Spillrom
Sjiraffen20
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede20
Mobilspill
Pågående8 277

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jwpede2009-05-18 13:21
Antall innlegg: 107

John Le Carre: The Little Drummer Girl - fart, spenning, intensitet - the ultimate page-turner?
Skarp konkurrent: Geoffrey (Edgar West) Household: Rouge Male
(På norsk: Ensom ulv)

Vennlig hilsen

Bobvar

mymlen2009-05-19 13:20
Antall innlegg: 701

PS: jeg var litt for mye i Stig Larssons verden ovenfor her - Marianne heter Fredriksson til etternavn. Og anbefales..

twisty - Ikke medlem lenger2009-05-19 13:49
Antall innlegg: 53

Takk for mange og gode anbefalinger.

Jeg ser at noen av dere har anbefalt bøker jeg faktisk har lest og overhodet ikke likt, gørrkjedelige rett og slett....:-)
men det er moro å se hvor forskjellig smaken er hos hver og en av oss.

Åja...Camilla Lackberg har jeg lest, den likte jeg.
Og Da Vinci Koden og, kjempebra..og engler og demoner..

min smak er slik at jeg vil ha det servert på sølvfat, jeg leser mye tung litteratur, mye faglig, metervis med kjedelige kontrakter. Når jeg vil slappe av med en bok hjemme eller på ferie, vil jeg underholdes uten å måtte tenke for mye selv.....jada, jeg er kjempelat....hehe

Og når det kommer beskrivelser som: det blinket i de duggvåte bladene i gjenskinnet av de mørke fjellene under himmelen som badet i gule stjerner....da blar jeg tre sider i slengen....får helt fnatt...
det har jeg ikke tålmodighet til.

Og bøker som ikke handler om noe, beskriver bare hverdagsliv eller hva en kan kalle det, det fenger ikke meg. Jeg vil ha spenningen servert rett oppi fanget, utilslørt og rått..

Ikke bare er jeg lat, jeg er nok sær også :-))

Smartgirl2009-05-19 15:12
Antall innlegg: 184

Arnaldur Indridason, islansk krim. Veldig bra.
Og om du liker grøss, La den rette komme inn av svenske John A. Lindquist.
Og Gjert Nygårdsvoll er jo et must.

God ferie

Smartgirl2009-05-19 15:12
Antall innlegg: 184

Gjert Nygårdshaudg, selvfølgelig

heidihi2009-05-19 15:41
Antall innlegg: 134

Les på engelsk, da varer bøkene litt lengre og du får vedlikeholdt språket.+at du kan kjøpe nye hvor hen du er i verden, men bøker er faktisk rimelig i Norge... Første boken jeg leste på engelsk var "Pillars of the earth" (handlingen er fra 1100 tallet) av Ken Follet, levde meg totalt inn i den, og nå har han gitt ut en salgs oppfølger (samme området 200 år senere) som jeg mener er mye bedre enn "havets katedral", -fjorårets store hit. Ellers vil jeg anbefale Denise Mina, hun har foreløpig gitt ut to triologier. (krim)

Ellers kan jeg anbefale "Balansekunst" hvor vi følger livet til en indisk kvinne fram til 70 tallet. Litt sånn i samme leia som 1000 strålende soler...

angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-05-19 16:09
Antall innlegg: 90

Hardyguttene og smaragdmysteriet. Ikke for de svakhjertede!

blåveispiken2009-05-19 17:12
Antall innlegg: 31

Twisty: kjenner meg igjen i dette med motvekt til mye faglitteratur.
Du sier du ønsker "rå spenning". Da tenker jeg på de drivende gode, men litt groteste bøkene om rettsmedisineren Kay Scarpetta, skrevet av Patricia D.Cornwell. Ikke noe for sarte sjeler, men faktisk lærerike og utrolig spennende. Men du må starte med de første. Historiene er selvstendige, men menneskene lever sitt liv der noe kommer kronologisk før noe annet.

mymlen2009-05-19 19:46
Antall innlegg: 701

Triologien om Arn - lest den da?

kvaran2009-05-19 21:41
Antall innlegg: 14

Du kan prøve Johan Theorin, som er svenske og har skrevet en god blanding av krim og spøkelseshistorie i Nattefokk.
Så er Yrsa Sigurdardottir en spennende ny islandsk forfatter, som skriver krim med mye humor og eksotisk vri. I hvert fall et par stykker er oversatt til norsk, hvis du ikke leser originalspråket.
Camille Läckberg har skrevet en av de beste krimbøkene, jeg har lest, som heter Tyskerungen (sv Tyskungen), den er såååå bra komponert.

kvaran2009-05-19 21:44
Antall innlegg: 14

Men, jeg som trodde, at alle her inne var såpass hekta på ordspill, at det ble lite tid tilovers til andre ting. Jeg må innrømme, at jeg har problemer iblant med å konsentrere meg om bøker, når jeg vet at bokstavene og motspillerne venter ;)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?