Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 527 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Amygdala | 2009-02-14 09:43 | |
![]() | Jeg vil på vegne av ledelsen og markedsavdelingen i Kondomeriet takke så hjertelig for denne debatten. Grunnet forumdiskusjonen har antall ordspillbrukere som har klikket seg inn via vibratorreklamen deres, økt markant. Særlig var det Duppedingser sin informasjon om at "man kunne finne mange særs støtende bilder inne på selve nettsiden" som gjorde utslaget. Det minner meg om en god, gammel vits fra min barndom: "Ikke putt erter i nesen sa mor da hun gikk hjemmefra. Det hadde vi aldri tenkt på før, så det gjorde vi" | |
traxxy | 2009-02-14 11:23 | |
![]() | hehe:) | |
Ruschne | 2009-02-14 11:53 | |
![]() | Aftenposten jobber med å få inn en "passende " sponsor. Så da er vel Kondomeriets annonse snart historie til glede for noen og til sorg for andre, kanskje særlig Amygdala vil vel beklage det. Har vært god butikk skjønner jeg | |
Magne Suim | 2009-02-14 13:28 | |
![]() | Ruschne: Unødig personfokusering, igjen. Hvorfor ikke argumentere mot det amygdala sier istedenfor å prøve å stemple henne med meninger og holdninger hun ikke har forfektet? Jeg synes ikke det er vanskelig å se poenget hennes. Denne vibratorkampanjen har blitt veldig mye mer "spennende" i løpet av trådens forløp. Det største problemet med en slik reklame er vel kanskje at mødre risikerer å få "kinkige" spørsmål fra sine håpefulle. Selve vibratorreklamen i seg selv har jeg ingen problemer med, men er med på at det bryter med linjen om at nettstedet samtidig ønsker å fremstå som kjemisk fritt for ord som tisselur, vagina og disses mer spenstige synonymer. | |
søtestian | 2009-02-14 14:53 | |
![]() | hva er en vibrator? noen som forklarer? Aldri hørt om noe sånt. | |
Majel | 2009-02-14 15:10 | |
![]() | Synest nok at det er litt lite gjennomtenkt å legge ut slik reklame på ein nettstad med så stort spenn i alder på målgruppa. Trur ikkje mange av oss er snerpete og synest at denne reklamen er ufin i seg sjølv. Men mange av oss kan nok reagere litt av prinsipppielle årsaker. Samstundes synest eg nok også at det er litt lite gjennomtenkt å ta opp temaet til debatt i forumet. Det gir seg sjølv kva svar som vil komme, og at langt fleire (i alle aldersgrupper) nyttar seg av linken for å sjekke kva dette eigentleg handlar om. Slike klager bør kanskje for framtida takast i pm til spelvertane? | |
Duppedingser | 2009-02-14 18:34 | |
![]() | Jeg synest det alltid er bra med en åpen debatt uansett tema. Skolen er absolutt rette arena å tilnærme seg alt som har med sex å gjøre. Min mening er derimot at alle typer arenaer kan ikke brukes til alle mulige slags ting. Så hvorfor skal ikke prinsipper være viktig? Selv om denne reklamen i seg selv ikke er horribel, så åpner den for en større debatt, og min mening dreier seg om at denne reklamen har krysset grensen som burde vært der. Det er forskjell på å få slengt noe i trynet og å oppsøke det selv. Det finnest 12 åringer som oppsøker det de er nysgjerrige på, og det finnes 12-åringer som gjerne vil spille ordspill uten å måtte tenke eller føle noe om voksne ting der og da. Nå er det jo ikke sånn at 2 15-åringer tar skade av å ha sex. Men vi har allikevel 16-års aldersgrense for seksual lavalder. En debatt vil kun bidra positivt til alle unge i den grad de selv tenker gjennom ting, og har egne meninger om det de påvirkes av, som reklame. Sexpress er nók en debatt som tangeres, og jeg mener bestemt at mangel på nøytrale sider ikke akkurat bidrar til mindre press. Det er bra med fokus på kropp og helse, men det finnest altså negativt fokus også, som forsterkes når barn føler at alt flyter uten kontroll og blir bombardert fra alle kanter med voksne ting. Denne reklamen er altså ett eksempel som iallefall for meg er en prinsippiell debatt. Om den blir fjernet så er det riktignok positivt for meg, men hovedsaken var jo å få frem hva jeg synest. Det var som forventet med svar. Masse motbør, lite forståelse, men og smuler av støtte iblant. Siste innlegg fra meg i denne saken. God Helg! | |
