Spillrom
Sjiraffen | 8 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 8 |
Mobilspill
Pågående | 8 277 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
jegermeg | 2009-05-14 20:52 | |
![]() | GULL, hva vet du egentlig om ytterligående praktisering av hvilken som helst religion? Er det slik å forstå at det _kun_ er islam som, i dine øyne, påfører onde? | |
Alfa93 | 2009-05-14 20:53 | |
![]() | Hm, det er en annen tråd om ytringsfrihet ute her nå også, og det er jo selvfølgelig viktig... men vi har faktisk også noe som heter "religionsfrihet" i Norge. Det vil si at man skal kunne tro på det man vil, og utøve religion fritt. Jeg synes ikke jeg har noe med hva andre tror på. Selvfølgelig støtter jeg ikke steining, men det vil vel ikke nødvendigvis si at hele Islam er teit? ALT her i livet har fordeler og ulemper, det er det samme med religion. Ingen religion er perfekt, men er det nødvendig å hale fram ulempene i èn religion ved enhver anledning? Jeg synes ikke det. De fleste mennesker er utstyrt med et hode, og jeg satser på at de også bruker det og klarer å tenke selv. Jeg liker ytringsfriheten, men jeg mener folk skal tenke seg om før de skriver noe som kan oppfattes støtende av andre. Jeg synes Ordspill er en veldig hyggelig side med et stort sett veldig hyggelig, underholdende og interessant forum. Jeg synes ikke spørsmålet om religion hører hjemme her. (personlig mening.) | |
bearo | 2009-05-14 20:55 | |
![]() | "Kjære kness. Du er flink til å spille ordspill ingen tvil om det. Men at antyder at du ikke begriper at riktige opplysninger er avgjørende for samfunnsutviklingen er jo bare trasig. Med andre ord. matematikk på universitetsnivå er jo NULL verdt for en 1.klassing ." Mektig innlegg! Det er forfriskande å at antyde at å sjå setninger som ikkje har noko med kvarandre å gjere i det heile tatt. Med andre ord er det tre ting ein ikkje kan skjule; røyk, kjærlighet og ein mann som rir ein kamel. | |
mymlen | 2009-05-14 21:02 | |
![]() | Hvilket herlig ordtak! Aldri hørt før, men ser straks at det er MEGET anvendelig. Så takketakk, bearo. (men..: "Kjærleik" på nyno vel..?) | |
Torill | 2009-05-14 21:04 | |
![]() | Bearo - du er ikke lenger min nynorsk-guru! (Dette er forsøk på avsporing av debatten) | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-14 21:05 | |
![]() | "Min søken etter kunnskap går mest på det åndelige plan og filosofiske plan. Den nedskrevne kunnskap er ofte utilstrekkelig." Tror nedskrevne kunnskaper bør være mer enn tilstrekkelig for deg, ettersom jeg antar at du neppe klarte å fullføre barneskolen. | |
Ennja | 2009-05-14 21:07 | |
![]() | Godt at du kommer med personlige meninger, Alfa :-)) Du er voksent reflektert, og det beundrer jeg hos unge mennesker! Så til denne "dritten" om (i dette tilfellet) islam som spys ut på forumet: Man kjenner da lusa på gangen! Dermed er det ikke så vanskelig å gjenkjenne en gjennomsyra kverulant når man møter sorten. JEG tror GULL sitter og storskratter når h*n ser den store responsen h*n får på oppgulpene sine. Når dette temaet er utdebattert kommer h*n sikkert med et nytt som kan sette sinnene i kok, og gi GULL nytt ego-drivstoff - og mer "ære" til sin feige, anonyme person!!! Hilsen -Ennja- | |
mymlen | 2009-05-14 21:08 | |
![]() | Yess Torill! La oss starte en GURU-diskusjon! :-D | |
bearo | 2009-05-14 21:18 | |
![]() | Ordtaket er arabisk, og min arabisk er noko brokete. Ellers er eg ingen nynorskfanatikar, men ein rebelsk dialektskrivar. | |
kingspencer | 2009-05-14 21:36 | |
