Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 808

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-25 09:04
Antall innlegg: 664

Da har jeg raskt vært inne på to velkjente forumprofiler og finner ut at Torill er en BINGOJAGER, mens kness er det ikke.

Basert på 50%-regelen.
 
kness - Ikke medlem lenger2009-05-25 09:32
Antall innlegg: 1134

Trådstarter har allerede definert hva hun legger i begrepet:

"De som bytter fem ganger på rad, og så passer like mange ganger før de endelig klarer å legge en bingo som "sendere" e.l."

Så la oss holde oss til saken for en gangs skyld. Torills spillestil er stikk motsatt av en "bingojegers". Og jeg er minst like glad i bingoer som henne; hun er bare flinkere enn meg til å oppdage dem. Tror ikke jeg hadde orket å spille hundrevis av kamper mot henne hadde hun passet og byttet brikker hele tiden.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-25 10:50
Antall innlegg: 664

Ok

Men en fast definisjon som ligger klart basert i offentlige tall som nevnt på hva en bingojager er , er artig å ha.

Trådstarters definisjon på en bingojager er usikker og skjønnsmessig. Min definisjon på en bingojager er sikker og stødig og åpenbar.

Og jeg mener det ikke er noe negativt i å være bingojager.

men jeg er jo enig i at de som passer og bytter mye er egentlig mere opptatt av bingo i forhold til det å kontinuerlig legge bokstaver. Så da er det vel mest riktig å kalle disse en bingojager.

Kanskje min nevnte definisjon på bingojager da kunne endres til bingomester.

Da sier vi det slik: Alle som har antall bingoer som er mer enn 50 % av antall spill kan kalles BINGOMESTER.

Videre alle som har flere bingoer enn antall kamper kan kalles SUPERBINGOMESTER.
 
get it here - Ikke medlem lenger2009-05-25 11:59
Antall innlegg: 132

juhu. eg er superbingomester.
 
kness - Ikke medlem lenger2009-05-25 12:51
Antall innlegg: 1134

Imponerende, get it here!
Spesielt siden du (såvidt jeg vet;) har holdt deg til én profil og har vært med siden før oppdatering av ordlisten i fjor sommer, da bl.a. sammensatte ord, og endelsene -ing og -ende ikke var tillatt. Og som de fleste nye spillere trengte vel du også litt tid på deg for å knekke "bingokoden". Utrolig hvilket blikk enkelte har opparbeidet seg for ord på 7 bokstaver. Misunn, misunn :)

Noen som matcher get it heres statistikk? (3500 bingoer på 3250 spilte kamper!)
 
Kirsti2009-05-25 13:16
Antall innlegg: 1946

Rød3, du spør om akkurat det samme som trådstarter spør om, og det er allerede besvart både her - les Alfa93s innlegg - og i den tråden du selv startet om temaet.

 
Alfa932009-05-25 14:48
Antall innlegg: 7771

Husk at denne definisjonen lett kan bli feil for en turneringsspiller, ettersom urankede bingoer telles med, mens urankede kamper ikke gjør det i profilen.

Selv har jeg:
Bingoer 5510
Kamper 4018
Turneringer 142
 
get it here - Ikke medlem lenger2009-05-25 17:54
Antall innlegg: 132

kness: eg har meir enn nok med den eine profilen, ja.
alf: eg veit godt at turneringskampar ikkje tel, medan turneringsbingoar gjer det. eg har 65 turneringar.
 
vas - Ikke medlem lenger2009-05-25 18:02
Antall innlegg: 14

Synes at de med mer enn to i snitt kanskje kan kalle BC - bingochampion? Må vel i tillegg ha en del kamper, slik at man ikke kan bli BC med en helt ny profil, da er det jo for enkelt.
 
AA 12steg - Ikke medlem lenger2009-05-25 18:05
Antall innlegg: 2

.... eh unnskyld men hva er en bingo???
 
kness - Ikke medlem lenger2009-05-25 18:14
Antall innlegg: 1134


lol!
Alle som ønsker å utvide ordforrådet sitt; ta en titt på vas, AA 12steg, GlokkGlokk o.l. sine statistikker! For noen er nok bingoer og elefantmedaljer selve meningen med spillet :D
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-05-25 18:30
Antall innlegg: 664

Ok. Skjønner at det er noen som ligger rundt 2 "i snitt" på antall bingoer per kamp. Imponerende. Om det da ikke det dreier seg om bingoer fra urankede spill.

Bingochampion er jo fint, men det ligner mye på ordet bingomester. Forskjellen blir bare en oversettelsessak.

Da kan vi jo kalle de med 2 bingoer eller mer i snitt per kamp for KONGEBINGOMESTER / DRONNINGBINGOMESTER, alt etter kjønn.

Da har vi
BINGOMESTER 0,5
SUPERBINGOMESTER 1,0
KONGE-/DRONNINGBINGOMESTE R 2,0

 
Ø N2009-05-25 18:36
Antall innlegg: 725

kness.

Skal vi tippe på hvilke nick som er neste innehaver
av elefantmedaljen ? Jeg tror det neste er
ett som starter på O
 
kness - Ikke medlem lenger2009-05-25 23:06
Antall innlegg: 1134

Hmmm..... Kan ingen nick på O. Så jeg tipper det begynner på Ø og slutter på N :)
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-05-25 23:17
Antall innlegg: 1398

Jeg tipper Liddell
 
ave - Administrator2009-05-26 00:38
Antall innlegg: 4986

Du har rett, kness, interessant lesning i bingosammenheng...... Tror jeg fortsetter å spille i lynrask/panikk tempo, gitt.
 
Lemona2009-05-26 09:12
Antall innlegg: 16

Har nå endelig skjønt at et eget spillrom for bingo-jagerne ikke ville hatt noen hensikt. Dette har selvfølgelig bingo-jagerne sett lenge før meg;

De er jo avhengige av å spille mot noen som gidder å legge ord. Et spill med to stykker som bare passer eller bytter brikker hver gang ville jo stoppe etter kort tid.

Så da får jeg bare finne meg i å av og til være den som holder spillet i gang for en bingo-jager. (-:
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-05-26 10:19
Antall innlegg: 614

Hva er egentlig greia med å klage på alle som har andre spilletaktikker enn seg selv?
 
BilFreaksen - Ikke medlem lenger2009-05-26 10:57
Antall innlegg: 5

Enig med May Lene. Dere som irriterer dere over alt mulig,kan ikke dere hooke opp. Spill med hverandre:)
 
Ronjaa2009-05-26 11:00
Antall innlegg: 48

Lemona: Hvor ofte treffer du egentlig på de som bytter og passer halve kampen? Kan ikke forstå at det er noe problem, skjer jo sjelden. Treffer en av og til på de som gjør det, så er vel det ett fett? Du spiller ditt spill, som "bingojageren" spiller sitt...

Jeg lærer faktisk litt av disse bingojagerne jeg :)
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?