You Tube-greiene dine. gi oss lenker til eller navn på det du har lest. Og disse legene som 'er overbeviste' - hvirdan arbeider de aktivt innenfor dette området? Skriver de, bruker de vanlige vitenskapelige metoder, hva gjør de? Har de publisert sine funn i peer reviewed publikasjoner, noe som er førstekrav.
NB Jeg har aldri sagt at en ikke kan ha eller oppleve utvidete bevissthetstilstander - jeg har dyp respekt for hjernens arbeide og tilstander, men som forsker kan en ikke bare være overbevist. Unnskyld at jeg spør, men hva var 'hovedfaget' ditt i sivilingeniørutdanningen - hva skrev du om i din hovedoppgave? Virker ikke som om vitenskapsmetode var en del av det.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 20:59

Du verden.

Chiraff2021-06-03 21:13

Ja, dette er etter sigende tråden for reinkarnasjon - da blir det ganske patetisk med linker til en dullion YouTube-videoer. Selv om noen her inne bruker en meget stor del av hverdagen på nevnte kanal, MÅ det da være mulig å bruke energien på temaet.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 21:17

Tenker at det er jo en naturlig sammenheng mellom reinkarnasjon og tema som NDE

Chiraff2021-06-03 21:19

OG YouTube-videoer i sann tid.

Cygnus2021-06-03 22:10

Nå må jeg le! Eller gråte! Et bittelite søk etter din store autoritet, Eben Alexander, viser at her er en lege som har blitt kastet ut fra diverse stillinger, saksøkt for malpractice, og åoenbart er en person som kan karakteriseres som en kvakksalver. Men fant sin niche i spekulative bøker som åpenbart er en lukrativ business. Ærlig talt!

Cygnus2021-06-03 22:17

En enkel lenke er
en.wikipedia.org/wik...r_ (author)
Og la meg sitere:
'Alexander authored Proof of Heaven: A Neurosurgeon's Journey into the Afterlife in 2012. The book expounds on his near-death experience while suffering from a bacterial meningitis and under a medically induced coma. Alexander describes how the experience changed his perceptions of life and the afterlife. The book was a commercial success but also was the subject of scientific criticism in relation to misconceptions about neurology, such as conflating medically induced coma with brain death.[4][7][8] A 2013 article in Esquire magazine refuted many of the claims made in the book.[4][7] The doctor who treated Alexander stated that certain details can not be true, such as claims Alexander made about speaking clearly at times he would have been intubated.´

Cygnus2021-06-03 22:18

Så min konklusjon er: går ikke an å ha en vettug diskusjon her.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-04 06:45

Regnet med at du skulle søke opp det der C.
og ang. wikipedia er dessverre ikke til å stole på i enkelte saker. Og ja jeg vet at Eben A. har hatt noen problemer i sin karriere. Mange leger har hatt problemer i sin karriere.

Her er link til en side der veldig mange leger forteller oom sine personlige erfaringer med nær døden opplevelser og de forteller alle at slike opplevelser er reelle og oppleves mer virkelige enn den fysiske dimensjon

www.youtube.com/resu...si cian+nde

Videre er dette med NDE blitt stadig mer et forskningsfelt innenfor medisinen der konklusjonene er stadig mer at dette er hendelser som f.eks. viser at bevisstheten kan eksistere utenfor kroppen.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-04 08:09

Dette er en fin oppsummeringsvideo ang. NDE:

www.youtube.com/watc...kF XhF96Fdc

Cygnus2021-06-04 12:29

Jeg noterer igjen at Aran mangler elevmottakelighet.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-04 12:35

Fint at jeg har bidratt til ditt ordforråd.

Uansett ting er som de er ingen vits å krangle om sannheten.

Har selv lest om mange mennesker også mange leger som før sin NDE var materialistiske, agnostiske ateister, og som da etter sin NDE våknet opp og skjønte at bevisstheten kunne overleve kroppens død og at det fantes andre virkeligheter som faktisk virket mer virkelig enn vår fysiske 3-dimensjonale dimensjon.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-04 12:41

n v v d s a m i k v a o a s.

ave - Administrator2021-06-04 13:05
Antall innlegg: 4987

Innlegg uten substans vil bli slettet. Dette over her er ikke et adekvat innlegg, men jeg lar det stå som et varsel om at dette og lignende meningsløse ordgyterier blir moderert. Her og i andre tråder.

En liten refresh til den som måtte ha glemt det: Kommunikasjon handler om å formidle et budskap på en måte slik at mottaker får en rimelig sjanse til å forstå hva budskapet er.

auau2021-06-04 14:27
Antall innlegg: 41597

:)

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-04 15:05

Synes det er fint om folk ser på videoene jeg har lagt ut linker til.

Ut av disse NDE-videoene kommer det ofte veldig fin visdom som kan være til stor nytte for folk.

Selvfølgelig er det dem som ikke synes noe om slikt. Alle kan velge hva de vil interessere seg for. Alle har en fri vilje.

Noe man har lært at nettopp fri vilje er en gave gitt menneskene. Jeg vil si omtrent noe sånt som uten fri vilje ville man ikke hatt noen sjel. Den frie viljen kan folk bruke som de selv ønsker både til gode og dårlige gjerninger. De intensjoner og tanker man har påvirker ens utstråling og vesen.

Livet er mer enn man skulle tro . Verden går samlet videre mot nye retninger.

Chiraff2021-06-04 15:53

«Alle kan velge hva de vil interessere seg for. Alle har en fri vilje».

«Livet er mer enn man skulle tro . Verden går samlet videre mot nye retninger»

Hvilke øredøvende plattheter! Du holder deg ikke akkurat til hva du startet tråden med.

Cygnus2021-06-04 16:20

:)

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?