![]() | Is this a discussion about the famous boxer Muhammed Ali? ;-) | |
naeem | 2009-05-14 21:39 | |
![]() | kult ordtak bearo. det finnes en variant på urdu også.... løst oversatt: duft og kjærlighet, lar seg ikke skjule. nå syns jeg vi begynner å bli litt harde mot gull- Hvis folk er kritiske til islam, har de full rett til det. Og det finnes mange fora hvor man kan diskutere og for all del også kritisere religionen. Dette forumet derimot tror jeg passer dårlig for akkurat det formålet, her kommer vi jo for å diskutere ord med bokstaven c, og ord som slutter på b, eller f. Eller kanskje det at folk lager nye profiler (en gjenganger uten like forøvrig). PS. Tilbudet om å sende privat mail til meg om islam står derimot fortsatt. God spilling! | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-05-14 21:40 | |
![]() | Etter et kort arbeidsoppdrag er jeg tilbake her på forumet. Det har kommet flere innlegg siden sist. noen korte tilbakesvar: Har nevnt tidligere at det er praktisering av religion jeg er kritisk til. Og for øyeblikket i verdenshistorien så er det Islam som har det største omfanget av uheldig praktisering. Derfor fokuserer jeg mest på Islam. Er fullstendig klar over at det finnes mange eksempler på at det i dag praktiseres kristendom på uheldige måter. Ennja: jeg har vært seriøs i flere innlegg og i flere andre innlegg har i denne tråd har jeg vært delvis humoristisk. Og ja jeg synes det er morsomt at det blir debatt. baltez: Du får meg ikke ut på den galeien ved å si:"ettersom jeg antar at du neppe klarte å fullføre barneskolen". å komme med noe selvskryt av noe slag.. sorry.. Og vennligst slutt å sammenlign meg med andre nettprofiler. No vart eg så svolten at eg tenke at et lage meg ein pizza, berre synd at Rabiaz ikkje er her....... pepperoni, oliven, kapers, ananas, tomat, purreløk ..mmmmmmmmm..... | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-05-14 21:42 | |
![]() | Trådstarter mener altså at hans 'opplysninger' er så kompliserte at det kan sammenlignes med å forklare avansert matematikk for et lite barn... Modig sagt. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-05-14 21:47 | |
![]() | Det var jo humoristisk ment med et mikrogram seriøsitet mysteria. Kness er virker som en meget reflektert dame, men hun har som mange andre en tendens til å skrive innkegg litt for fort og på impuls, og jeg er vel ikke noe bedre selv kanskje | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-05-14 21:50 | |
![]() | Takk for fint innlegg naeem ! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-14 21:51 | |
![]() | Nå vet ikke jeg om Rabiaz er praktiserende muslim, men ser at du inviterer på pizza med pepperoni, som jo er laget av svinekjøtt! Da ble jo plutselig sannsynligheten enda mindre for at hun kommer (som om den ikke var liten nok fra før!). Kos deg med pizzaen din, og forumet i kveld, GULL! | |
bearo | 2009-05-14 22:06 | |
![]() | Og oliven, som er dritekkelt! | |
lunefulle | 2009-05-14 22:52 | |
![]() | Amor tussique non celantur sto det på mitt russekort en gang i tiden.. Latin for "kjærlighet og hoste kan ikke skjules" Ganske fint. Meninger derimot, eller nedsettende ytringer av ymse art kan man veldig lett holde for seg selv. Det er bare å la være. | |
Rabiaz | 2009-05-14 22:58 | |
![]() | Baltez, jeg tror nok sansynligheten aldri eksisterte for akkurat det der....! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-14 23:03 | |
![]() | Det var dumt, trodde vi var i ferd med å få historiens første ordspill-par her!:) | |