Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 745

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Blyant - Ikke medlem lenger2008-04-03 23:52
Antall innlegg: 41

Noen ord har flere oppføringer, blant annet CF. Så da godtas det så lenge minst en av oppføringene ikke er "forbudt".

Tror også det meste ordner seg etterhvert, er tross alt helt nytt dette.

Tolka Orblind sin kommentar som et kompliment jeg...:)

monabeth - Ikke medlem lenger2008-04-04 00:50
Antall innlegg: 1944

JEG PRØVER IGJEN ! !

ordspill.no bruker bare fullformsordlisten slik som den er, med sperre for forkortelser og symboler.

Ingen ord er, eller vil bli spesialbehandlet av ordspill.no

ordknapp:

det handler ikke om at ordspill.no er nytt, eller om man har mye å gjøre

vi venter på oppdateringen fra UiO som skal komme i løpet av våren.

Blyant - Ikke medlem lenger2008-04-04 02:02

"ordspill.no bruker bare fullformsordlisten slik som den er, med sperre for forkortelser og symboler."

Forstår frustrasjonen med tanke på alle henvendelsene. Men faktum er at det finnes mange eksempler på at ord ikke godtas selv om de er oppført som annet enn symboler ('symb') eller forkortelser('fork') i ordlista. Se tidligere eksempler i tråden. Legger også til egennavn her ('prop') som heller ikke er ment å bli godtatt, antar jeg. (og ord som inneholder spesialtegn..men det sier seg vel selv)

At problemet ikke er spesialbehandling tror jeg på, men ett eller annet sted er det noe som ikke fungerer som det skal. Det har jo også JayBro bekreftet, og kontaktet programmererne i Sverige om.

Så, jo, jeg tror nok det handler litt om at ordspill.no er nytt :)

Men jeg personlig klager ikke altså, jeg er bare interessert og nysgjerrig. Er storfornøyd med ordspill.no!

JayBro2008-04-04 19:40
Antall innlegg: 209

Hei igjen, Blyant og Monabeth og dere andre. Som Monabeth sier: Ideelt sett skal alle ord som står i Fullformsordlisten godtas i Ordspill.no, med de unntak som står i spillereglene. Så har det vist seg at ordene SANT og FALSKT har "merkelige" tagger i ordlisten, slik at svenskenes program har nektet ordene. Dette blir fikset under oppdateringen i morgen.

Så sendte du meg en liste med ord på to bokstaver, Blyant, ord du mener finnes i Fullformsordlisten (KZ, ÅH osv.), men som ikke er lov å legge i Ordspill. Men når jeg ser i min versjon av ordlisten finnes ikke ordene i det hele tatt! Kan det tenkes at du har lastet ned en annen utgave enn den vi la inn i februar?

Uansett - vi jobber stadig med å forbedre hvordan Ordspill.no leser fra Fullformsordlisten. Vi er helt ferske i dette gamet, så det er en del nybrottsarbeid på gang her. Men altså: Om et ord er aldri så sammensatt eller vanlige i dagligtale eller hva det nå måtte være: Det som avgjør er om ordet ligger i Fullformsordlisten.

Hvis man først har lest helt hit, er man virkelig språkinteressert. Jeg kan da minne om at det er lov å laste ned Fullformsordlisten, helt gratis, dersom man går inn på Norsk ordbanks hjemmesider. Det er lenker dit all over the place.

Ha en fin helg, og husk at vi stenger ned i morgen tidlig!

Blyant - Ikke medlem lenger2008-04-05 14:49

Om du ikke fant ordene i din liste så har dem vel oppdatert sånn litt etterhvert.

Jeg lasta ned lista 1. mars. Lasta ned akkurat nå også, og 1.mars lista er lik den som ligger ute nå. Dvs. den har i hvertfall nøyaktig like mange linjer, endringer kan jo være gjort...

Men både åh og KZ er i begge to.

155555 åh åh interj normert 694 0
118516 KZ KZ subst appell ubøy normert 999 0
og flere..

Retroper2008-04-07 22:13
Antall innlegg: 15

For å kommentere bingotoppen på den svenske lista, så tror jeg de fleste av bidragene er konstruerte. Det er ikke mulig* å legge HASCHFÖRSÄLJARE til 1.600 poeng uten å ha medsammensvorne som legger opp til det i løpet av spillet. Den norske lista er foreløpig rimelig ærlig, sånn sett.

