Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 493

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
gerdmarie2009-02-02 15:47
Antall innlegg: 265

Ja, jeg har også lurt på hvem de ekle spillerne er. Har bare truffet hyggelige mennesker og jeg har spilt MANGE omganger. Hva gjelder generasjonskløft, kan jeg si at jeg snart er70 år og det har gått greitt å forholde seg til alle motspillerne jeg har hatt.

bondetuppa2009-02-03 18:17
Antall innlegg: 4

Har heldigvis bare truffet på hyggelige folk her inne. Hjelpsomme har de og vært mot en nybegynner ( har 23 kamper i skrivende stund)
Har merket at det er stor forskjell om folk liker å chatte mens de spiller eller ikke, og det må en jo bare akseptere.
Takk til alle hygglige motspillere:-)

Rabiaz2009-02-03 19:12
Antall innlegg: 897

Godt å høre og velkommen skal du være :)

Indigo2009-02-03 22:15
Antall innlegg: 59

Jeg er en av dem som nevnte at jeg har truffet på frekke kommentarer under spill. Det var ikke meningen å gjøre noe nr. ut det, for det skjedde et par ganger for flere mnd siden, og jeg tror vedkommende er utestengt nå. Og jeg presiserte at det ikke hadde noe med den diskusjonen som var da om dette med å takke for spillet osv. Det er greit å gjøre det, men det for bli opp til hver enkelt.
Etter som jeg leser her nå, så blir "slike som meg" sett på som noen som er negativ, fordi man mener man har opplevd frekke personer, og det synes jeg er en merkelig holdning. Jeg har som de fleste møtt bare hyggelige mennesker i det siste.

Weronix2009-02-03 22:25
Antall innlegg: 338

Eg oppleve _ikkje_ den tråden her som at dei som har opplevd dei frekke typane er utprega negative... I det eksempelet du nevner i den andre tråden er det KLART at det er en av "dei frekke" du har møtt, og en oppførsel som man ikkje skal tolerere! :)
Men i enkelte tilfeller trur eg det er veldig stor forskjell på ka man tolerera eller ikkje. Og i den andre tråden starta jo heile diskusjonen med den evinnelige "takk for kampen"-diskusjonen, (som sjølvsagt er nokke heilt anna enn det du opplevde), nokke som igjen viser at folk har veldig ulikt utgangspunkt her inne. :) Nokke som igjen kan føre til en diskusjon om ka som gjer at nokken oftare møter dei "ubehagelige" spelarane enn andre. Men du trenge vel ikkje å være en negativ person, sjøl om man har ei annerledes toleransegrense!?

Indigo2009-02-03 22:32
Antall innlegg: 59

Nei jeg mener nå ikke det. :)
Men det var dette med å gå inn i ordspill med negative briller på, som det ble nevnt...
En annen ting er at jeg har heller ikke lagt skjul på at jeg ikke synes så mye om kverulantene som setter ting på spissen og ikke kan kommentere innlegg saklig. Det og har jo gitt grobunn til heftige diskusjoner =)
Vi er vel bare forskjellige, sånn er det.

Weronix2009-02-03 22:32
Antall innlegg: 338

Ser no at eg har snakka litt om dei positive/negative brillene - då tenke eg meir på sånne "filleting" som eg ikkje ville ha reagert på, men som andre gjer - altså ulik toleransegrense.
Men det vil ikkje sei at eg meina du (og andre) er negative sjøl om dokke er ærlige på at dokke har møtt frekke typa - som reelt går over grensa for ka man kan og bør tolerere..

barbara2009-02-03 23:04
Antall innlegg: 91

Har nesten bare positive opplevelser her, jeg, kan nesten ikke huske at noen har kommet med noe negativt noe, ihvertfall.....bare noe spøk en gang som jeg ikke syntes var morsomt, såpass irriterte det meg faktisk, at jeg avsluttet spillet pga det. Men bortsett fra den ene gangen, kan jeg ikke komme på noe.

Syns at folk her er både høflige og greie å ha med å gjøre.

vifsir2009-02-04 08:56
Antall innlegg: 7

En kan jo lure av og til. I går var det en som skrev "rotte" i meldingsvinduet da jeg la et ord som ga 153 poeng. Mulig det var en kompliment...?

utlending2009-02-04 08:58
Antall innlegg: 327

Det var sikkert samme barn som skrev til meg "nå skal du knuses, rottetryne" - men jeg vant kampen!

Og lo godt og lenge av å ha bli kalt rottetryne - en merkelig søt fornærmelse

Rabiaz2009-02-04 12:37

Vifsir;

Ofte bruker man ordet "rotte" som et slags mildt banneord. Det er nok tatt fra britisk, der man sier "rats" i likhet med vår norske "søren" eller "fillern" feks. Så jeg tror nok neppe det var direkte rettet mot deg, men heller som et uskyldig banneord. Tror nå jeg.

Når det gjelder det å kalle noen for rottetryne og deretter tape spillet, så skal man heller syntes synd på vedkommende enn å bli sint, hehe...

Pee-Jay2009-02-04 13:19
Antall innlegg: 57

De få halvsure kommentarene jeg har fått har ofte vært i kamper hvor jeg leder mot noen antatt bedre enn meg, eller i kamper hvor jeg vinner med ekstremt god margin. Jeg har egentlig aldri lagt noen spesiell vekt på disse kommentarene, annet enn at det sitter et engasjert menneske som helst vil vinne i andre enden ;)
Det kan godt tenkes at jeg også har kommet med noe som i andre enden tolkes som "sure kommentarer", men nyansene forsvinner dessverre i chatter :?
Hvis en motspiller legger en kongebingo og plutselig ligger milevis forran meg så kan det hende jeg skriver "pokker;)" i chatten og glemmer at ikke alle her inne er vant med smileys! Slikt skjer, og hvis alle tar det med godt humør så kan vi fortsette å kose oss med ordspill :D

Rabiaz2009-02-05 09:19

Amen to that!!

;)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?