Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 226 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
matias | 2008-11-07 11:38 | |
![]() | Var den så spesiell? Rahm Emanuel er jøde, israelvenn og nå også stabsjef i det hvite hus. Jeg synes godt vi kan gi Obama litt tid før vi dømmer ham, men jeg er ikke kjempeoptimistisk med utenrikspolitikken etter denne utnevnelsen. | |
z z z | 2008-11-07 11:49 | |
![]() | Hvorfor er det "litt av en setning". Er "jøden" et følsomt ord? Nei, ordet er fullt tillatt og er tilsvarende "den kristne" og "muslimen". Poenget er at jeg nevner et problemområde hvor de fleste mener det snart er behov for en løsning. Forøvrig et googlesøk gir: VG: "Obama får ros for å ha plukket jøden Rahm Emanuel som ny stabsjef" NRK: "Han er også jøde og Israel-venn" Webavisen.no: "Obama får ros for å ha plukket jøden Rahm Emanuel..." | |
z z z | 2008-11-07 11:59 | |
![]() | I sitatene over; det er altså Israel som roser. | |
Linda78 | 2008-11-07 18:21 | |
![]() | Jeg undres på om hvor lenge han Obama får være president jeg, forundrer meg ikke om hodet hans allerede har en prislapp..... | |
Waltie | 2008-11-07 18:28 | |
![]() | En amerikaner jeg snakka med i sommer var bekymra for at følgende vits skulle gå troll i ord: Barack Obama kommer til St. Peter. Denne spør "Og hvem er så du?" "Jeg er Barack Obama", svarer da Obama. "Akkurat... og hva har så du bedrevet i ditt jordiske liv?" spør St. Peter. "Jeg var president i USA", svarer Obama. "Akkurat... og når ble du det?" spør så St. Peter, hvorpå Obama svarer "For ti minutter siden." Diverse avverga angrep skulle vel tyde på at det er krefter ennå i USA som ikke tåler en svart president. Men lykke til! | |
tsw000 - Ikke medlem lenger | 2008-11-07 20:33 | |
![]() | Jeg er interesset/dypt sjokkert over innleggene her. og at ingen andre tråder har vakt samme interesse (jf denne pluss en annen tråd). Hvorfor denne ihuga pro et con? Jeg har ikke sett slik oppslutning om tråder her før - gransk dere selv, hva er det som driver dere til å skrive? det er selvsagt likegyldig på en måte hvem som er USAs presidient - fra vårt snevre norske synspunkt - men det er fakttisk ikke likegyldig symbolmessig for store deler avUSA og resten av verden. Fint at Trymare først nevnte valget og andre sa hurr. De som ikke vil lese dette/ er interessert ( se også andre tråder) - la vær! Og f or de gamle - skal ikke nevne navn - som tror alt er det samme: ikke undervurder begeistring og ungdommelig glød. Jo - US presidenter er same old shit - men uten Kennedy først hadde vi ikke hatt aaandre reformer. | |