acis | 2009-02-14 23:44 | |
![]() | Bra argumentasjon duppedingser. Et motargument som stadig går igjen er ... barn tar vel ikke skade av det...... Men er det dét vi vil sette som målestokk - at barna tar ikke skade av det? Jeg synes at vi da skyver grensene lenger ut enn vi burde. Det har ikke noe med prippenhet å gjøre, men med hva vi vil ha av reklame kastet rett i fleisen på oss. Vi trenger ikke godta alt. Som forbrukere er det fint at vi sir fra. | |
Glimt75 | 2009-02-15 01:54 | |
![]() | Nå var de mange merkelige resonnement, her. Man skal bla. ikke diskutere saken. Da må vel disse moderatorene sensurere innlegg etter ganske vide kriterier etterhvert. Er det gjennomtenkt? Jeg synes faktisk dette prinsipielt er verre enn disse dildoene det reklameres for. Noen påstår at folk som sier det er greit med slike annonser er uten grenser, men det er vel ikke selvsagt. Det er vel mer et spørsmål om hvor grensen skal settes. Dette burde vel egentlig være en diskusjon om hvilke produkter det skal være lov å reklamere for i det offentlige rom. Jeg synes altså sexhjelpemidler er greit, men dersom det er mange som finner slike annonser støtende, har jeg forståelse for at de vurderes fjernet. Likevel er det ikke sikkert ingen enkel vurdering å stenge ute enkelte annonsører... | |
Da Vinci | 2009-02-15 16:36 | |
![]() | vi kunne godt vært foruten denne reklamen her ja... det kan man trygt si | |
Amygdala | 2009-02-15 16:52 | |
![]() | Jeg anbefaler at dere som synes denne rekalmen er upassende, å sende inn en klage til både TV2, TV3 og TVNorge. De viser reklame for Kondomeriet MED illustrerende, spennende bilder. Denne snutten vises også før Barnetv-tid. | |
tombola | 2009-03-11 21:41 | |
![]() | Diskusjonen er visst over, men en pause fra det seksualiserte og påtrengende kommersialiserte samfunnet føles ikke nødvendigvis unaturlig. Ordspill må gjerne være en liten oase i så måte. En sexfri sone er tross alt uprovoserende. Må innrømme et øyeblikks øyenbrynsløft da jeg første gang så den vibrerende reklamen. Tenkte vel at triveligere reklame kanskje passer bedre på et lystbetont sted som dette .. Mange deltakere her har uten tvil humoristiske tilbøyeligheter. Derfor: Morsom reklame er tingen for en oppegående gjeng. | |
akeleie | 2009-03-11 21:54 | |
![]() | Jeg må erlig innrømme at jeg ikke la ikke merke til den omdiskuterte reklamen før noen laget et stort nummer ut av den. Er her for å spille ordspill ikke for å lese reklame. Jeg er sikkert ikke den eneste som ikke var klar over dildoreklamen før debatteen startet. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-03-11 22:28 | |
![]() | Ikke jeg heller.. men takket være tråden her fikk de seg noen nye kunder ^^ | |
roannima | 2009-03-11 22:57 | |
![]() | ikke kunde før nå may lene? hehe.... ;-) | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-03-12 08:17 | |
![]() | Hehehe.. nei ikke før etter denne diskusjonstråden xD | |
roannima | 2009-03-12 12:09 | |
![]() | :-))) | |
tombola | 2009-03-12 12:48 | |
![]() | I alle fall tror jeg den maskuline delen liker bedre "go where Ireland takes you". Litt søt .. | |
meisa | 2009-03-12 18:39 | |
![]() | Jeg finner ikke denne reklamer dere snakker om, heller ikke noen annen reklame her på ordspill. Har klikket på forum, start osv uten å finne noe. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-03-12 19:44 | |
![]() | Den er vell borte nå da:) følgr aldri med på reklame, har innebygd spamfilter i øya vettu | |