Teoretisk sett oppnår du flest poeng med å legge en trippel-trippel-trippel bonus (bingo), som multipliserer ordet med 81, samt at du også legger tre doble trippelord på veien i tillegg (slik at du på hver trippelordfelt danner to nye ord både loddredd og vannrett).

* som lar seg gjøre, gjennomføre (Bokmålsordboka)

Blyant - Ikke medlem lenger2008-04-08 00:53

Det er ingen grunn til å betvile at 1600 poeng er blitt oppnådd på ærlig vis.

Her er det snakk om svært store kvanta spill spilt hver eneste dag over lang tid. Da vil de usannsannsynlige mulighetene melde seg.

De teoretisk største mulige poengsummene vil dukke opp flere ganger jo flere spill som spilles. Man må selvfølgelig ha voldsomt med flaks, men det er jo nettopp det som skjer med en og annen når man ser på hundretusener av spill.

Det finnnes muligheter for de som driver siten til å sjekke for juks. For eksempel om man kun spiller mot en motstander er jo det et hint (men ikke et 100% bevis).

Man kan jo sjekke selv her på ordspill.no om de med høyest bingo kun har spilt mot en motstander, eller om deres høyeste bingoer er oppnådd mot motstandere som bare har spilt mot dem.

Juks blir nok oppdaget. Men ofte vanskelig å bevise, det er nok sant.

Men over tid vil uansett flere på ærlig vis ha oppnådd den høyeste teoretiske mulige poengsummen. Som forøvrig er 3x3x3 = 27 ganger hver bokstav + evt doblingsfelt(som ganges før man ganger hele greia).

Mooseman2008-04-08 09:20
Antall innlegg: 1596

Trippel Trippel Trippel er bare 27, ikke 81 ;)

Retroper2008-04-08 17:19
Antall innlegg: 15

Selvsagt er en trippel-trippel-trippel bare 27, og ikke 81. Ble litt revet med, men jeg regner ikke med at jeg noen ganger skal få brukt for den utregningen.

Jeg er fullstendig overbevist om at topplisten på betapet.se er juks. Samme spiller har klart HASCHFÖRSÄLJARE to ganger, selv om denne spilleren bare har 600 i rating og kun spilt 89 kamper. Da tror jeg det er lettere for en ape å slå Magnus Carlsen i sjakk enn å klare to slike bonuser (bingoer) i løpet av en såpass kort karriere.

Blyant - Ikke medlem lenger2008-04-08 21:52

hehe...sjekka litt selv

2 ganger har Lil3n klart HASCHFÖRSÄLJARE

Match #1405281

lil3n vann
MAGIC12 förlorade
admin förlorade
hjalleh förlorad

og

Match #9662398

Spillere:
lil3n vann
barris37

Hvem er så motstanderne?

hjalleh
finnes ikke lengre

admin
finnes ikke lengre

Magic12 finnes, han har kun spilt mot 3 stk:
admin
hjalleh
lil3n

han har tilsammen 7 matcher

Barris 37 finnes, han har kun spilt mot 4 stk:
abisko
giggedyjames
hjalleh
lil3n

han har tilsammen 4 matcher

Jeg overlater til andre å tolke dette...

Mooseman2008-05-23 21:33
Antall innlegg: 1596

Sjekket akkurat bingotoppen på tilfeldig brett i Sverige

29225 NAZIFÖRFÖLJELSE lil3n

giggedyjames er også der en av motstanderne :p

Samme på Spesialbrett :
3983 CAMOUFLAGEBYXOR lil3n

Jeg vil anta at lil3n er en 'testbruker', for å se hva som har vært mulig å legge på et brett

Kraft - Ikke medlem lenger2008-05-23 23:27
Antall innlegg: 22

Av og til hadde det vore freistande med litt samarbeid! I dag sat eg brått med YACHTEN etter å ha bytt nokre brikker, der var ledig plass ute på ytterste sida med raudt felt viss berre motstandaren kunne holde lanken sin frå den der e-en. Det kunne han sjølvsagt ikkje..

Lesehesten2008-05-24 15:43
Antall innlegg: 5

Jøss, at dere klarer å finne ut av sånt. :33

JamesO - Ikke medlem lenger2014-01-22 16:48
Antall innlegg: 2649

Er ikke COWBOYSTØVEL det ordet som kan gi flest poeng ?

JamesO - Ikke medlem lenger2014-01-22 16:48
Antall innlegg: 2649

COWBOYSTØVLENE

Audioman2014-02-06 00:36
Antall innlegg: 244

fikk 1080 på gumlete... og det var ikke bingo engang...
skryte, skryte.....

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?